Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ah goede tip bedankt! Even kijken hoe ver het is, zijn met de camper maar wel moutainbikes mee

Ik ben nog op zoek naar een leuke accommodatie om te verblijven rondom de Cinque Terre. Ik dacht zelf aan Levanto of La Spezia omdat we met de auto zijn en we vanaf daar makkelijk met de trein kunnen.

Dus mocht iemand een leuke tip hebben dan hoor ik het heel graag!

iemand leuke tips voor ameland? Mijn hobby is eten dus leuke plekjes zijn zeeer welkom :sweat_smile:

Zee van Tijd in Nes, en als je vlees eet; de lekkerste carpaccio ever daar. Ik droom er gewoon af en toe over.

Ik eet graag pizza bij San Remo daar, de Heksenketel is ook goed (veel vlees), Stranders heeft goed en lekkere vis.

Wel overal vooraf reserveren, want het is er nog redelijk druk op het eiland.

Fietsen naar het Oerd is mooi qua natuur, dan kun je nog doorwandelen naar de Hon (puntje van het eiland).

1 like

wat fijn dankjewel! Was jij ook niet degene die zee van tijd voor hotel aanraadde? Had nog geprobeerd te boeken maar was helemaal vol helaas…

Zou het nu ook nog druk zijn? Ga 2e week van oktober, net voor de herfstvakantie…

Ik heb mijn broertje even gevraagd (woont op het eiland, en werkt toevallig bij ZVT, maar dat heeft niets met mijn aanbeveling te maken, dat is mijn eigen mening haha). Het is momenteel echt bizar qua drukte op het eiland zegt hij, dit hebben ze nog nooit meegemaakt. Ze verwachten in oktober wel iets minder drukte (op de vakanties na), maar er is echt geen peil op te trekken.

1 like

thanks!! Zal wel te maken hebben met corona, iedereen lekker in eigen land op stap. Dan maar wat dingen reserveren voor de zekerheid. Benieuwd naar die goddelijke carpaccio :wink:

Ik vond manzo suite leuk met een eigen bubbelbad in de kamer en lekker ontbijt wat je in je kamer kan opeten

1 like

Zijn er hier mensen die in mei naar ibiza zijn geweest? hoe was het weer? was het echt maar 22 graden max?

Heeft iemand nog tips voor Drenthe?
Wij gaan in november even een paar dagen weg naar Drenthe toe.
Wat moeten we zien en doen?
Westerbork staat op de planning

Ik ben er 4 jaar geleden in begin mei geweest en het was de meeste dagen echt wel warmer dan dat. Alleen in de ochtend en avond koelt het sneller af.

Ik zou graag een georganiseerde groepsreis willen plannen met een vriendin (voor 2022) naar zuid-Afrika (of Peru of Colombia of … etc). Wat is een goede reisorganisatie hiervoor? Dus geen single of familiereis en wel met eigen hotelkamer enzo maar wel een gezamenlijke bustour. Ik zat te kijken bij sawadee maar zijn er nog meer?

Ik ben een keer op groepsreis geweest met G adventures en dat beviel heel goed! Ik was naar Jordanie toen, maar mijn reisgenoten waren wel eerder met G adventures geweest op andere plekken en daar ook enthousiast over.

1 like

Zijn hier anderen die toevallig ook hun geld terug zouden krijgen van hostelworld? Ik kreeg vandaag een mail dat ze - voor nu - zijn gestopt met het uitbetalen, maar dat je wel kan kiezen voor een tegoed. Dan leggen zij 50% extra bij, dus krijg je een tegoed van 150%. Ik ben aan het twijfelen of ik dat zal doen; ik ga waarschijnlijk volgend jaar alsnog gebruik maken van hostelworld. Maar ben benieuwd wat anderen doen!

Ik heb dit zelf niet dus ik weet niet of ik deze vraag mag beantwoorden haha.

Het hangt voor mij van de hoogte van het bedrag af. Als het echt om veel geld zou gaan, zou ik dat liever terug willen omdat dat veiliger voelt.
Als het om niet heel veel geld gaat zou ik voor krediet gaan. Als je zeker weet dat je alsnog gebruik gaat maken van het krediet dan is 50% extra echt een goede deal. Hostelworld lijkt me ook wel betrouwbaar en niet een bedrijf dat zomaar zal omvallen waarna je alles kwijt bent, maar zelfs als dat wel zou gebeuren is daarmee te leven.
Maar als ik het goed lees kun je eigenlijk niet kiezen omdat je nu sowieso geen geld terugkrijgt? Dat lijkt me niet zo prettig eigenlijk (dat je geen keus hebt)

1 like

Ja je hebt ook wel gelijk, het gaat niet om extreem veel geld (140 euro volgens mij) en ik heb het al 3/4 jaar geleden betaald dus mis het ook niet meer zo.

Nou, ze betaalden wel uit, maar ik was nog niet aan de beurt geweest. Omdat ze nu weinig inkomsten hebben (ivm coronamaatregelen in andere landen ook weer), zijn ze tijdelijk gestopt met uitbetalen. Er stond niet bij hoe lang dat dan zal duren, maar dat weten zij natuurlijk ook niet. Ik heb wel via cc betaald, dus ik zou het in theorie ook via die weg kunnen terugvragen, maar ik vind dat ook zo sneu voor hostelworld. Ik denk dat ik maar voor het extra tegoed ga dan, thanks voor je bericht :relaxed:

1 like

Nu het vaccineren langzaam opstart, kan ik er niks aan doen naar de reiskriebels ontstaan weer een beetje. Wat is jullie verwachting over het weer kunnen maken van een verre reis? Ik hoop zo om eind van het jaar weg te kunnen, maar denk eigenlijk dat het niet echt haalbaar is. Hoe staan jullie erin en wanneer beginnen jullie weer met plannen maken?

1 like

Ben ook benieuwd of je naar bepaalde landen een vaccinbewijs moet hebben etc en hoe alle regels zullen zijn

1 like

Ik denk dat het eind van het jaar echt wel weer mogelijk is om buiten Europa te reizen. Ik las alleen laatst wel iets dat ze verwachten dat Australiƫ en Nieuw-Zeeland heel 2021 nog geen buitenlandse reizigers willen, maar weet niet hoe dat er nu voor staat.

Heb reizen ook echt zo gemist! Hoop echt dat ik m’n vakantieplannen van 2020 (met de trein door half Europa) dit najaar alsnog kan doenšŸ¤žšŸ»

Edit; ohja en qua plannen maken; ik wacht zelf denk tot de zomervakantie, maar ik ben ook niet afhankelijk van vliegtickets enzo. Ik zou het denk wel minstens afwachten tot mei met iets boeken.

Hier ook iemand die echt weer kriebels krijgt om op vakantie te gaan! Ik hoop iniedergeval het einde van het jaar een weekendje weg te kunnen binnen Europa. En op mijn geannuleerde trip naar Boedapest in te halen! Echt regelmatig(er) weggaan zie ik pas in 2022 gebeuren.