Slovenie 1000%
Dat hebben wij wel gedaan, was echt zo mooi onderweg! Wij hadden niet het hoofdpad, maar ook echt van die bospaadjes tussen door.
Zo jaloers!
In augustus gaan we weekje naar de eifel dus niks te klagen hoor
Heel mooi! Ik moet mijn vriend nog zien over te halen, want hij denkt dat Sloveniƫ niets is. We zouden dit jaar naar Canada, maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet door, dus dan maar een back-up plan.
In Sloveniƫ zijn ook niet echt steden natuurlijk, zou er echt voor de natuur heen gaan, @Bergson. Ljubljana is wel leuk voor een dagje, maar langer is niet nodig.
Kijkend naar die fotoās kan ik Mont Rebei aanraden in Spanje. Echt zo gaaf is dat! Dus mocht je een keer in Spanje zijn, zou ik daar zeker heen gaan.
Sowieso is Noord Spanje echt een aanrader qua natuur!
Ik vond slovenie qua natuur en uitzichten echt lijken op canada! Zoān aanrader!!
wow nu ik de fotoās van @Qwerty123 zie doet het me ook echt aan Canada denken!
hoe lang ben je ongeveer onderweg naar Slovenie?
Hangt er vanaf hoe snel je rijdt
Bovec, bekend watersportgebied in het noordwesten, is ongeveer 1200 km vanaf Utrecht.
Ik zit nu met vrienden in een huisje in Zeeuws Vlaanderen en het voelt echt als een wereldreis joh! Mocht met hen mee omdat ze alleen nog een zespersoonshuisje konden boeken en dat vonden ze zonde met zān tweetjes, en het is groot genoeg om ons aan alle coronaregels te houden. Maar het is echt alsof ik een serieuze reis gemaakt heb, zo vreemd voelt die compleet andere omgeving ineens.
Ik vraag me af hoe het deze zomer zal zijn, qua drukte. Zullen alle campings en stranden die met de auto te doen zijn, boemvol zitten, omdat veel meer mensen dichter bij huis op reis gaan (en dan eerder kiezen voor campings en huisjes) en het eindelijk weer mag, of zal het juist rustiger zijn, omdat veel mensen toch nog liever thuis blijvenā¦
Ik heb wel zin om een hoop korte tripjes te doen op een paar uur rijden, maar als ik dan lees dat kampeergerief en campingkarren e.d. enorm boomen, zie ik het niet zo zitten om in al die drukte te zitten en overal nog wel de maatregelen te moeten volgen. Maar als heel veel mensen thuis blijven en er komt een hittegolf, zal het hier ook overal niet te druk zijn op de plekken waar je wat kan afkoelen, qua massaās. Dat is het sowieso al op hete dagen en nu is de capaciteit overal een heel stuk minder.
Ik heb 3 weken verlof in het hoogseizoen en ik vind het moeilijk om iets te beslissen .
Ik denk eigenlijk wel dat het overal druk wordt hoor, naar mijn idee staan mensen te springen. Ook met een hittegolf zullen mensen massaal buiten verkoeling gaan zoeken.
Hmm, ja. In mijn omgeving zijn de mensen nog wat afwachtend om een reis te plannen, heb ik het idee.
@Patagonia @instantramen @usernameerror @Ketel @Random heel erg bedankt voor alle adviezen!! Naar aanleiding van jullie tips hebben we besloten om richting de Eiffel te gaan, exacte plekken hangen nog even af van praktische zaken maar zal naderhand wel laten weten hoe het was en evt wat fotoās plaatsen. Leuke fotoās van Cochem @Random!
@Qwerty123 bedankt voor je superuitgebreide post en mooie fotoās! Ik hou de Harz ook in gedachten voor een volgende vakantie.
Hebben jullie ook tips voor Sloveniƫ en Kroatiƫ (ongeveer 11 dagen)?
Ik heb zelf dit gevonden:
Sloveniƫ
Bled + Vintgar Kloof
Triglav National Park
Kroatiƫ
Istriƫ: Premantura
Zadar
National Park Krka
Split (we gaan niet zuidelijker dan Split)
De kleine kuststadjes zijn ook heel leuk voor een dagje! Piran, portoroz. Je rijdt zo van de ene naar de andere!
Ik ga van donderdag-zondag naar Zeeland toe (gebied oranjezon); iemand nog tips qua restaurants e.d. of must see"s?
Heeft iemand nog tips voor de Pyreneeƫn? tips voor zeer rustige campings en mooie wandelingen zijn welkom
Jij bent de eerste die ik zo positief hoor zijn over Zagreb! Ik vond het ook een hele fijne stad, maar ik hoorde op voorhand enorm veel mensen zeggen dat het helemaal geen leuke stad is en dat ik er geen tijd moest aan spenderen en gewoon moest overslaan. Mān verwachtingen waren dus wel erg laag, maar ik vond het heel leuk daar.
Bled is inderdaad erg leuk, maar in het hoogseizoen wel enorm druk/toeristisch de laatste jaren, hoor ik.
Sloveniƫ is wel echt geweldig! En Ljubljana vond ik zo gezellig.
Ja, ik begrijp het ook niet. Ik hoorde het ook echt constant, maar ik bleef erbij dat ik er heen wilde, haha. Maar ik denk dat het misschien ook eerder is dat mensen liever naar de Kroatische kust gaan, als ze moeten kiezen (en daar was ik al soort van geweest). Ik vond het Museum of Naive Art heel leuk, net als het Museum of Broken Relationships.
En Bled blijft inderdaad wel een must. Ik was er met Bled Night, wanneer er duizenden kaarsjes op het meer gezet worden . Maar ik hoorde van mensen die de laatste jaren gingen, dat het door de drukte wel zān charme wat verliest.