Reizen / Vakantie (Deel 1)

Eind juni een weekje vrij. Zou leuk zijn om een kleine stedentrip te kunnen maken naar Barcelona/Madrid maar even kijken of dat kan. In november wil ik graag naar Japan/Zuid-Korea maar of dat gaat lukken :woman_shrugging:t2:

Wij hadden onze vliegtickets en huisje doorgeboekt naar dit jaar. Ik hoop echt dat we kunnen gaan.

2 likes

Wij gaan ook begin augustus naar Frankrijk.
Hebben iets geboekt met een annuleringsmogelijkheid tot dag van aankomst, zonder reden verder op te geven.
Ik vind het gewoon leuk om nu ergens naar uit te kunnen kijken, ookal kan het ook zomaar niet doorgaan… Ben er zooo aan toe.

3 likes

Ja dat geloof ik ook maar we hebben al een paar maanden geleden geboekt toen er nog minder bekend was. Je mag ook niet zonder vaccinatiebewijs het land binnen dacht ik dus eerst maar eens zien of we dan überhaupt al gevaccineerd zijn.

Ik ga ervan uit dat ik eind juli 2 weken naar Spanje kan! Heb flextickets en een airbnb die ik tot de dag van aankomst kan annuleren, dus weinig risico. En heb nu al veel plezier van de voorpret, dus als het niet doorgaat heb ik dat in ieder geval wel gehad :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Hopen op het Jansen vaccin begin juli… :crossed_fingers:

2 likes

Ik heb echt zo’n last van reis-heimwee (?) momenteel :cry:
Het idee dat je gewoon je 's ochtends je tas kunt pakken, naar een nieuwe plek kunt gaan, daar een hostel boekt en dan mensen ontmoet en samen de omgeving gaat verkennen. En dan zo lang blijven als je het leuk vindt, en daarna weer ergens anders heen.
Lijkt me echt heerlijk om nu (nou ja, juist niet nú natuurlijk) op de trein te stappen en maar te zien waar je uitkomt.

14 likes

Same, heb ook al maanden zo’n onrustig gevoel. Ik denk als het weer een beetje kan dat ik dan echt zo’n fuck it gevoel ga hebben en heel veel stedentrips etc ga doen :sweat_smile:

Heb in oktober spontaan nog 5 dagen extra geboekt bovenop de 5 die er al stonden samen met een vriendin in Málaga. Ben van plan er dan wat te gaan werken en in de middagen vrij te nemen. Heb er tijdens mijn Erasmus een halfjaar gewoond dus kan niet wachten.
Dus toch wat positiefs aan corona overgehouden, remote working (al weet mijn leidinggevende het nog niet :rofl: verwacht echter geen problemen haha)

6 likes

Aah ook heel tof! Voor mij ook alweer 11 jaar geleden inmiddels. Maar ga nog steeds graag af en toe terug naar daar. Nu ook samen met de (studie)vriendin met wie ik daar heb gewoond dus extra leuk.
En jaaaa zo eens met dat laatste! Ik heb het jaar na Erasmus nog 4 maanden in Madrid gewoond en na mijn afstuderen ook 2 maanden door Australië gereisd. Zo blij dat ik dat toen ook heb gedaan :heart:

1 like

Ik heb een chaletje gehuurd op Terschelling volgende maand (als babymoon :nauseated_face:)! Had stiekem gehoopt dat we dan alweer wat meer zouden kunnen, maar dat zal vast nog niet zo zijn.

5 likes

Oh ik herken dit zo! Ik hoor m’n vriend alleen maar over dat ie uitgaan en feestjes mist. En dat boeit me allemaal zo weinig. Het enige wat ik echt extreem mis is reizen. Echt zo’n onrustig gevoel ook krijg ik er van. Als het dalijk allemaal weer kan, stap ik echt gelijk met die backpack in de trein, bus of het vliegtuig. Maakt me allemaal niet meer uit waarheen, zolang het maar weg is.

Zit ook de hele tijd foto’s terug te kijken van 2 jaar terug toen ik in Australië was. Wat een andere wereld leefden we toen in hè.

5 likes

Volgende maand een weekje Texel. Ben er een maand geleden ook al geweest maar dat maakt niet uit. Eerder had ik niet zo behoefte aan vakantie maar nu zo hop tot aan september ging ik niet trekken.
Voor september hoop ik heel erg dat we de grenzen over mogen naar Frankrijk ofzo, dat gaan we nog wel zien

1 like

Hebben jullie nog leuke tips voor campings of vakantiehuisjes in Zuid-Frankrijk?

1 like

Wij zijn 2 jaar geleden hier geweest in een huisje/stacaravan aan het water: echt heel erg leuk en chill was dit Camping 4 sterren Cannes Mandelieu - Vakantiewoning Cote d'Azur

2 likes

Binnen europ is de website van de anwb op dit moment wel fijn, die hebben een lijstje met alle landen op kleur. Staan niet alle bestemmingen tussen in de wereld maar wel veel.

Kan zelf ook echt niet wachten om weer te kunnen reizen. Door mijn werk in het onderwijs zit ik nu vast aan schoolvakanties dus hoop zo dat we in de zomer erop uit kunnen :slight_smile:

Leuk! Heb je een huisje geboekt of hotel op Texel? Ik zit er ook over na te denken om een weekendje heen te gaan, als het weer mee zit dan… Ben nog nooit op de Waddeneilanden geweest maar heb echt zin om even lekker weg te zijn van huis.

Mocht iemand anders nog tips hebben voor op Texel of andere leuke plekken voor een weekendje weg in Nederland, deel ze met me.

In een huisje!! Ga met oa twee honden dus dan vind ik een huisje wel prettig.
Vorige keer zat ik op een Landal park dat was ook prima.
Texel vind ik wel echt heel leuk en mooi om naar toe te gaan

2 likes

Dan ga ik met je mee hoor :sob: :sob: :sob:

2 likes

Ik zat laatst in L.andal de Sluftervalei, echt een dikke aanrader! Super mooie ligging met huisjes tussen de duinen en veel mooi natuurgebied er direct omheen! En met de fiets kom je zo overal.

4 likes

Op skyscanner is een handige kaart Reis- en vliegbeperkingen door coronavirus (COVID-19) per land | Skyscanner. Die heb ik vorig jaar veel gebruikt en ook hun email updates waar je in kunt schrijven voor welk land je updates over reisbeperkingen wilt ontvangen

2 likes