Reizen / Vakantie (Deel 1)

Denken jullie dat er in Oktober terug gereisd kan worden buiten Europa? Zo moeilijk om in te schatten

1 like

Ja wij zitten daar ook mega over te twijfelen. Zouden een maand geleden naar zuid Portugal op vakantie, is natuurlijk geannuleerd. Nu willen we medio oktober onze vouchers gebruiken dit opnieuw te plannen omdat het volgend jaar hoogstwaarschijnlijk wegens omstandigheden niet gaat lukken om (ver) weg te gaan. Ik ben mij nu aan het verdiepen of - indien je een pakket reis boekt- er alsnog door de organisatie wordt gerepatrieerd.

1 like

Ik zou dan naar Ameland gaan! Hoewel ik al wel had begrepen dat de Waddeneilanden mega volgeboekt zitten…

1 like

Je wil na het hoogseizoen, toch? Dan kan Terschelling prima hoor, die zuipende jongeren zijn er alleen in de zomervakantie. En geen idee hoe dat dit jaar is natuurlijk… Terschelling is verder wel heel geschikt voor wat je zoekt!

2 likes

Schiermonnikoog is onze favoriet! :heart_eyes:

1 like

Ligt ook aan welke landen je toelaten… Wij zouden in oktober 4 maanden gaan reizen waarvan 2 naar Nieuw-Zeeland maar hebben dit geannuleerd (:sob:) omdat we verwachten dat zij nog langer dicht blijven voor intercontinentale vluchten.

Lake Bled in Sloveniƫ is erg mooi maar inderdaad toeristisch. Rondom allerlei terrassen, campings, druk verkeer. Wij zijn daar dan ook maar kort geweest en zijn daarna doorgereden naar Lake Bohinj. Dat ligt er vlakbij en is ook prachtig Ʃn veel minder bekend onder de toeristen!

8 likes

Ahhh wat kut. Heb je de volledige 4 maanden geannuleerd? Of enkel NZ?

Ik weet nog niet zo goed naar waar ik wil. Ik ben verliefd op India dus misschien weer naar daar. Of vrienden bezoeken in Mexico. Nog geen idee. Ik moet mijn vakantieperiodes doorgeven voor werk en als het niet kan buiten europa, neem ik liever vakantie in september bijvoorbeeld. Want dan is het weer is Portugal bijvoorbeeld nog warmer

1 like

Ja volledige… We hadden beide onbetaald verlof genomen en keken er echt naar uit maar zouden o.a. ook naar India en Nepal gaan en ik durf dat nu niet te gokken mm. Vind het toch te onvoorspelbaar nog. In aug gaan we nu een roadtrip maken en dat durf ik wel met de auto aan, niets boeken van te voren e.d. Portugal bijv lijkt me ook echt mooi voor roadtrip!

Portugal kan ik absoluut aanraden voor een roadtrip, zeker het noorden van Portugal is echt prachtig :heart_eyes: Misschien voorbarig maar kleine tip alvast: rijden over de estrada do portal do inferno, een hele smalle weg over heuvelruggen. Prachtige uitzichten en hopen dat je niemand tegenkomt haha

1 like

Onze reisplannen hebben we door corona moeten uitstellen. Nu gaan we in juli een week naar het vakantiehuis van m’n vader in Zuid-Frankrijk. Er is niet zo heel veel te beleven in de buurt, maar dan zijn we er even een weekje uit. We gaan ook met de auto dus als de situatie mbt. corona verandert kunnen we ook zo weer weg :slightly_smiling_face:

1 like

Dank voor je antwoord!! We willen in Oostenrijk graag een aantal mooie hikes maken in Tirol. Wij denken nu ook aan Oost-Tirol en willen sowieso naar Grossglockner en omgeving, maar ook wel aan Innsbruck en omgeving. En hebben besloten om daarna door te rijden naar een camping net onder Bolzano/Bozen. Süd Tirol ziet er inderdaad supermooi uit en we houden dus heel erg van bergwandelingen maar ook touren door mooi gebied dus dat komt hier zeker goed denk ik. En heel veel lekkere wijn en eten zag ik! Heel veel zin in! Dus mocht je nog andere specifieke tips hebben, altijd welkom :smile:

1 like

Ah wat kut. India, Nepal en NZ… Wat een droomreis. Hopelijk kan het volgend jaar eventueel? Als het kan met jullie banen. Ga je alsnog dit jaar die 4 maanden verlof nemen?
Portugal in augustus is in ieder geval wel al heel leuk!!

1 like

Ja hoop ik ook enorm! Nee, ik ga die doorschuiven naar (hopelijk) precies een jaar later en dit jaar willen we dan eind augustus/begin september ongeveer kleine 4 weken een roadtrip maken. Ja zeker! Denken ook over Kroatie en Slovenie dus opties nog open :hugs:

1 like

Heeft iemand tips voor leuke streken in Frankrijk/Italiƫ? Mooie natuur en leuke dorpjes, kindvriendelijk, niet mega touristisch?

Ik vind de Loire streek in Frankrijk heel mooi. Veel mooie kastelen ook om te bezoeken

1 like

De ene dag denk ik, ik ga ā€˜gewoon’ op vakantie naar Portugal en de volgende dat twijfel ik weer. Tickets kan ik terugkrijgen, ons huisje niet helaas. Ik vind het ook lastig om in te schatten hoe druk het wordt.

1 like

Wij gaan naar zuid- frankrijk over een maand, naar lac du salagou bij montpellier. Heeft iemand goeie tips?

Iemand nog tips voor plaatsen in het Zwarte Woud? En eventueel overnachting?

En is iemand weleens bij de Oostzee in Duitsland geweest, is dat aan te raden?

Ik wil eind augustus een weekje in Nederland op vakantie met mijn vriend en dreumes. Tips voor leuke/aparte bestemmingen? Dacht zelf aan Texel of Ameland. Heb wel zin om een bijzonder accommodatie te boeken. Tips zijn welkom!