Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij hadden een paar jaar geleden een oude camper en vonden dat ZO fantastisch. Echt een droom. Alleen we hadden weinig tijd om em op te knappen en we wilden liever niet op campings staan, maar dat bleek knap lastig (voor ons) zonder toilet en douche haha. Uiteindelijk issie dus verkocht :cry:

Nu willen we in december 3 weken een camper huren (een tupperware variant zoals we dat noemen met douche en toilet) en eigenlijk 9/10 keer op camperplekken staan ipv camping. Plus in de winter hebben we ook een kachel nodig.

Er zijn drie opties:
Belgie/Frankrijk/Spanje
Duitsland/Oostenrijk/Slovenie/Kroatie
Duitsland/Denemarken/Zweden/Noorwegen

Nu lijkt me het dus fantastisch om richting spanje te rijden ivm kans op mooi weer. Of juist richting kroatie, alleen weet ik niet hoe de voorzieningen daar zijn voor campers. Ɠf juist richting noorwegen. Maar ik weet niet of dat te koud is met een camper, het lijkt me zo mooi daar om te wandelen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen!

Ja dat vind ik ook eng eerlijk gezegd. Mn vriend is dus wel best ervaren qua rijden in een camper en daar ook eerder geweest (noorwegen), maar ik vind dat wel spannend ja. Alleen die natuur lijkt me ZO fantastisch. Maar goed Oostenrijk en Slovenie zijn ook prachtig. Dan hebben we en winters weer en zomers weer (gok ik).

Ik zou Noorwegen echt aanraden, maar wel in de zomer als je echt wilt wandelen.
In de winter heb je zowel last van sneeuw als van het gebrek aan daglicht en zou ik niet zo snel aanraden de bergen in te gaan zonder gids/goede uitrusting.

Veel plezier!
Zitten in de buurt van Cherso hahah (dorpje ernaast), verder niet te behoefte om te gaan stappen oid trouwens. Waar zit jij?

Ja dat zou perfect zijn maar helaas hebben we alleen de mogelijkheid om 3 weken te reizen in de winter

Ik zou ook eerder ri het zuiden gaan in die periode met een camper. Om jezelf alvast erop te verheugen kun je misschien Judith Noordzij volgen. Die is nu samen met haar vriend in een camper door Europa aan het rondtrekken, echt heel tof.
Elke zondag ook een vlog op hun just.travelwithus YouTube kanaal :blush:

Kroatie is heel goed te doen met een camper! Echt een beetje een kampeerland ook. Zelf zou ik voor slovenie en kroatie gaan, super mooi! Ben er met oud en nieuw geweest en overdag kon je zonder jas lopen, zo’n 15 graden met zon maar ā€˜s nachts werd het al gauw -5 en was je echt helemaal ingepakt haha!

Ja volg ik! Super leuk!

En @soarin ik vind het heeerlijk als het snachts koud is, het kan zo snel benauwd worden in een camper. Al is -5 misschien wel wat erg koud haha. Kroatie is zo’n mooi land, lijkt me fantastisch om daar te roadtrippen!

2 likes

-5 is wel echt -5 in een camper, isolatie is nou niet echt top hahaha. En dan hopen dat je aan elektriciteit staat zodat je je kachel de hele nacht door kan laten draaien

1 like

Jaa haha dat ook nog, daar had ik niet perse aan gedacht aangezien we vaker niet dan wel op echt een camping staan.

1 like

Wij gaan volgende week zaterdag met een camper op pad. Begin me wel een beetje zorgen te maken om de Corona oplaaiingen overal. Het plan was 3 weken naar Frankrijk, hopelijk lukt dat nog wel. We hebben nog niks geboekt (behalve de camper) dus wat dat betreft zijn we gelukkig flexibel.

Ja wij gaan ook alleen naar rustige plekken hoor maar ben bang dat landen straks gewoon weer helemaal de grenzen sluiten :cold_sweat: Maarja, we wachten maar af…

Ik weet niets over KroatiĆ«, maar in Spanje zijn er twee relatief kleine gebieden in lockdown gegaan - rond Lugo en Lleida - en wordt in bijvoorbeeld Barcelona gevraagd of de inwoners vrijwillig in lockdown willen gaan. (Als dat binnen twee weken geen verminderingen oplevert, zal de stad helaas weer in verplichte lockdown gaan.) Er zijn nu ongeveer 200 besmettingshaarden in het hele land, vooral onder jongeren (tegenover de 90 ā€˜besmettingsclusters’ in Nederland). Er zijn gebieden met veel coronagevallen, voornamelijk aan de oost- en zuidkust, waar de discotheken open zijn/waren, maar ook gebieden waar het relatief rustig is. Ook zijn mondkapjes bijna overal verplicht, ook buiten op straat, en zijn in veel gebieden bioscopen etc. bijvoorbeeld nog dicht. Zo blijft het virus in die gebieden redelijk onder controle. Spanje bestaat uit autonome deelstaten, die elk hun eigen regels bepalen.

Heel verhaal, maar ik kan me dus voorstellen dat de situatie in Spanje (een land met iets van 47 miljoen inwoners) relatief gezien in kleinere gebieden problematisch is dan in een land als Kroatiƫ (met ongeveer 4,5 miljoen inwoners volgens Google). Zie bijvoorbeeld deze kaart: https://www.rtve.es/noticias/20200721/cuantos-brotes-coronavirus-hay-espana/2018947.shtml (de rode stippen zijn de actieve coronahaarden).

Mijn treinreis naar Londen is zojuist geannuleerd vanwege werkzaamheden op het spoor (??). Niet eens vanwege corona. Nou had ik deze vakantie sowieso al geannuleerd dus was toch al niet meer van plan om te gaan, maar ik vind het irritant dat ik m’n geld niet terugkrijg. :roll_eyes: Dat kan normaal gesproken toch ook niet zomaar?

In september ga ik met een groep van 8 personen een weekend weg (vrij t/m ma). We weten alleen nog niet waarheen, wel in ieder geval in NL. Iemand een leuke tip voor een airbnb of een huisje waar we met zn allen in kunnen? Bij voorkeur geen Centerparcs of Landal.

Heeft iemand tips voor een (kleine) kinderen proof resort voor midden september? Ik zat te denken aan mallorca/menorca. Zijn er speciale resorts met een restaurant zo ver als mijn babyfoon reikt? :rofl:

Huh wat gek! Ik heb ooit een vrij dramatische vertraging met Eurostar gehad maar toen echt alles teruggekregen (tickets, hotel, eten). Moest toen volgens mij gewoon zo’n formuliertje invullen op de site, kan dat nu niet?

Merci!! Hier heb ik zeker wat aan.En hoe zit het met de regels op de fiets in Duitsland? Verschillen die erg met hier?
Moet zeggen dat het nu door de toename van besmettingen wereldwijd het toch wat spannender is dan als ik normaal ga reizen.Maar de mondkapjes heb ik iniedergeval in huis en ik denk dat ik ze op de drukke plekken (Branderburger Tor etc) ook wel ga dragen.

En even een random iets dat door mijn gedachten gaat: ik voel me wel een beetje schuldig/egoĆÆstisch dat ik nu op vakantie ga.Nu heb ik totaal geen moeite om me aan de regels te houden en ga ik na mijn vakantie ook niet meteen met vrienden op een terras zitten of mensen bezoeken maar toch… Ik durf het nog niet eens tegen mensen te zeggen en weet ook niet of ik wel foto’s durf te posten op social media.Misschien heel overdreven maar het gaat toch steeds door mijn hoofd.

Wij zaten op een vakantiepark in zeewolde, was heel chill! Via airbnb, ook best te betalen