Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij gaan 29 juni naar Portugal met het vliegtuig. Air bnb huisje waar we zelf kunnen koken met een heerlijk dakterras om te chillen in alle veiligheid :slight_smile:

1 like

Wij willen begin september naar de Champagne streek (in de buurt van Reims, Epernay, Troyes). Heeft iemand tips of aanraders voor leuke b&b’s, chambre d’hotes of hotelletjes? Er is op internet zo veel keuze, dus hoor graag persoonlijke ervaringen/tips! Hoeft niet per se in de stad, in een dorpje lijkt me juist wel idyllisch

Omdat ik sip was omdat we deze zomer niet naar aitaliƫ gaan, heb ik voor halverwege oktober 5 nachten een boutique hotel in Londen geboekt. Nu maar hopen dat dat wel door kan gaan :crossed_fingers:

Denk je dat we dan vk weer in mogen? (Hoopt met je mee!)

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Wij gaan half juli.

Geen idee, het duurt nog 4 maanden dus lijkt mij eigenlijk wel. En anders kan ik gratis annuleren

Zal ik je live van op mijn dakterras hier even van op de hoogte houden :wink:

1 like

Ik wil graag nog even weg na het hoogseizoen. Het liefst naar een waddeneilend maar welke? Ik ben nog nooit op de waddeneilanden geweest haha. Mijn vriend ook niet. Tips voor huisjes en/of parken zijn ook welkom!

Ligt er een beetje aan wat je wil. Voor rust en natuur zou ik naar Schiermonnikoog of Vlieland gaan. Zijn relatief klein en autoluw, heerlijk om te wandelen. Als je meer dorpjes en horeca etc wil kun je beter naar Texel of Terschelling gaan, Texel heeft wel wat minder ā€˜eilandgevoel’ en Terschelling wordt ook vaak bezocht door zuipende jongeren. Wel groter en meer te doen. Ameland ken ik niet zo goed. Hoe lang willen jullie gaan?

Ja het liefst een combi van natuur waar je leuk kan wandelen en fietsen maar ook gezellig op het terras kan zitten (ondanks de situatie). Het hoeft niet per se heel bruisend te zijn dus misschien Terschelling dan niet. En we willen het liefst een week gaan

Denken jullie dat er in Oktober terug gereisd kan worden buiten Europa? Zo moeilijk om in te schatten

1 like

Ja wij zitten daar ook mega over te twijfelen. Zouden een maand geleden naar zuid Portugal op vakantie, is natuurlijk geannuleerd. Nu willen we medio oktober onze vouchers gebruiken dit opnieuw te plannen omdat het volgend jaar hoogstwaarschijnlijk wegens omstandigheden niet gaat lukken om (ver) weg te gaan. Ik ben mij nu aan het verdiepen of - indien je een pakket reis boekt- er alsnog door de organisatie wordt gerepatrieerd.

1 like

Ik zou dan naar Ameland gaan! Hoewel ik al wel had begrepen dat de Waddeneilanden mega volgeboekt zitten…

1 like

Je wil na het hoogseizoen, toch? Dan kan Terschelling prima hoor, die zuipende jongeren zijn er alleen in de zomervakantie. En geen idee hoe dat dit jaar is natuurlijk… Terschelling is verder wel heel geschikt voor wat je zoekt!

2 likes

Schiermonnikoog is onze favoriet! :heart_eyes:

1 like

Ligt ook aan welke landen je toelaten… Wij zouden in oktober 4 maanden gaan reizen waarvan 2 naar Nieuw-Zeeland maar hebben dit geannuleerd (:sob:) omdat we verwachten dat zij nog langer dicht blijven voor intercontinentale vluchten.

Lake Bled in Sloveniƫ is erg mooi maar inderdaad toeristisch. Rondom allerlei terrassen, campings, druk verkeer. Wij zijn daar dan ook maar kort geweest en zijn daarna doorgereden naar Lake Bohinj. Dat ligt er vlakbij en is ook prachtig Ʃn veel minder bekend onder de toeristen!

8 likes

Ahhh wat kut. Heb je de volledige 4 maanden geannuleerd? Of enkel NZ?

Ik weet nog niet zo goed naar waar ik wil. Ik ben verliefd op India dus misschien weer naar daar. Of vrienden bezoeken in Mexico. Nog geen idee. Ik moet mijn vakantieperiodes doorgeven voor werk en als het niet kan buiten europa, neem ik liever vakantie in september bijvoorbeeld. Want dan is het weer is Portugal bijvoorbeeld nog warmer

1 like

Ja volledige… We hadden beide onbetaald verlof genomen en keken er echt naar uit maar zouden o.a. ook naar India en Nepal gaan en ik durf dat nu niet te gokken mm. Vind het toch te onvoorspelbaar nog. In aug gaan we nu een roadtrip maken en dat durf ik wel met de auto aan, niets boeken van te voren e.d. Portugal bijv lijkt me ook echt mooi voor roadtrip!

Portugal kan ik absoluut aanraden voor een roadtrip, zeker het noorden van Portugal is echt prachtig :heart_eyes: Misschien voorbarig maar kleine tip alvast: rijden over de estrada do portal do inferno, een hele smalle weg over heuvelruggen. Prachtige uitzichten en hopen dat je niemand tegenkomt haha

1 like