Wat jammer van je reis naar Bali, en dat je nu niemand kan vinden om mee op reis te gaan :(.
Ik heb regelmatig alleen door Frankrijk, Spanje en Portugal gereisd. Ook ben ik weleens een paar dagen naar een resort op Cyprus geweest, naar IJsland⦠Persoonlijk zou ik alleen (nog) niet gaan vliegen, dus ik houd het even bij bestemmingen die je aan te rijden zijn.
Nu in coronatijd is Portugal een prima land om in te reizen. In Spanje zijn verschillende regioās niet hard getroffen door corona, bijvoorbeeld in Noord-Spanje, Extremadura of Zuid-Spanje richting de Portugese grens. Ook in Frankrijk zijn er veel dichtbevolkte regioās met relatief weinig coronabesmettingen/-doden waar je best veilig naartoe kunt. Je kunt hier op je gemak heen rijden met een auto, als je tenminste de tijd hebt, of met de trein, als je het budget ervoor hebt.
Ik zou qua slaapplek voor een Airbnb gaan of een kamer huren bij mensen in huis. Zelf zou ik niet zo gauw in een hostel gaan zitten. Ik vind het altijd makkelijk om contact te maken in deze landen, maar spreek de taal en weet behalve van Spanje niet hoe mensen nu in coronatijd tegen toeristen aan kijken/of ze wel in zijn voor een praatje of contact, mocht je daar behoefte aan hebben.
Ik ben trouwens ook weleens een paar dagen in Hamburg geweest; goed aan te rijden en een superleuke stad. Daar waren relatief veel jonge mensen en vond ik het ook makkelijk om contact te maken.
Kan het ook nog een optie zijn dat je langs verschillende vriendinnen rijdt in bijvoorbeeld Frankrijk? Dan hoef je niet met hen op vakantie te gaan, maar kan je zo nu en dan misschien toch afspreken om iets leuks te gaan doen of samen te eten bijvoorbeeld.
Heel verhaal⦠Als je vragen hebt over deze landen, stel ze gerust!