Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij hebben een appartementje in de buurt Saint Paul de Vence gehuurd voor half juli. We gaan met de auto (ook de eerste keer met de auto). Ergens heb ik erg veel zin in, maar toch voelt het ergens ook raar om met vakantie te gaan? We hebben met gratis annuleren dus mocht het niet goed voelen kunnen we altijd niet gaan.

Zijn er bij jullie al echt plannen en/of mensen in jullie omgeving?

1 like

Ik ga als alles goed gaat half juli naar Portugal met het vliegtuig. Wij komen daar al jaren, dus de plek is al bekend en we hebben al contact met vrienden daar gehad.

1 like

Ik ga naar Spanje, met het vliegtuig. Daar huren we een auto en we verblijven in een airbnb in een dorp naast Alicante. We gaan alleen maar op het strand liggen (dus niks bezichtigen, maar dat was ik sowieso al niet van plan) en zullen nu ook eens zelf koken of afhalen ipv iedere dag uiteten. We gaan begin augustus en als blijkt dat er toch weer een stijging qua besmettingen of er is een andere reden dat het niet goed voelt dan cancelen we alsnog. Jammer dan van die paar honderd euro vliegtickets, maar de auto en airbnb kunnen we tot het laatste moment annuleren.

1 like

Wij gaan dus een Europa road trip doen. Alleen SloveniĂ« werkt nog niet mee haha. Die zijn nog niet open voor NL’ers. Hopelijk veranderd dat nog, anders kan wordt het de route aanpassen.

Het plan is om volgend jaar rond maart naar de Filipijnen te gaan. Zo lastig om in te schatten of het tegen die tijd ĂŒberhaupt mogelijk is
 i guess time will tell

Zouden jullie nu al iets boeken voor in september in Frankrijk? Het is in een buiten gebied met eigen sanitair en we gaan met de auto

Wij gaan half juli al naar Frankrijk. Ook eigen keuken, appartementje. Dus september vind ik sowieso wel kunnen :hugs:

1 like

Nice, veel plezier alvast! Ja, ik ben vooral bang dat als we iets boeken voor september dat er misschien een tweede golf is en de grenzen weer dicht zijn

Iemand tips voor leuke campings in Oostenrijk of SĂŒd-Tirol? :slight_smile:
Anders tips zijn ook welkom qua wandelingen, restaurantjes, mooie plekjes etc.

Ik had al voor Corona iets geboekt voor september in Frankrijk en ik ga ook!

1 like

Wij gaan 29 juni naar Portugal met het vliegtuig. Air bnb huisje waar we zelf kunnen koken met een heerlijk dakterras om te chillen in alle veiligheid :slight_smile:

1 like

Wij willen begin september naar de Champagne streek (in de buurt van Reims, Epernay, Troyes). Heeft iemand tips of aanraders voor leuke b&b’s, chambre d’hotes of hotelletjes? Er is op internet zo veel keuze, dus hoor graag persoonlijke ervaringen/tips! Hoeft niet per se in de stad, in een dorpje lijkt me juist wel idyllisch

Omdat ik sip was omdat we deze zomer niet naar aitalië gaan, heb ik voor halverwege oktober 5 nachten een boutique hotel in Londen geboekt. Nu maar hopen dat dat wel door kan gaan :crossed_fingers:

Denk je dat we dan vk weer in mogen? (Hoopt met je mee!)

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Wij gaan half juli.

Geen idee, het duurt nog 4 maanden dus lijkt mij eigenlijk wel. En anders kan ik gratis annuleren

Zal ik je live van op mijn dakterras hier even van op de hoogte houden :wink:

1 like

Ik wil graag nog even weg na het hoogseizoen. Het liefst naar een waddeneilend maar welke? Ik ben nog nooit op de waddeneilanden geweest haha. Mijn vriend ook niet. Tips voor huisjes en/of parken zijn ook welkom!

Ligt er een beetje aan wat je wil. Voor rust en natuur zou ik naar Schiermonnikoog of Vlieland gaan. Zijn relatief klein en autoluw, heerlijk om te wandelen. Als je meer dorpjes en horeca etc wil kun je beter naar Texel of Terschelling gaan, Texel heeft wel wat minder ‘eilandgevoel’ en Terschelling wordt ook vaak bezocht door zuipende jongeren. Wel groter en meer te doen. Ameland ken ik niet zo goed. Hoe lang willen jullie gaan?

Ja het liefst een combi van natuur waar je leuk kan wandelen en fietsen maar ook gezellig op het terras kan zitten (ondanks de situatie). Het hoeft niet per se heel bruisend te zijn dus misschien Terschelling dan niet. En we willen het liefst een week gaan