Reizen / Vakantie (Deel 1)

Misschien is dit iets? @Sundance

(De post waar dit bericht een reply op is)

1 like

Ik zat opgesloten in de wc van dat restaurant! Dat is mijn kinderherinnering aan de Grossglockner! :joy:

2 likes

Heeft iemand een tip voor een fijne (lees minder dure) plaats in de buurt van Portofino (Ligurische kust Italië) (liever meer in de buurt van Genua dan La Spezia, want daar zitten we al 4 dagen).

1 like

Dolcedo en omgeving is mooi :slight_smile: en niet mega toeristisch. En als je juist de andere kant op gaat, Codiponte in het noorden van Toscane (accommodatie La Concia is fijn)

Vanuit die laatste is het ook leuk om naar Pontremoli te gaan

1 like

Burgh-Haamstede is leuk! Verder is er in die hoek echt niet veel bijzonders te doen. Als je het water oversteekt kom je bij Veere en Middelburg, dat is wel heel leuk

3 likes

In augustus willen we graag naar Denemarken en het lijkt ons ook leuk om het te combineren met Noorwegen, Finland heeft overigens de voorkeur maar dat kan helaas nog niet. We hebben ongeveer 2weken de tijd en we willen vliegen, heeft iemand toevallig tips/route? We houden van steden,natuur,meren/strand,rust en drukte. Eigenlijk alles dus😂

Ga dit topic ook eens doorlezen. Met een vriendin spontaan besloten dat we eind augustus nog een weekje weg willen, maar ja, waar? We willen niet vliegen, niet te ver, en heb helaas geen beschikking over een auto. Alhoewel die natuurlijk gehuurd/geleend kan worden
 Mijn vriendin wil helaas niet kamperen, dus er moet wel een accommodatie gehuurd worden. Dit is echt voor het eerst dat ik geen idee heb waar ik heen wil.

@Tokyo Als je in 2 weken denemarken met noorwegen wilt combineren raad ik eigenlijk wel een auto aan
 Zeker omdat veel dingen die je in Noorwegen kunt doen, hikes, in the middle of nowhere liggen, en je anders van tours afhankelijk bent. Je kunt vanuit Denemarken met de (nacht)boot naar Noorwegen, Bergen of Stavanger. Maar als je wilt vliegen, zou ik naar Bergen gaan. Leuke stad, en er liggen wat mooie natuurparken redelijk in de buurt.

1 like

Je kunt ook best makkelijk met de trein naar bijvoorbeeld Frankrijk!

Zelf was ik eerst nog aan het twijfel om misschien toch spontaan ergens heen te vliegen. Maar nu alle reisadviezen zijn aangepast besef ik me toch dat je daar gewoon echt niet lekker gaar zitten en dat het echt niet fijn is om naar plekken te gaan waar er weer spontaan een piek kan zijn. Twijfel wel nog om in september naar Noord Frankrijk of Duitsland te gaan

1 like

Iemand tips voor restaurants, strandjes, dagtochtjes etc op Mallorca? We zitten in het noorden maar zijn van plan een paar dagen een auto te huren.

Ik vond die vuurtoren (met zonsondergang!) echt de moeite waard. Mooie route erheen ook, dus stop zeker af en toe op een uitzichtpunt.

1 like

Thanks! Ik dacht er zelf aan om te vliegen en dan daar een auto te huren bijvoorbeeld.

Ok, wij zitten er nu over te denken om naar Oostenrijk te gaan! Naast wintersport ben ik daar eenmaal geweest, en dat was tien jaar terug in Karinthië. Nog aanraders voor streken / gebieden waar we heen kunnen? We houden van zowel natuur als mooie steden, als zonnen haha. Oh, en we doen beiden aan racefietsen (ok, ik sinds kort, maar toch), dus misschien kunnen de fietsen ook mee.

Een vriendin en ik willen binnenkort een paar daagjes naar Gent of Brugge. Welke stad is leuker? We houden beide van een mix van cultuur, winkelen, terrasjes en lekker eten!

Zelf vond ik Gent een stuk leuker, iets groter en wat meer te zien. Heb me daar echt dagen vermaakt terwijl ik in Brugge na een middag wel klaar was. Gent heeft super veel leuke cafeetjes en pleinen.

1 like

Ik woon in Gent maar persoonlijk vind ik het een leukere stad dan Brugge hahaha. Hoewel Brugge charmant is had ik het ook wel gezien in een middag, en Gent lijkt wel wat op Brugge maar er is voor mijn gevoel meer te doen? Ik zou Gent aanraden, maar niet op zaterdagmiddag :rofl:

1 like

Ik stem ook voor Gent! Super leuke stad

1 like

Haha heel duidelijk! Het wordt Gent. Ik hou me aanbevolen voor tips voor leuke restaurants en cafés! Zal ook even dit topic doorspitten.

Wat plekjes die ik heel tof vind: Luv l’oeuf, Wasbar, Gust, Fitchen (eerder om mee te nemen), Clouds in my coffee, Shinsen (ook eerder meenemen), Balls & Glory, Eat Love Pizza, Sushi Palace, Miss Yu, Ramen.

1 like

Volgens mij heet het Mosquito Coast! Erg leuk!

In maart zou ik eigenlijk naar Berlijn gaan met de trein,maar dat is natuurlijk niet doorgegaan.Nu wil ik eigenlijk alsnog erheen gaan maar ben toch een beetje angstig ofzo? Zijn er hier toevallig forumleden die daar wonen (of heengaan tussen nu en midden augustus) die weten hoe de situatie daar nu is? Ik hou er rekening mee dat ik zal moeten reserveren als ik ergens wil gaan eten en ik denk dat ik mijn mondkapje in de drukke gebieden ook gewoon ga dragen.Ik heb al wat info opgezocht via de website van de overheid.