Reizen / Vakantie (Deel 1)

Volgende maand een weekje Texel. Ben er een maand geleden ook al geweest maar dat maakt niet uit. Eerder had ik niet zo behoefte aan vakantie maar nu zo hop tot aan september ging ik niet trekken.
Voor september hoop ik heel erg dat we de grenzen over mogen naar Frankrijk ofzo, dat gaan we nog wel zien

1 like

Hebben jullie nog leuke tips voor campings of vakantiehuisjes in Zuid-Frankrijk?

1 like

Wij zijn 2 jaar geleden hier geweest in een huisje/stacaravan aan het water: echt heel erg leuk en chill was dit Camping 4 sterren Cannes Mandelieu - Vakantiewoning Cote d'Azur

2 likes

Binnen europ is de website van de anwb op dit moment wel fijn, die hebben een lijstje met alle landen op kleur. Staan niet alle bestemmingen tussen in de wereld maar wel veel.

Kan zelf ook echt niet wachten om weer te kunnen reizen. Door mijn werk in het onderwijs zit ik nu vast aan schoolvakanties dus hoop zo dat we in de zomer erop uit kunnen :slight_smile:

Leuk! Heb je een huisje geboekt of hotel op Texel? Ik zit er ook over na te denken om een weekendje heen te gaan, als het weer mee zit dan… Ben nog nooit op de Waddeneilanden geweest maar heb echt zin om even lekker weg te zijn van huis.

Mocht iemand anders nog tips hebben voor op Texel of andere leuke plekken voor een weekendje weg in Nederland, deel ze met me.

In een huisje!! Ga met oa twee honden dus dan vind ik een huisje wel prettig.
Vorige keer zat ik op een Landal park dat was ook prima.
Texel vind ik wel echt heel leuk en mooi om naar toe te gaan

2 likes

Dan ga ik met je mee hoor :sob: :sob: :sob:

2 likes

Ik zat laatst in L.andal de Sluftervalei, echt een dikke aanrader! Super mooie ligging met huisjes tussen de duinen en veel mooi natuurgebied er direct omheen! En met de fiets kom je zo overal.

4 likes

Op skyscanner is een handige kaart Reis- en vliegbeperkingen door coronavirus (COVID-19) per land | Skyscanner. Die heb ik vorig jaar veel gebruikt en ook hun email updates waar je in kunt schrijven voor welk land je updates over reisbeperkingen wilt ontvangen

2 likes

Ik ben vorig jaar in september nog naar Italie geweest (mocht en kon nog toen) en over 2 weken ga ik een weekje naar Isle of Skye. Ik woon in Schotland en vind het eigenlijk wel een fijn idee dat ik nu zonder FOMO gewoon Schotland een beetje meer kan ontdekken. Vaak was ik toch veel naar Nederland aan t reizen en naar de zon (want die missen we hier nogal), maar nu dat niet kan is het juist wel fijn om je eigen land te verkennen, want er zoveel moois hier!

Als het goed is ga ik eind augustus/september naar Nederland voor een maand, van thuis werken en eindelijk familie en vrienden weer zien. Plus alle babies bezoeken die tegen die tijd geboren zijn :exploding_head:

3 likes

Isle of Skye :heart::heart::heart: Zo’n mooie tijd gehad twee jaar terug.

4 likes

Ik wilde precies hetzelfde zeggen, haha. Ben daar ook ten huwelijk gevraagd. Magisch.

2 likes

Iemand wel eens met de auto naar Portugal geweest? Wij zouden het heel leuk vinden om daar te gaan roadtrippen in de zomer, maar willen eigenlijk nog niet vliegen. Porto is 2000km dus zie wel mega op tegen die lange reis, maar misschien valt het wel mee.

Ik denk wel dat je in 2 sessies er heen kunt rijden! Wij reden vorig jaar in 1x naar Zuid-Frankrijk en dat was prima te doen. Dus ergens bij de grens van Spanje overnachten en dan weer door.

Heerlijk, vind autorijden en roadtrippen zo leuk!

7 likes

@kali, heb ik het goed begrepen uit andere topics dat jij fietsvakantieplannen hebt? Kon niet precies terugvinden wat je plan is, zou je dat willen delen?
Zou zelf zoooo graag weer willen, maar mijn vriend en ik moeten even kijken wat (los van Corona) mogelijk is met onze dochter. Die is in de zomer anderhalf, dus zal even anders worden dan we gewend waren met z’n tweetjes :sweat_smile:

Ja heel vaak, ik vind het heerlijk! Meestal in 3 dagen, dan heb je ook gewoon de tijd om smiddags even een plaatsje in te gaan om ergens wat te eten of te picknicken en maak je geen gigalange dagen. Wij deden meestal in Frankrijk een nachtje kamperen of in een Formule1/Campanille (en dan sochtends de plaats in voor broodjes van de bakker!), en in Spanje een simpel hotel/hostel want die kosten daar meestal geen drol. En allemaal ook heel goed op de bonnefooi te doen, hoef je ook niet te stressen als er ergens file is en je op ƩƩn van de dagen minder ver komt dan gehoopt. Oh en tip: bij de ANWB kan je een soort zendertje kopen waarmee je door de ā€˜fast lane’ mag op de peage in Frankrijk. Krijg je gewoon een rekening aan het eind van je vakantie en scheelt echt een hoop tijd als je overal gewoon lekker door kan rijden in plaats van elke keer die kutfiles voor die tolpoortjes :ok_hand:t2:

2 likes

Ik vind t best egoistisch van mezelf, maar hier baal ik dus ook zo van. Op t eind van de zomer gaat mn kiddo naar de basisschool. Ik heb echt het gevoel dat we amper iets hebben kunnen doen voor zo’n 1,5 jaar. Straks zitten we vast aan schoolvakanties en dus mega druk en duur 🄲

2 likes

@Dazed @Nebula Ah top, super fijn om te horen! De reis erheen wordt dan inderdaad ook al onderdeel van de vakantie natuurlijk. Heb er echt zoveel zin in om weer de vrijheid van een roadtrip te kunnen ervaren.
En super tip van dat zendertje! Scheelt inderdaad een hoop tijd. Mocht je nog tips hebben voor Portugal zelf en wat we echt niet moeten missen, worden die ook zeker gewaardeerd! :smiley:

1 like

@Pandava Oh ik zie nu dat die zendertjes tegenwoordig ook voor Spanje en Portugal gelden!

Heb je al een beetje een idee van de route die je wil doen? Ik heb eerder ook al wel eens iets over Portugal gepost hier, deze is redelijk algemeen:

En over eten (heb je alleen weinig aan als je vegetarisch eet):

2 likes

Haha ja ik ben vegan, maar mijn vriend wordt wel heel blij van die tips denk ik zo!
Nog niet echt een idee vna de route, ik wil sowieso naar Porto, de Dourovallei, Alentejo, nationaal park Peneda-Geres en Serra de Estrela. Gezien corona wat meer focussen op natuur en zijn al in Lissabon en de Algarve geweest. En daarnaast dan wat leuke kustplekjes, dus goede tip al van Espinho. Kende ik nog niet, dus ga meteen even opzoeken!

1 like