Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik volg een stel dat met de camper rondreist en zij waren ook in Berlijn. Drukke terassen, veel mensen op straat en geen mondkapjes op de beelden te zien. En ze waren op een terras neergeploft zonder te reserveren volgens mij.

Wij gaan ook eind juli een weekend!

1 like

Oh fijn om te horen! Ik heb geboekt voor over 2 weken dus dan ga ik er vanuit dat situatie niet heel anders zal zijn dan dat die nu is.Is mijn eerste keer in Berlijn zelf (wel al vaker in Duitsland geweest) dus ben heel benieuwd.Toch een beetje gek om in een situatie als deze te reizen.En leuk dat jullie ook gaan! Zijn jullie al eerder geweest? Iniedergeval alvast heel veel plezier!

Ik was eins juni in Brugge en moet wel zeggen dat het nu door Corona heeel erg meeviel met toerisme (Grenzen waren ook nog niet zo lang open natuurlijk), dus @Virtual-Insanity mocht je een uitstapje daarheen maken is dit het moment :joy: verder is Gent sowieso superleuk, dus waarschijnlijk een nutteloze tip :sweat_smile:

Heb ook een vraagje: wij gaan nr Kroatie rijden en daar beetje langs de kust toeren. We willen ook een eiland doen, maar ik twijfel welke. Denk Hvar te veel party place? Twijfel nu tussen Brac en Vis, maar andere eilanden zijn ook zeker een optie. Iemand aanraders?

Ik ben er nog niet geweest, mijn vriend en onze vrienden wel. Super veel zin in maar eerst rijden we naar de de CĆ“te D’Azur aanstaande donderdag!

Jij ook veel plezier. 2 weken is ook een mooie tijd om alles te verkennen!

Vis vond ik leuker / gezelliger dan Brac!

1 like

Wij gaan 3 weken kamperen in Noorwegen, de boot vanuit Hirthals naar Kristiansand is al geboekt! We willen echter vlak voor de Deense grens overnachten ( aangezien we anders in quarantaine moeten). we willen eventueel daar 2 dagen blijven ( wat eerder vertrekken dus) heeft iemand tips vlak voor de grens? we willen qua overnachten die 2 nachten waarschijnlijk een hotel doen ( omdat we anders om 5 uur 's ochtends ofzo de tent moeten gaan inpakken).

2 likes

Serra de Tramuntana vond ik echt prachtig! Heel mooi uitzicht op de bergen.

1 like

Dankjewel!

1 like

Oh kamperen :heart_eyes: mn vriend en ik deden dat aan het begin van onze relatie en ik wil zo graag weer. Hij alleen niet :unamused: (ik denk dat dat komt omdat hij de lul is qua tent opzetten haha).

We gaan in oktober naar de morvan (bourgogne) in een vakantiehuis met vet mooie keuken en middenin de natuur. Zoveel zin in lekker eten en wijn en niks hoeven.

Iemand nog tips in die omgeving?

Als je naar een museum / musea wilt moet je van tevoren online reserveren/tickets kopen, met timeslot, en in het museum ook een mondkapje dragen. Gewoon buiten is een mondkapje niet verplicht, maar in (de meeste) winkels wel, en in restaurants bijvoorbeeld ook als je naar de wc gaat. In het OV is het ook verplicht er eentje te dragen, maar als het weer goed is zou ik sowieso aanraden een fiets te huren, is veel fijner! Hier kun je heel goedkoop fietsen huren: https://de-de.facebook.com/RentABike44/

1 like

Weet niet hoe dichtbij het is, maar ik vond Hamburg een hele leuke stad!

Woensdag naar Zwitserland voor 4 dagen en daarna nog 2 weken Italiƫ (Lago Magiore, Milaan, Florence, Pisa, Ligurische kust).

De planning voor Italiƫ is zo goed als klaar. Die van Zwitserland nog niet, dus tips zijn welkom. Ik wil sowieso de 5 seen-wanderung bij Zermatt wandelen. Nog meer mooie trails zijn welkom (wij zitten in Sion)!

1 like

Onze plannen zijn wat veranderd: we zouden 4 maanden naar o.a. Nieuw-Zeeland gaan. Nu hebben we, omdat dat niet doorging, een camper gekocht 2 weken geledenšŸ¤— Zijn hem helemaal aan het strippen en weer opbouwen & 12 augustus vertrekken we met vrienden naar Zuid-Frankrijk dus als iemand tips heeft, altijd welkom!

10 likes

Wauw wat een droom. Veel plezier met de camper

1 like

Wij willen niet zo ver weg op vakantie maar wel het gevoel hebben van het buitenland, dus op ongeveer 4 uurtjes max rijden van brabant. Weet iemand een leuke plekje waar het een beetje pitoresk is, of aan zee/meer/bergachtig?
Mijn ouders zijn naar zuid limburg geweest en vonden dat mooi dus is eventueel een optie, maar er zijn vast nog meer leuke gebieden of streken. Ook nog over getwijfeld om een camper te huren maar dat is vaak 100 euro per dag (zonder benzine of slaapplaats) :frowning: Kamperen vinden we ook leuk.
Ook tips voor een verblijf (schattige b&b’s) bijvoorbeeld zijn welkom.

Twee jaar geleden ben ik naar Cochem in Duitsland geweest. Je hebt daar in de buurt verschillende meren waar je kunt zwemmen, wandelen en in de buurt ook een hangbrug. Verder volgens mij ook wat stadjes, maar daar zijn wij niet geweest.
Ohja en ook wijngaarden heb je! Het is er heuvel achtig en ik had wel het gevoel er echt even uit te zijn.
De hangbrug:
image

3 likes

Wie weet is dit niet meer van toepassing maar ik zou inderdaad Gent kiezen.
En je kunt ook supermakkelijk een dagje Brugge doen terwijl je in Gent bent! Het is helemaal niet ver en een dagje in Brugge is ook wel prima.

Ik ben zelf recent naar deze omgeving geweest en zou de brug wel afraden. Met de covid maatregelen is die eenrichtingsverkeer wat om het uur wisselt en sta je met grote groepen mensen in de zon te wachten op je beurt (met mondmasker op). Verder heel mooie omgeving! Maar meeste activiteiten en bijv. kastelen zijn nu aangepast te bezoeken waardoor er wachtrijen ontstaat en lang in een wachtrij staan met mondmakser in de zon is af te raden :mask:

Ik heb een vakantie geboekt naar Griekenland voor over 3 weken, begreep van meerdere mensen dat het daar goed te doen is met de maatregelen nu. Maar ben wel benieuwd of de situatie een beetje stabiel blijft en alles door gaat.

Zitten gelukkig in een appartementje, dus dat vind ik fijn. Maar zijn er hire meer mensen die al naar Griekenland zijn geweest of binnenkort gaan? Ben heel benieuwd.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op vakantie ben geweest bij het Balatonmeer (2013), maar wat ik mij kan herinneren is dat Balatonfüred een hele leuke badplaat was. Er waren veel marktjes, restaurantjes, zwemmogelijkheden en mooie cultuur. Verder zijn wij een dagje naar Budapest gegaan, ook een aanraden. Zelf verbleven wij in de plaats Keszthely. Ook een leuke toeristische plek, maar het meer zelf was hier minder schoon.