Reizen / Vakantie (Deel 1)

Oh ik houd echt van eten dus dat is zeker jammer!! 🄲 Zeker omdat je bij zo’n luxe hotel ook wel goed eten verwacht.

Mag ik vragen welke camping dit is? Snap het ook als je het liever niet wil delen!

2 likes

Ik heb er een tijdje gewoond! Het is echt een aanrader. Vooral de omliggende landen ook meepakken.

2 likes

Ja, je hebt ook wel gelijk! Ik schrok van het bericht over het paspoort, maar denk idd dat de landen dan alsnog alles eraan doen, of zoals je nu met een negatieve test ook het land binnen komt.

Oh wat stom.
Ik heb voor dit jaar wat anders geboekt in de zomervakantie, denk 1.5 maand geleden maar had voor m’n gevoel ook veel minder keus dan jaar ervoor.

1 like

Ik ben gek op Ohrid, Macedoniƫ. Misschien leuk om te combineren met Skopje. Ik lees net bij dus sorry als dit al genoemd is!

3 likes

Ik zou heel graag dit jaar als het mogelijk is en we gevaccineerd zijn lekker drie weken zon, zee en strand willen pakken. We hebben dit jaar een baby gekregen dus die gaat dan uiteraard ook mee. Het liefst wil ik dus een hotel aan het strand met in de directe omgeving ook wat te doen zodat we niet aldoor met de huurauto hoeven. Mijn voorkeur gaat uit naar CuraƧao of Aruba. Nu twijfel ik tussen 3 hotels op CuraƧao, heeft iemand van jullie toevallig ervaring met 1 van de volgende hotels: LionsDive, Papagayo of Kontiki Beach Resort? En zou je het dan ook aanbevelen? Ik kan niet wachten om lekker aan het strand te liggen of aan het zwembad! :heart_eyes:

1 like

Wij zijn tweemaal bij Papagayo geweest, vonden het heerlijk. En het hotel is direct aan het strand en een kleine AH supermarkt. Het strand-zwembad ook super. Je zwemt niet direct in zee daar maar op een verhoging zeg maar.

Wij vonden het ideaal :star_struck: Lekker ontbijt, heerlijk beachtent en die vibe aan het strand. Op zondag live muziek, lekker drankje erbij. En ernaast ligt Zest, lekker aan de picknicktafels met je voeten in het zand. Love it haha! Ben super enthousiast!

Maar als we nu weer gaan gaan we voor Chogogo, omdat een eigen keuken wel heel chill is vind ik!

1 like

Ik word een beetje verdrietig van het gemak waarmee hier (en overal) weer over vliegvakanties ver weg gepraat wordt.

Had een sprankje ijdele hoop dat er een kentering zou zijn en we echt minder zouden gaan vliegen. Het klimaat verandert nog steeds, en alleen maar sneller, sneller, sneller.

Hoe mensen het voor zichzelf kunnen verantwoorden om niet-noodzakelijk in het vliegtuig te stappen, begrijp ik steeds minder goed.

14 likes

Ik denk dat het niet ver weg kunnen gaan door Corona er juist voor zorgt dat mensen juist voor hun volgende vakantie graag ver weg gaan. Ik snap dat iedere vliegbeweging er een teveel is voor het klimaat, maar ik ga zelf ook wel graag af en toe ver weg op vakantie en dus met het vliegtuig. Vind het eerlijk gezegd kwalijker als mensen veelvuldig voor korte tripjes die ook met auto/trein/bus te bereizen zijn het vliegtuig pakken dan dat men 1x per jaar het vliegtuig pakt om 3 weken naar Azie/Amerika/Afrika etc. te gaan. Denk overigens wel dat er minder zakelijk gevlogen gaat worden aangezien bewezen is dat veel dingen ook wel online kunnen.

5 likes

Ja en voor veel vakanties kan je ook niet de trein/bus/auto etc nemen denk aan buiten Europa. En ik kies eerlijk gezegd ook voor comfort en dat ik snel ergens ben ook als ik die reis wellicht wel met auto zou kunnen maken zoals Spanje😊

Ik snap heel goed wat @Camomille zegt, maar ik ben het hier wel mee eens (voor mezelf). Het is puur egoisme dat ik blijf vliegen hoor, maar ipv vroeger waar ik soms wel 3 (of 5x :scream:)per jaar vloog en hoe meer hoe beter was Ʃn hoe verder hoe beter.

Nu vlieg ik max 1x per jaar/per 2 jaar en probeer ik de zomervakantie ook regelmatiger in europa te boeken en met de trein of auto te gaan. Is het perfect nee? En egoĆÆstisch ja? Maar toch wil ik het mezelf niet helemaal ontnemen de wereld te zien

4 likes

Eens dat korte tripjes met het vliegtuig kwalijker zijn dan dat je het vliegtuig pakt voor een verre bestemming, maar je praat het nu wel goed voor jezelf :clown_face: Wat is er mis als mensen de trein pakken? Dat is toch juist goed. En heb zoiets van als je dan 't vliegtuig pakt, doe het dan voor een lange periode, niet voor 3 weken.

En dan nog, Europa heeft zoveel moois te bieden maar nee we móéten ver weg, naar Amerika

3 likes

Ik heb juist goede ervaringen met Albanees eten! Veel vega opties, veel groentes, veel Turkse en Grieks invloeden (feta!) jummm…

5 likes

Waar zegt ze dit?

Hebben jullie tips voor een vakantie waar je kan duiken en surfen? Zouden vorig jaar weer naar bali gaan, hoop nu eind dit jaar. Maar denk niet dat dat mogelijk is.

Oh ik las 't verkeerd denk ik. Pakte we maar allemaal de trein 🄲
Maar de post komt zo over van ā€˜zij gaan voor korte tripjes met het vliegtuig en dat is veel slechter terwijl ik maar 1x per jaar met het vliegtuig naar Verweggiestan ga’

1 like

Weet iemand hier toevallig nog een toffe interrail route? Voor 3 weken ongeveer?

Ik twijfel zo erg welke kant ik op wil. Ligt natuurlijk ook wel aan de situatie in de zomer. Maar voor nu is echt alles nog een optie. Richting Oost-Europa, Noord-Europa of Zuid-Europa. Echt teveel keuze haha.

Ik heb o.a. geinterraild in Noorwegen/Zweden/Denemarken en dat was echt een van m’n mooiste treinreizen ooit, vooral Noorwegen. Zulke indrukwekkende routes, ene moment zit je in de bergen en sneeuwt het en een uur later is er weer zon met groene bomen etc. Dus zeker een aanrader!

3 likes

Mijn schoonouders zijn een aantal keer naar Kontiki Beach Resort geweest. Zij waren altijd heel tevreden fijn strand. Al hebben hun geen kleine kinderen meer. Zelf ben ik net zo als @Nebula naar Chogogo geweest, dat was heel fijn. Strand dicht bij met leuke eettentjes, eigen keuken AH op loopafstand.

1 like