Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik stem ook voor interrailen. Ben dan wel niet langs de kust geweest maar voor zwitserland/oostenrijk is het echt top. Baal echt dat ik nu voor t 2e jaar niet kan.
Zou misschien wel kunnen in september maar sommige dingen zijn al dicht en heb eerlijk gezegd ook niet heel veel zin om 12 uur met een mondkapje op te zitten. Of aan heel veel regels vast te zitten op de plek waar je dan bent. Maar in 2022 zit ik jankend van blijdschap in die trein hoor.

Ik wil wel graag ergens naartoe maar het lijkt me nog een gedoe met testen en quarantaine enz dus ik ga wachten en hopen dat het makkelijker wordt met vaccinatie. Vorig jaar zijn we in eigen land gebleven en anders doen we dat waarschijnlijk weer

Nee, we hebben vorig jaar een camper gekocht en zijn daarmee op de bonnefoie naar Frankrijk, Italie & Zwitserland geweest en willen/durven dit jaar opnieuw niks te boeken en vast te leggen. Dus hopen in augustus weer op bonnefoie te kunnen gaan!

1 like

Ik zou graag naar Slovenie & Kroatie willen deze zomer voor 2 a 3 weken. Naar Slovenie vliegen & dan een auto huren en dan terug vliegen vanaf Kroatie. Iemand een idee voor een leuke route?

We willen niet om de dag naar een andere plek en ook max 2uur rijden per dag. We houden van natuur,wandelen,strand,stad etc.

2 likes

Misschien kun je via Koper naar Istrië rijden en een tourtje daar doen. Dan heb je zowel strand als binnenland gezien. Het is ook prachtig om vanaf Istrie langs de kust helemaal naar Dalmatie te rijden. Is wel een flinke route maar dan kun je vanaf Dubrovnik terugvliegen met Transavia naar Nederland.

1 like

Ik heb 3 weken Spanje gepland staan vanaf half juli. Als alles mee zit ben ik gevaccineerd, maar misschien natuurlijk niet.

Vluchten moet ik nog boeken maar die kunnen tot kort voor vertrek gewijzigd worden. Accommodatie is voor een gedeelte al geboekt en kan nog geannuleerd worden.

In november zou ik weer graag 3 weken opnemen en ergens heen gaan, maar daar wacht ik nog even mee.

2 likes

Ja in oktober wil ik bijv heel graag naar zuid korea maar of dat kan en verantwoord is😂

Wij hebben al geboekt voor Frankrijk in augustus. Maar dat duurt nog even en ik denk dat dat wel door kan gaan en zo niet is het jammer.

2 likes

Ja dat kan ik me voorstellen! Vorig jaar hebben wij onze vakantie ook geannuleerd omdat het niet goed voelde, maar we hielden er wel rekening mee dat dat kon gebeuren. Het is jammer, maar ik vond het niet extra teleurstellend.

2 likes

Eind juni een weekje vrij. Zou leuk zijn om een kleine stedentrip te kunnen maken naar Barcelona/Madrid maar even kijken of dat kan. In november wil ik graag naar Japan/Zuid-Korea maar of dat gaat lukken :woman_shrugging:t2:

Wij hadden onze vliegtickets en huisje doorgeboekt naar dit jaar. Ik hoop echt dat we kunnen gaan.

2 likes

Wij gaan ook begin augustus naar Frankrijk.
Hebben iets geboekt met een annuleringsmogelijkheid tot dag van aankomst, zonder reden verder op te geven.
Ik vind het gewoon leuk om nu ergens naar uit te kunnen kijken, ookal kan het ook zomaar niet doorgaan… Ben er zooo aan toe.

3 likes

Ja dat geloof ik ook maar we hebben al een paar maanden geleden geboekt toen er nog minder bekend was. Je mag ook niet zonder vaccinatiebewijs het land binnen dacht ik dus eerst maar eens zien of we dan überhaupt al gevaccineerd zijn.

Ik ga ervan uit dat ik eind juli 2 weken naar Spanje kan! Heb flextickets en een airbnb die ik tot de dag van aankomst kan annuleren, dus weinig risico. En heb nu al veel plezier van de voorpret, dus als het niet doorgaat heb ik dat in ieder geval wel gehad :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Hopen op het Jansen vaccin begin juli… :crossed_fingers:

2 likes

Ik heb echt zo’n last van reis-heimwee (?) momenteel :cry:
Het idee dat je gewoon je 's ochtends je tas kunt pakken, naar een nieuwe plek kunt gaan, daar een hostel boekt en dan mensen ontmoet en samen de omgeving gaat verkennen. En dan zo lang blijven als je het leuk vindt, en daarna weer ergens anders heen.
Lijkt me echt heerlijk om nu (nou ja, juist niet nú natuurlijk) op de trein te stappen en maar te zien waar je uitkomt.

14 likes

Same, heb ook al maanden zo’n onrustig gevoel. Ik denk als het weer een beetje kan dat ik dan echt zo’n fuck it gevoel ga hebben en heel veel stedentrips etc ga doen :sweat_smile:

Heb in oktober spontaan nog 5 dagen extra geboekt bovenop de 5 die er al stonden samen met een vriendin in Málaga. Ben van plan er dan wat te gaan werken en in de middagen vrij te nemen. Heb er tijdens mijn Erasmus een halfjaar gewoond dus kan niet wachten.
Dus toch wat positiefs aan corona overgehouden, remote working (al weet mijn leidinggevende het nog niet :rofl: verwacht echter geen problemen haha)

6 likes

Aah ook heel tof! Voor mij ook alweer 11 jaar geleden inmiddels. Maar ga nog steeds graag af en toe terug naar daar. Nu ook samen met de (studie)vriendin met wie ik daar heb gewoond dus extra leuk.
En jaaaa zo eens met dat laatste! Ik heb het jaar na Erasmus nog 4 maanden in Madrid gewoond en na mijn afstuderen ook 2 maanden door Australië gereisd. Zo blij dat ik dat toen ook heb gedaan :heart:

1 like

Ik heb een chaletje gehuurd op Terschelling volgende maand (als babymoon :nauseated_face:)! Had stiekem gehoopt dat we dan alweer wat meer zouden kunnen, maar dat zal vast nog niet zo zijn.

5 likes

Oh ik herken dit zo! Ik hoor m’n vriend alleen maar over dat ie uitgaan en feestjes mist. En dat boeit me allemaal zo weinig. Het enige wat ik echt extreem mis is reizen. Echt zo’n onrustig gevoel ook krijg ik er van. Als het dalijk allemaal weer kan, stap ik echt gelijk met die backpack in de trein, bus of het vliegtuig. Maakt me allemaal niet meer uit waarheen, zolang het maar weg is.

Zit ook de hele tijd foto’s terug te kijken van 2 jaar terug toen ik in Australië was. Wat een andere wereld leefden we toen in hè.

5 likes