Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik zou voor Ameland gaan en dan voor hotel Zee van Tijd kiezen (ze hebben ook een eigen loft-appartement). Je kunt daar ook heerlijk eten en het ontbijt is sowieso goed. Het hotel dat hierboven word genoemd zou ik uit principes niet naartoe willen gaan haha (inside information, niet qua hygiene hoor oid).

Ik vind Nes het leukste dorp. De lekkerste vis haal je bij Metz (in Nes en Hollum), suikerbrood van bakker Rijpstra is de lekkerste ever. Pizzaria San Remo is mijn favoriet. Oh ja, fietsen huren in het dorp en niet bij de boot. Scheelt bij mooi weer een uur wachttijd.

Ik ben nog in twijfel of ik dit weekend ga, maar nu ik dit allemaal uittyp denk ik jaaaaa ik wil.

2 likes

Ik zou eigenlijk naar Bali gaan dit jaar (eerste keer weer alleen op reis sinds het uit is gegaan met mijn ex) en ik had er echt zin in. Maar dat gaat nu uiteraard niet door

Nu hoor ik steeds meer vriendinnen om me heen die toch naar Italiƫ of Frankrijk gaan met de auto. Maar ik heb dus niemand om mee te gaan :sob: (al mijn vriendinnen zijn al gesetteld).
Hebben jullie misschien nog leuke ideeĆ«n voor bestemmingen in je eentje in Europa? Ik vind het heel lastig in te schatten nu… En een hostel weet ik ook niet of dat nu zo’n slim idee is.
Misschien een all-in voor een paar dagen dacht ik al? Of toch met de auto Duitsland inrijden. Mja in je eentje :woman_shrugging:t3:
Misschien heeft iemand hier nog goede ideeƫn of tips voor een bepaalde bestemming/hotel!

Edit: ik bedenk me net dat een surf/yoga vakantie me ook best leuk lijkt. Dus als iemand daar nog specifieke tips voor heeft?

Wat jammer van je reis naar Bali, en dat je nu niemand kan vinden om mee op reis te gaan :(.

Ik heb regelmatig alleen door Frankrijk, Spanje en Portugal gereisd. Ook ben ik weleens een paar dagen naar een resort op Cyprus geweest, naar IJsland… Persoonlijk zou ik alleen (nog) niet gaan vliegen, dus ik houd het even bij bestemmingen die je aan te rijden zijn.

Nu in coronatijd is Portugal een prima land om in te reizen. In Spanje zijn verschillende regio’s niet hard getroffen door corona, bijvoorbeeld in Noord-Spanje, Extremadura of Zuid-Spanje richting de Portugese grens. Ook in Frankrijk zijn er veel dichtbevolkte regio’s met relatief weinig coronabesmettingen/-doden waar je best veilig naartoe kunt. Je kunt hier op je gemak heen rijden met een auto, als je tenminste de tijd hebt, of met de trein, als je het budget ervoor hebt.

Ik zou qua slaapplek voor een Airbnb gaan of een kamer huren bij mensen in huis. Zelf zou ik niet zo gauw in een hostel gaan zitten. Ik vind het altijd makkelijk om contact te maken in deze landen, maar spreek de taal en weet behalve van Spanje niet hoe mensen nu in coronatijd tegen toeristen aan kijken/of ze wel in zijn voor een praatje of contact, mocht je daar behoefte aan hebben.

Ik ben trouwens ook weleens een paar dagen in Hamburg geweest; goed aan te rijden en een superleuke stad. Daar waren relatief veel jonge mensen en vond ik het ook makkelijk om contact te maken.

Kan het ook nog een optie zijn dat je langs verschillende vriendinnen rijdt in bijvoorbeeld Frankrijk? Dan hoef je niet met hen op vakantie te gaan, maar kan je zo nu en dan misschien toch afspreken om iets leuks te gaan doen of samen te eten bijvoorbeeld.

Heel verhaal… Als je vragen hebt over deze landen, stel ze gerust!

1 like

Dankjewel voor je uitgebreide reactie, super lief!
Ik denk dat ik Spanje/Portugal in mijn eentje wel echt te ver rijden vind.
Maar Hamburg en Noord-Frankrijk vind ik wel goede opties. Wat je zegt van bij vriendinnen langs gaan trouwens ook. Ik zal eens vragen waar ze precies heen gaan :blush: goed idee!
In ieder geval goed om te horen dat het jou goed bevallen heeft. Erg tof ook dat je dat ook gewoon allemaal doet. Ik vind in m’n eentje rijden in een vreemd land toch nog net iets te spannend denk ik… Sowieso toch weer even zoeken als je alleen bent vind ik, en dit jaar al helemaal :no_mouth:
Hopelijk volgend jaar alsnog naar Bali, we gaan het zien!

1 like

Haha het wordt inderdaad Hamburg en ik ga het weekend van 7 augustus. Ben echt benieuwd naar de stad!

Wij wilden vandaag onze TUI- pakketreis voucher omruilen voor geld aangezien we wegens omstandigheden sinds deze week weten dat we toch niet binnen de termijn van de voucher naar het buitenland kunnen reizen, werden we echt super naar te woord gestaan door een van de medewerksters ā€œ Nee, dit kan niet, en ook niet via rechtsbijstand dan weet u dat alvastā€.

Uuuhh oke? Wie heeft het over rechtsbijstand gehad? En prima dat het nu niet kan maar vanaf een jaar na uitgifte moeten ze het toch uitkeren?
Ze was echt zó kattig terwijl wij alleen aangaven dit graag te willen. Zeg dan gewoon ā€œ nee sorry dit is niet mogelijkā€.

Leuk! En hetzelfde weekend als ik! Ben ook benieuwd. Ben er 1x eerder kort geweest tijdens een storm. Hoop dat het deze keer leuker is haha

@Airy-fairy Mocht jij ook nog dat weekend gaan dan kunnen we wel een forummeeting houden hahah. Ik ben er ook in m’n eentje en ben ook van plan te gaan rijden. Wordt de eerste keer alleen rijden in het buitenland, maar gaat vast goedkomen

Wat gek, sowieso het kan niet? Ik dacht juist te lezen dat het vanaf vorige week wel mogelijk is?

1 like

Je kunt alleen nu je geld krijgen als je alleen vluchten hebt geboekt. Geld terug met pakketreizen kan indd pas over een jaar.

1 like

@Nebula wat @soarin idd zegt. Had het geld nu wel kunnen gebruiken. Maargoed ā€œ een spaarpotā€.

1 like

Wij hebben besloten om ook met de auto te gaan dit jaar. Weet iemand de situatie mbt mondkapjes in Frankrijk & Kroatie? Naar wat ik zie op tv lijken ze in Frankrijk ze bijna overal in het openbaar (ook buiten) op te hebben?

De ANWB heeft geloof ik zulke informatie per land op de website staan, kan je daar wel vinden.

Edit:
Frankrijk: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-frankrijk
Kroatiƫ: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-kroatie

Heeft iemand ooit een roadtrip (met auto) door Duitsland gemaakt?
Of gewoon aanraders voor mooie steden/gebieden?

Wilde eerst dit jaar niet op vakantie gaan, maar het begint toch te kriebelen… en rondreizen door Duitsland leek me dan eigenlijk wel een tof (en relatief Corona-proof) idee.

Thanks, had nog niet verder gekeken dan mn neus lang was.

Ik ben van plan een roadtrip te maken door Europa! Zag al zoveel leuke plekken door dit forum! Thanks!

1 like

Heeft iemand ook tickets geboekt via Vliegwinkel/Cheaptickets die door Corona zijn geannuleerd? Tickets in al 15 weken geleden geannuleerd en ze zijn echt niet te bereiken en laten ook niks van zich horen. De kern van zo’n bedrijf is toch service, wat laten zij zich kennen. Snap dat ze even gekte hadden door Corona maar na 15 weken nog de boel niet op de rit hebben is wel slecht. Gaat toch om 2000 euro :frowning:

Hopelijk kunnen we in het najaar nog gaan (Japan). Daar lijkt de boel redelijk onder controle!

Wat zijn de mooiste plekken om te wandelen door de Zwitserse alpen?

Ja ik! Ik heb vandaag na 12 weken geld teruggekregen. Ik vind ook dat ze enorm passief zijn. Nul informatie, niet bereikbaar, ga zelf maar kijken op de site van de maatschappij. Ik heb nog een ticket geboekt naar een land waar Nederlanders niet in mogen, maar de maatschappij gaat niet cancelen omdat het twee losse vluchten met een overstap zijn. Echt zo lullig. En dus geen enkele manier om cheaptickets te bereiken.

1 like

Ohh je hebt het terug, dat is wel fijn! Heb je een mail gekregen met de bevestiging en werd het toen snel gestort? Welke vliegmaatschappij?

Ik vind het echt bizar. Heb de tickets betaald via Paypal, denk dat ik via daar maar een geschil aanmaak. Ben benieuwd of ze nog veel klanten overhouden. Internet stroomt vol met klachten en slechte reviews.

Ja toen zeiden ze dat het in 10 dagen gestort zou zijn en dat was ook zo, maar moest wel eerst weken wachten tot ik zeker wist dat de maatschappij het terug zou betalen. Was met Canadian Air.
Vind ook echt dat ze wel meer service kunnen bieden en niet alleen dom wijzen naar de maatschappijen. Ik vond het altijd een hele chille site, maar als er wat misgaat echt niet dus. Voortaan maar zoeken op cheaptickets en dan lekker bij de maatschappij boeken.
Paypal is daar wel heel goed in!

1 like