Reizen / Vakantie (Deel 1)

Japan en Iran staan als eerste hier op het programma, maar daarna wil ik echt weer naar Egypte. Dit museum ziet er echt spectaculair uit. Het vorige museum was behoorlijk aftands. Ik hoop dat dit het toerisme weer doet opleven want het land is echt prachtig.

1 like

Wilde hier ook nog even een tegengeluid geven over Cheaptickets… Ik zou eigenlijk over 1 maand naar Bali gaan. Deze vlucht was echter al gedeeltelijk in mei geannuleerd. Toen heb ik Cheaptickets dus al gemaild, ook al stond overal dat je dta dus eigenlijk 3 dagen voor vertrek ofzo kon doen.
Vervolgens kreeg ik binnen 2 dagen bericht dat ze mijn restitutie verzoek in gang hadden gezet bij de luchtvaartmaatschappij. En sindsdien heb ik iedere week nog een mail gekregen met een update.
Oké, mijn geld is nog niet terug. Maar dat ligt dus aan de luchtvaartmaatschappij en leggen ze ook in de mails uit telkens. Ze zijn gewoon echt afhankelijk daarvan.
Ik vind het tot nog toe in ieder geval wél netjes hoe ze communiceren. Het is voor hen uiteindelijk ook gewoon overmacht dit…

1 like

Ik heb ook nog niets terug :(… Ben wel via 1 of ander callcenter in India in de refund wachtrij gezet… geduld hebben maar denk ik.

1 like

Ik ben in dat restaurant op de Grossglockner flauwgevallen hahahaha. Kan die plek alleen nog daarmee associëren.

1 like

Ai! In welk restaurant? Die Adler lounge? Of is dat op een andere berg daar in de buurt, ik haal ze allemaal door elkaar!

@Qwerty123 leuk om het in de zomer te zien wij gaan hier altijd skiën en ik neem me ieder jaar weer voor om in de zomer eens terug te gaan maar het is er nog niet van gekomen, het ziet er prachtig uit zeg (in de winter trouwens ook).

1 like

Haha geen idee eerlijk gezegd, ik was 11. Was ergens rond de 3000 meter hoogte. Niet ontbijten en niet gewend zijn aan die hoogte is geen goede combinatie.

1 like

Heeft iemand tips voor 2 nachtjes weg in Nederland (of net over de grens)? Liefst een leuk huisje/airbnb/b&b/glamping ergens in de natuur, bij voorkeur aan zee maar ergens anders mag ook. Willen graag weg van donderdag tm zaterdag. Budget max 150 euro per nacht.

Misschien is dit iets? @Sundance

(De post waar dit bericht een reply op is)

1 like

Ik zat opgesloten in de wc van dat restaurant! Dat is mijn kinderherinnering aan de Grossglockner! :joy:

2 likes

Heeft iemand een tip voor een fijne (lees minder dure) plaats in de buurt van Portofino (Ligurische kust Italië) (liever meer in de buurt van Genua dan La Spezia, want daar zitten we al 4 dagen).

1 like

Dolcedo en omgeving is mooi :slight_smile: en niet mega toeristisch. En als je juist de andere kant op gaat, Codiponte in het noorden van Toscane (accommodatie La Concia is fijn)

Vanuit die laatste is het ook leuk om naar Pontremoli te gaan

1 like

Burgh-Haamstede is leuk! Verder is er in die hoek echt niet veel bijzonders te doen. Als je het water oversteekt kom je bij Veere en Middelburg, dat is wel heel leuk

3 likes

In augustus willen we graag naar Denemarken en het lijkt ons ook leuk om het te combineren met Noorwegen, Finland heeft overigens de voorkeur maar dat kan helaas nog niet. We hebben ongeveer 2weken de tijd en we willen vliegen, heeft iemand toevallig tips/route? We houden van steden,natuur,meren/strand,rust en drukte. Eigenlijk alles dus😂

Ga dit topic ook eens doorlezen. Met een vriendin spontaan besloten dat we eind augustus nog een weekje weg willen, maar ja, waar? We willen niet vliegen, niet te ver, en heb helaas geen beschikking over een auto. Alhoewel die natuurlijk gehuurd/geleend kan worden… Mijn vriendin wil helaas niet kamperen, dus er moet wel een accommodatie gehuurd worden. Dit is echt voor het eerst dat ik geen idee heb waar ik heen wil.

@Tokyo Als je in 2 weken denemarken met noorwegen wilt combineren raad ik eigenlijk wel een auto aan… Zeker omdat veel dingen die je in Noorwegen kunt doen, hikes, in the middle of nowhere liggen, en je anders van tours afhankelijk bent. Je kunt vanuit Denemarken met de (nacht)boot naar Noorwegen, Bergen of Stavanger. Maar als je wilt vliegen, zou ik naar Bergen gaan. Leuke stad, en er liggen wat mooie natuurparken redelijk in de buurt.

1 like

Je kunt ook best makkelijk met de trein naar bijvoorbeeld Frankrijk!

Zelf was ik eerst nog aan het twijfel om misschien toch spontaan ergens heen te vliegen. Maar nu alle reisadviezen zijn aangepast besef ik me toch dat je daar gewoon echt niet lekker gaar zitten en dat het echt niet fijn is om naar plekken te gaan waar er weer spontaan een piek kan zijn. Twijfel wel nog om in september naar Noord Frankrijk of Duitsland te gaan

1 like

Iemand tips voor restaurants, strandjes, dagtochtjes etc op Mallorca? We zitten in het noorden maar zijn van plan een paar dagen een auto te huren.

Ik vond die vuurtoren (met zonsondergang!) echt de moeite waard. Mooie route erheen ook, dus stop zeker af en toe op een uitzichtpunt.

1 like

Thanks! Ik dacht er zelf aan om te vliegen en dan daar een auto te huren bijvoorbeeld.

Ok, wij zitten er nu over te denken om naar Oostenrijk te gaan! Naast wintersport ben ik daar eenmaal geweest, en dat was tien jaar terug in Karinthië. Nog aanraders voor streken / gebieden waar we heen kunnen? We houden van zowel natuur als mooie steden, als zonnen haha. Oh, en we doen beiden aan racefietsen (ok, ik sinds kort, maar toch), dus misschien kunnen de fietsen ook mee.

Een vriendin en ik willen binnenkort een paar daagjes naar Gent of Brugge. Welke stad is leuker? We houden beide van een mix van cultuur, winkelen, terrasjes en lekker eten!