Ik denk eigenlijk wel dat het overal druk wordt hoor, naar mijn idee staan mensen te springen. Ook met een hittegolf zullen mensen massaal buiten verkoeling gaan zoeken.
Hmm, ja. In mijn omgeving zijn de mensen nog wat afwachtend om een reis te plannen, heb ik het idee.
@Patagonia @instantramen @usernameerror @Ketel @Random heel erg bedankt voor alle adviezen!! Naar aanleiding van jullie tips hebben we besloten om richting de Eiffel te gaan, exacte plekken hangen nog even af van praktische zaken maar zal naderhand wel laten weten hoe het was en evt wat fotoās plaatsen. Leuke fotoās van Cochem @Random!
@Qwerty123 bedankt voor je superuitgebreide post en mooie fotoās! Ik hou de Harz ook in gedachten voor een volgende vakantie.
Hebben jullie ook tips voor Sloveniƫ en Kroatiƫ (ongeveer 11 dagen)?
Ik heb zelf dit gevonden:
Sloveniƫ
Bled + Vintgar Kloof
Triglav National Park
Kroatiƫ
Istriƫ: Premantura
Zadar
National Park Krka
Split (we gaan niet zuidelijker dan Split)
De kleine kuststadjes zijn ook heel leuk voor een dagje! Piran, portoroz. Je rijdt zo van de ene naar de andere!
Ik ga van donderdag-zondag naar Zeeland toe (gebied oranjezon); iemand nog tips qua restaurants e.d. of must see"s?
Heeft iemand nog tips voor de Pyreneeƫn? tips voor zeer rustige campings en mooie wandelingen zijn welkom
Jij bent de eerste die ik zo positief hoor zijn over Zagreb! Ik vond het ook een hele fijne stad, maar ik hoorde op voorhand enorm veel mensen zeggen dat het helemaal geen leuke stad is en dat ik er geen tijd moest aan spenderen en gewoon moest overslaan. Mān verwachtingen waren dus wel erg laag, maar ik vond het heel leuk daar.
Bled is inderdaad erg leuk, maar in het hoogseizoen wel enorm druk/toeristisch de laatste jaren, hoor ik.
Sloveniƫ is wel echt geweldig! En Ljubljana vond ik zo gezellig.
Ja, ik begrijp het ook niet. Ik hoorde het ook echt constant, maar ik bleef erbij dat ik er heen wilde, haha. Maar ik denk dat het misschien ook eerder is dat mensen liever naar de Kroatische kust gaan, als ze moeten kiezen (en daar was ik al soort van geweest). Ik vond het Museum of Naive Art heel leuk, net als het Museum of Broken Relationships.
En Bled blijft inderdaad wel een must. Ik was er met Bled Night, wanneer er duizenden kaarsjes op het meer gezet worden . Maar ik hoorde van mensen die de laatste jaren gingen, dat het door de drukte wel zān charme wat verliest.
Wij hebben een appartementje in de buurt Saint Paul de Vence gehuurd voor half juli. We gaan met de auto (ook de eerste keer met de auto). Ergens heb ik erg veel zin in, maar toch voelt het ergens ook raar om met vakantie te gaan? We hebben met gratis annuleren dus mocht het niet goed voelen kunnen we altijd niet gaan.
Zijn er bij jullie al echt plannen en/of mensen in jullie omgeving?
Ik ga als alles goed gaat half juli naar Portugal met het vliegtuig. Wij komen daar al jaren, dus de plek is al bekend en we hebben al contact met vrienden daar gehad.
Ik ga naar Spanje, met het vliegtuig. Daar huren we een auto en we verblijven in een airbnb in een dorp naast Alicante. We gaan alleen maar op het strand liggen (dus niks bezichtigen, maar dat was ik sowieso al niet van plan) en zullen nu ook eens zelf koken of afhalen ipv iedere dag uiteten. We gaan begin augustus en als blijkt dat er toch weer een stijging qua besmettingen of er is een andere reden dat het niet goed voelt dan cancelen we alsnog. Jammer dan van die paar honderd euro vliegtickets, maar de auto en airbnb kunnen we tot het laatste moment annuleren.
Wij gaan dus een Europa road trip doen. Alleen SloveniĆ« werkt nog niet mee haha. Die zijn nog niet open voor NLāers. Hopelijk veranderd dat nog, anders kan wordt het de route aanpassen.
Het plan is om volgend jaar rond maart naar de Filipijnen te gaan. Zo lastig om in te schatten of het tegen die tijd überhaupt mogelijk is⦠i guess time will tell
Zouden jullie nu al iets boeken voor in september in Frankrijk? Het is in een buiten gebied met eigen sanitair en we gaan met de auto
Wij gaan half juli al naar Frankrijk. Ook eigen keuken, appartementje. Dus september vind ik sowieso wel kunnen
Nice, veel plezier alvast! Ja, ik ben vooral bang dat als we iets boeken voor september dat er misschien een tweede golf is en de grenzen weer dicht zijn
Iemand tips voor leuke campings in Oostenrijk of Süd-Tirol?
Anders tips zijn ook welkom qua wandelingen, restaurantjes, mooie plekjes etc.
Ik had al voor Corona iets geboekt voor september in Frankrijk en ik ga ook!