Reizen / Vakantie (Deel 1)

Nou inderdaad hele slechte service. Wij hebben de heenreis met Transavia teruggekregen, maar de terugreis met easyjet nog niet. We hebben een mail daarover gekregen dat het allemaal heel lastig was met terugbetalen. Vanaf nu boek ik nooit meer bij cheaptickets m’n vluchten

Oh wauw! Even opgezocht maar dit gaat sowieso op een lijstje met plekken waar ik met de hond naar toe wil :heart_eyes:

1 like

Welk gedeelte van Harz is dit? En heb je ook aanraders voor kortere wandelroutes etc? Vind het aanbod via google zo groot dat ik niet weet wat ik zou moeten kiezen :sweat_smile:

1 like

Deze routes zijn een beetje all over the place maar:
Fronalpstock is mijn favoriete wandeling, waar je 10km over een bergrug loopt en echt fantastische uitzichten hebt
Val Roseg vanaf Saint Moritz
Zermatt (alle routes rondom de matterhorn)
In de buurt van Grindelwald en Davos zit je ook altijd wel goed

2 likes

Mijn vriend en ik willen naar Denemarken deze zomer, ik ben al begonnen met een route. Kan iemand kijken of het logisch is?
We vliegen vanaf Sicilie op Kopenhagen,

20 Kopenhagen late aankomst
21 kopenhagen
22 kopenhagen & 3 uur rijden naar Billund
23 lego land
24 billund & 1uur rijden naar aarhus
25 aarhus
26 aarhus & 1,5 uur rijden naar aalborg
27aalborg
28 naar huis vanaf aalborg

ik vind het wel logisch maar zou veel eerder ook wat dagen natuur meepakken… ik denk dat je bijvoorbeeld na kopenhagen en aarhus niet per se nog naar aalborg wilt bijvoorbeeld, zou dan evt. Skagen/Noord-Jutland in algemeen overwegen, zo mooi!!!

Thanks! De reden dat we Aalborg doen is eigenlijk vanwege het vliegveld voor de terugvlucht😅

1 like

ik weet overigens niet precies wanneer je wilt, maar denemarken heeft een aardig strict grensbeleid gevoerd afgelopen maanden (en nog steeds wel enigszins) dus zou wel even overwegen of je 't aandurft haha

1 like

Heeft iemand tips voor mooie reizen of trips naar Engeland of Schotland? Liefst geen grote steden maar meer weekendtripjes naar plekken met of mooie kust, of mooie natuur, of gewoon leuke en sfeervolle plekjes

1 like

Thanks!

1 like

Ik ben altijd verbaasd dat iedereen hier zich alles zo goed lijkt te herinneren. Namen van hotels, restaurants, wandelingen, etc. Ik weet wel waar ik geweest ben en hoe het eruit zag, maar hoe het heet :woman_shrugging:

18 likes

Oh thanks hiervoor, heel handig :grin: had een mooi hotel in Braunlage gezien maar dat is wel wat uit de richting geloof ik dan.

1 like

Ik wacht nog steeds op mijn geld van Ryanair van eind maart. De heenweg had ik al super snel terug, maar de terugweg nog niet. Ze zijn ook moeilijk te bereiken :sweat_smile:

Japan en Iran staan als eerste hier op het programma, maar daarna wil ik echt weer naar Egypte. Dit museum ziet er echt spectaculair uit. Het vorige museum was behoorlijk aftands. Ik hoop dat dit het toerisme weer doet opleven want het land is echt prachtig.

1 like

Wilde hier ook nog even een tegengeluid geven over Cheaptickets… Ik zou eigenlijk over 1 maand naar Bali gaan. Deze vlucht was echter al gedeeltelijk in mei geannuleerd. Toen heb ik Cheaptickets dus al gemaild, ook al stond overal dat je dta dus eigenlijk 3 dagen voor vertrek ofzo kon doen.
Vervolgens kreeg ik binnen 2 dagen bericht dat ze mijn restitutie verzoek in gang hadden gezet bij de luchtvaartmaatschappij. En sindsdien heb ik iedere week nog een mail gekregen met een update.
Oké, mijn geld is nog niet terug. Maar dat ligt dus aan de luchtvaartmaatschappij en leggen ze ook in de mails uit telkens. Ze zijn gewoon echt afhankelijk daarvan.
Ik vind het tot nog toe in ieder geval wél netjes hoe ze communiceren. Het is voor hen uiteindelijk ook gewoon overmacht dit…

1 like

Ik heb ook nog niets terug :(… Ben wel via 1 of ander callcenter in India in de refund wachtrij gezet… geduld hebben maar denk ik.

1 like

Ik ben in dat restaurant op de Grossglockner flauwgevallen hahahaha. Kan die plek alleen nog daarmee associëren.

1 like

Ai! In welk restaurant? Die Adler lounge? Of is dat op een andere berg daar in de buurt, ik haal ze allemaal door elkaar!

@Qwerty123 leuk om het in de zomer te zien wij gaan hier altijd skiën en ik neem me ieder jaar weer voor om in de zomer eens terug te gaan maar het is er nog niet van gekomen, het ziet er prachtig uit zeg (in de winter trouwens ook).

1 like

Haha geen idee eerlijk gezegd, ik was 11. Was ergens rond de 3000 meter hoogte. Niet ontbijten en niet gewend zijn aan die hoogte is geen goede combinatie.

1 like

Heeft iemand tips voor 2 nachtjes weg in Nederland (of net over de grens)? Liefst een leuk huisje/airbnb/b&b/glamping ergens in de natuur, bij voorkeur aan zee maar ergens anders mag ook. Willen graag weg van donderdag tm zaterdag. Budget max 150 euro per nacht.