Reizen / Vakantie (Deel 1)

Misschien regio Hamburg/Schwerin/Lubeck? Vind Lubeck echt een prachtige (en leuke!) stad. Ook mooie meren en strand in de buurt :slight_smile:

Hou op, is dit Duitsland?? Serieus nooit geweten dat dat zo mooi is. :heart_eyes: Ik ga me er in verdiepen nu​:grin:

1 like

Cochem/Moezel! Zeker ook een bezoekje brengen aan Burg EltzšŸ°

2 likes

Hier sluit ik me bij aan, wij zijn er vorig jaar geweest en het was echt top! Wij zaten 20 min rijden van Cochem, in Ernst. Er zijn veel leuke wijndorpjes in de buurt. Elk dorpje heeft een een jaarlijks weinfestival in de zomer maar ik weet niet of dat dit jaar doorgaat/een aanrader is.

1 like

Haha volgens mij lopen er daar meer van! Queen of Jetlags was er ook geweest. Toen wij er waren waren er 3 Chinese dames helemaal los aan het gaan. Later had m’n zusje ze opgespoord via insta. De foto’s stonden er wel op incl paars/oranje neplucht met gephotoshopte vogels :sweat_smile:

1 like

Heeft er iemand wel eens iets gedaan met huizenruil bijv via ā€œhome exchange?ā€. Lijkt me een mooi concept en nu onze geplande maandenlange reis niet doorgaat, zou ik het leuk vinden wat korte tripjes te maken.

Eifelgebied/Cochem is inderdaad een aanrader! Je hebt daar ook echt prachtige wandelroutes. Wij hebben een 10km route gedaan naar burg Eltz. Avontuur allom :slight_smile:

Ook foto's van Cochem

cochem cochem2

4 likes

Wat zou jullie voorkeur hebben als je gaat voor mooie natuur en fijne steden.

• Nederland > Parijs > Barcelona > Zuidkust Frankrijk > Noord-ItaliĆ« > Zwitserland > Oostenrijk > weer naar NL
  • Nederland > Duitsland > Tjechie> Oostenrijk > Slovenie > (misschien KroatiĆ«) > Noord-ItaliĆ« > Zwitserland > En weer naar NL

0 stemmers

Zo leuk om te lezen! Ik ben op hetzelfde park geweest denk ik, huisjes met privesauna?
Eind okt, buiten seizoen, en het was zo’n relaxte vakantie.
Kan me helemaal aan sluiten bij wat je vertelt!

1 like

En weet je al of je gaat?
Zou je misschien wat tips willen delen? Echt nul ervaring met Frankrijk maat zijn ook aan het denken daar 1,5 week te gaan vertoeven.

Slovenie 1000%

6 likes

Dat hebben wij wel gedaan, was echt zo mooi onderweg! Wij hadden niet het hoofdpad, maar ook echt van die bospaadjes tussen door.

Zo jaloers!

In augustus gaan we weekje naar de eifel dus niks te klagen hoor :wink:

Heel mooi! Ik moet mijn vriend nog zien over te halen, want hij denkt dat Sloveniƫ niets is. We zouden dit jaar naar Canada, maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet door, dus dan maar een back-up plan.

In Sloveniƫ zijn ook niet echt steden natuurlijk, zou er echt voor de natuur heen gaan, @Bergson. Ljubljana is wel leuk voor een dagje, maar langer is niet nodig.

1 like

Kijkend naar die foto’s kan ik Mont Rebei aanraden in Spanje. Echt zo gaaf is dat! Dus mocht je een keer in Spanje zijn, zou ik daar zeker heen gaan.

Sowieso is Noord Spanje echt een aanrader qua natuur!

Ik vond slovenie qua natuur en uitzichten echt lijken op canada! Zo’n aanrader!!

2 likes

wow nu ik de foto’s van @Qwerty123 zie doet het me ook echt aan Canada denken!

hoe lang ben je ongeveer onderweg naar Slovenie?

2 likes

Hangt er vanaf hoe snel je rijdt :wink:
Bovec, bekend watersportgebied in het noordwesten, is ongeveer 1200 km vanaf Utrecht.

1 like

Ik zit nu met vrienden in een huisje in Zeeuws Vlaanderen en het voelt echt als een wereldreis joh! Mocht met hen mee omdat ze alleen nog een zespersoonshuisje konden boeken en dat vonden ze zonde met z’n tweetjes, en het is groot genoeg om ons aan alle coronaregels te houden. Maar het is echt alsof ik een serieuze reis gemaakt heb, zo vreemd voelt die compleet andere omgeving ineens.

4 likes

Ik vraag me af hoe het deze zomer zal zijn, qua drukte. Zullen alle campings en stranden die met de auto te doen zijn, boemvol zitten, omdat veel meer mensen dichter bij huis op reis gaan (en dan eerder kiezen voor campings en huisjes) en het eindelijk weer mag, of zal het juist rustiger zijn, omdat veel mensen toch nog liever thuis blijven…

Ik heb wel zin om een hoop korte tripjes te doen op een paar uur rijden, maar als ik dan lees dat kampeergerief en campingkarren e.d. enorm boomen, zie ik het niet zo zitten om in al die drukte te zitten en overal nog wel de maatregelen te moeten volgen. Maar als heel veel mensen thuis blijven en er komt een hittegolf, zal het hier ook overal niet te druk zijn op de plekken waar je wat kan afkoelen, qua massa’s. Dat is het sowieso al op hete dagen en nu is de capaciteit overal een heel stuk minder.

Ik heb 3 weken verlof in het hoogseizoen en ik vind het moeilijk om iets te beslissen :stuck_out_tongue:.

1 like