Reizen / Vakantie (Deel 1)

Onze reisplannen hebben we door corona moeten uitstellen. Nu gaan we in juli een week naar het vakantiehuis van m’n vader in Zuid-Frankrijk. Er is niet zo heel veel te beleven in de buurt, maar dan zijn we er even een weekje uit. We gaan ook met de auto dus als de situatie mbt. corona verandert kunnen we ook zo weer weg :slightly_smiling_face:

1 like

Dank voor je antwoord!! We willen in Oostenrijk graag een aantal mooie hikes maken in Tirol. Wij denken nu ook aan Oost-Tirol en willen sowieso naar Grossglockner en omgeving, maar ook wel aan Innsbruck en omgeving. En hebben besloten om daarna door te rijden naar een camping net onder Bolzano/Bozen. Süd Tirol ziet er inderdaad supermooi uit en we houden dus heel erg van bergwandelingen maar ook touren door mooi gebied dus dat komt hier zeker goed denk ik. En heel veel lekkere wijn en eten zag ik! Heel veel zin in! Dus mocht je nog andere specifieke tips hebben, altijd welkom :smile:

1 like

Ah wat kut. India, Nepal en NZ… Wat een droomreis. Hopelijk kan het volgend jaar eventueel? Als het kan met jullie banen. Ga je alsnog dit jaar die 4 maanden verlof nemen?
Portugal in augustus is in ieder geval wel al heel leuk!!

1 like

Ja hoop ik ook enorm! Nee, ik ga die doorschuiven naar (hopelijk) precies een jaar later en dit jaar willen we dan eind augustus/begin september ongeveer kleine 4 weken een roadtrip maken. Ja zeker! Denken ook over Kroatie en Slovenie dus opties nog open :hugs:

1 like

Heeft iemand tips voor leuke streken in Frankrijk/Italië? Mooie natuur en leuke dorpjes, kindvriendelijk, niet mega touristisch?

Ik vind de Loire streek in Frankrijk heel mooi. Veel mooie kastelen ook om te bezoeken

1 like

De ene dag denk ik, ik ga ‘gewoon’ op vakantie naar Portugal en de volgende dat twijfel ik weer. Tickets kan ik terugkrijgen, ons huisje niet helaas. Ik vind het ook lastig om in te schatten hoe druk het wordt.

1 like

Wij gaan naar zuid- frankrijk over een maand, naar lac du salagou bij montpellier. Heeft iemand goeie tips?

Iemand nog tips voor plaatsen in het Zwarte Woud? En eventueel overnachting?

En is iemand weleens bij de Oostzee in Duitsland geweest, is dat aan te raden?

Ik wil eind augustus een weekje in Nederland op vakantie met mijn vriend en dreumes. Tips voor leuke/aparte bestemmingen? Dacht zelf aan Texel of Ameland. Heb wel zin om een bijzonder accommodatie te boeken. Tips zijn welkom!

Ik wil in juli of augustus een weekendje naar Duitsland, maar twijfel een beetje naar welke stad. Ik twijfel nu tussen Frankfurt of Keulen. Iemand die in deze steden geweest is of die nog een andere leuke tip heeft? (liefst zo dicht mogelijk bij de grens, Dusseldorf ben ik al geweest)

Ahhh foto’s gemist helaas. Maar super bedankt voor je spreekbeurt, word er helemaal enthousiast van :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Aachen? Niet zo groot maar wel leuk vind ik!

2 likes

Ik heb een lijstje zelf met leuke, mooie of aparte accomodaties in Nederland. Misschien heb je er iets aan!

De grote beer Texel
Strandhotel Cadzand
De kleine Walvis
Liefhuisje Zeeland
Strandhotel Zoomers
Suitesuite Zandvoort
Buitenplaats Beekhuizen
George’s lodges Renesse
7huizenaanzee Zeeland
Heerlijkheid Noordwelle
Strandhuis Groede
Ory aan zee
Duynzoom Texel
For rest Camp
NaardeNatuur

6 likes

@Wonderland @Ladyhawke Thanks voor de tips! Hamburg is misschien ook wel een optie inderdaad, volgensmij is dat vanaf hier evenver als Frankfurt. Aachen ga ik ook nog even naar kijken! Ben er ooit 10 jaar geleden met school wel eens geweest, maar volgensmij ben ik toen niet verder gekomen dan de winkelstraat en de Starbucks.

Ik vond de Oostzee super leuk, leuke dorpjes, van alles te doen en een heel ander stukje Duitsland dan t westen. Ik heb 6 mnd in Ro.stock gewoond, vind dat een leuke omgeving maar eiland Rügen is ook heel gaaf en vind t gebied rond Kühlungsborn ook heel mooi. Echt zo’n typisch stijltje.

2 likes

Ahhh zo mooi!! Nu ben ik nog meer aan het aftellen tot we kunnen gaan :smiley:

1 like

Ja Aken is leuker

1 like

Pff we willen in oktober een weekje frankrijk. Het liefst in een huisje middenin de natuur, leuk ingericht, zwembad/meer, met hond, liefst in zuid frankrijk maar eigenlijk vind ik dat te ver rijden voor een week. Maar ik hou zo van dat mediterraanse sfeertje. En ik hou er ook van als dat huisje een beetje leuk ingericht is ipv wanstaltig. Oh en het liefst ook op loopafstand/fietsafstand van restaurantjes/terrasjes (maar wel middenin de natuur, hmm wat is het probleem :joy:).

Dus als iemand nog een leuke tip heeft, een gite, een airbnb, vakantiehuisje. Alles is welkom zolang het maar een bovenstaande eisen voldoet hahaha

1 like

Mocht je voor Hamburg kiezen en begin augustus gaan dan ben ik daar ook :laugh: