Reizen / Vakantie (Deel 1)

Zijn jullie plannen aan het maken om ergens heen te gaan in de zomervakantie, bijvoorbeeld met de auto of wachten jullie af tot het laatste moment? Ben wel benieuwd hoe iedereen daar tegenover staat op het moment!

Ik heb mijn vakantie voor juli 2020 geboekt in oktober 2019.
Ergens vind ik het nu nog ongepast om te gaan. Ik vind dat we in 2020 de wereld een beetje moeten laten rusten. Maar het is een groepsreis, dus annuleren betekend geld kwijt en dat ga ik toch ook weer niet doen.
Ik hoop stiekem zelfs dat zij het annuleren en dan gebruik ik het geld volgend jaar wel weer.

Ik ga dit najaar wel nog een weekendje weg naar de Belgische kust (ik woon ook in Be).
Ik hoop in het najaar wel weer wat te boeken voor 2021. Normaal ging ik dit jaar een rustig vakantie jaar houden en volgend jaar wel weer veel weg. Maar niks is nog zeker nu.

Ik wil aankijken hoe de zomer in Europa verloopt dus ik heb nu een vakantie in Nederland geboekt. Veel landen hanteren strenge maatregelen en dan bewaar ik een mooie buitenlandse reis liever tot wanneer het weer zonder beperkingen kan. Restaurants, toeristische plekken, alles heeft maar heel beperkte toegestane capaciteit. Ik wil gewoon genieten zonder gedoe. Dus dan dit jaar maar in eigen land blijven. Volgend jaar kijk ik wel weer verder.

IJsland, dus we zijn niet afhankelijk van café’s, restaurants, musea,… Er is daar plek genoeg om afstand te nemen en te wandelen.
Maar we gaan (gingen?) bijvoorbeeld kamperen, dus met een vreemde in een tent slapen. Ook gaan we uren samen in de auto zitten,…
Ik vind het ook vervelend dat ik niet weet of het doorgaat. Maar goed, het is nu zo.

1 like

Ik heb dit jaar meerdere vakanties gepland staan. Transavia begint vanaf juni weer te vliegen naar Portugal, waar ik in juli heen zou gaan. Deze vakantie boek ik vaak al in september of eerder. Ik wacht even af wat de reisadviezen worden en hoe de situatie in Portugal is.

2 likes

Dit inderdaad, en ik stel mezelf dan ook de vraag: als er weer een uitbraak komt, ben ik er dan oké mee om op plek x twee weken (of langer) op een hotelkamer te zitten.

Ik had voor dit jaar 3 vakanties geboekt voordat de hele crisis uitbrak. Het is voor mij idd de afweging: stel ik zou opzich mogen, wil ik dan wel (want idd leuk dat je dan ergens heen mag vliegen maar als je verder alsnog weinig kunt ondernemen, laat maar, en ook vanwege gezondheidsaspecten natuurlijk). Vind dat dus wel lastig, ook omdat bv bij mijn vakantie nr 1 begin mei de vluchten geannuleerd waren dus ik kreeg geld terug en dan is het gewoon lekker duidelijk.

Nr 2 staat gepland in augsutus, en stel de vluchten gaan wel gewoon door dan vraag ik me dus wel af of ik uberhaupt wel wil (en dan hoop ik dus maar dat vliegtuigmaatschappijen dan wel ervoor openstaan om alsnog vouchers te verlenen bv, anders wordt dat een duur grapje voor mij als zij dan keihard zeggen: ja maar ja we vliegen gewoon dus jammer joh eigen keuze dat je niet wilt).

Op dit moment nog niet. Portugal had alle grenzen dicht en je mocht ook niet buiten het eigen dorp komen. In juni gaan de stranden weer open en opent de rest ook weer langzamerhand. Ik wacht even wat ik van vrienden hoor die daar wonen of het oké is of niet. Je moet namelijk in openbare gelegenheden zoals supermarkten etc mondkapjes dragen. Op het strand hoeft dat gelukkig niet.

1 like

Ik heb niks gepland, maar als ik ga, is het met de fiets of eigen auto. Een drukke plek als een vliegveld ga ik zeker nog niet opzoeken, ook al zou het op de plaats van bestemming wel kunnen.

Ik had gelukkig nog niks geboekt voor dit jaar (en was al 2x weggeweest begin 2020) en denk dat ik ook maar gewoon thuis blijf. Heeeeel misschien nog een paar dagen naar Duitsland als het daar goed blijft gaan.

En anders spaar ik gewoon alles op en ga ik volgend jaar een paar weken backpacken in Australië of Nieuw-Zeeland ofso.

1 like

Ik zou in juli naar Nederland gaan voor een week, maar dat is samen met vrienden in een huisje. Anderhalve meter wordt dan onmogelijk, dus ik ga ervan uit dat het niet doorgaat (we zien dan wel tegen dan). Verder stond er nog niets vast.

Ik denk er nu aan om deze zomer (veel) te kamperen met de auto, maar vooral korte tripjes en niet ver op voorhand gepland. En veel dagtripjes, als dat lukt qua drukte (ik kan me voorstellen dat het op bepaalde plekken juist heel druk wordt, als iedereen in eigen land/regio blijft en de capaciteit ook een heel stuk lager blijft). Ik woon in Frankrijk en er is hier sowieso nog wel veel te zien en doen.

Heeft iemand al een vakantie geannuleerd via Booking.com en geld teruggekregen?

Ik zou in augustus een paar weken naar Schotland gaan maar zie dat niet meer gebeuren. En als de grenzen toch opengaan lijkt me ‘t ook geen goed idee meer om te gaan.

Wij hebben vandaag met mijn schoonouders een mega leuk plan uitgedacht. Als we een plek met eigen sanitair kunnen vinden binnen Nederland, reiden zij de caravan (we hebben geen trekhaak) naar die plek zodat we er toch even op uit zijn. Allemaal onder voorbehoud van de Coronaontwikkelingen, maar ben al helemaal excited.

Haha allebei of één van de twee? Ik heb de Oostkust van Australië al wel gezien, maar er is nog genoeg te zien natuurlijk. En Nieuw-Zeeland lijkt me ook echt prachtig, maar denk dat ik echt maanden weg zou blijven als ik naar beide zou gaan. Of nooit meer terugkom haha.

Ondertussen zijn gisteren onze accomodaties in Amerika voor eind juli tm augustus allemaal geannuleerd door de accomodatie zelf. Wordt nu wel heel erg zwart op wit dat de Amerikaroadtrip niet doorgaat dit jaar (ook al hadden we sowieso al besloten niet te gaan) :sob:.

Ik heb in augustus een taalreis naar New York staan. Verplaatst vanaf april. Maar ik ga ervan uit dat ik niet ga. Zelfs al wordt er gevlogen en lesgegeven. Zo’n reis naar New York wil ik echt zonder beperkingen.
In juli heb ik een vakantie naar Montenegro geboekt en daar wil ik als het kan wel heengaan. Als de grenzen open zijn en er wordt gevlogen denk ik dat we ook wel gaan. Ik heb er bij die vakantie niet zo’n moeite mee dat er nog wat beperkingen zijn. Als we maar weer wat kunnen eten in restaurants en hotels in kunnen. We gaan een auto huren en een roadtrip maken door het binnenland, dus eigenlijk niet zo’n probleem als toeristische attracties en grotere locaties dicht zijn.
Daarnaast is het sowieso we het plan om eind augustus voor een weekendje naar Parijs te rijden en misschien kamperen in eigen land

1 like

Als je iets met privé sanitair zoekt voor de zomer moet je er echt NU achteraan, het meeste hier in de omgeving zit al vol tot en met half augustus.

1 like

Ik zou niet op vakantie gaan naar een plek waar je niet in quarantaine wil zitten. De situatie kan nog zomaar omslaan.

3 likes

Heeft iemand tips voor een leuke regio in Duitsland om een weekje naartoe te gaan? Het liefst max rond de 5 uur rijden. We houden wel van een beetje wandelen, mooie natuur, en een stad (/steden) met een beetje geschiedenis bezoeken vinden we leuk (wil me verder niet te veel baseren op touristische trekpleisters gezien we geen idee hebben in hoeverre dingen tegen die tijd geopend zijn/beperkte capaciteit hebben).

Ik zag @Qwerty123 de Harz noemen, ben je daar al eens eerder geweest? Ik had er nog nooit van gehoord.

En ik vroeg me ook af of iemand hier eens in Hamburg/gebied rond Hamburg is geweest en wat je daarvan vond?

Ik ben twee jaar geleden naar Cochem geweest in de Eifel. Je kon hier wandelen, zwemmen in meren en ook had je wel wat stadjes maar daar ben ik niet geweest.

Wat iets verder rijden is, is Oberstdorf (8u rijden). Dit is in de Duitse Alpen, je kunt daar veel wandelen en ook is er een iets grotere stad in de buurt, kan even niet op de naam komen.