Ik zit ook vast aan de schoolvakanties en mede daardoor heb ik ook al geboekt. Het is nu niet zo duur en je kunt op veel plekken nog kort van tevoren annuleren. Wij gaan met de auto naar Italië en Frankrijk, dus ik heb goede hoop dat dat gaat lukken. Mocht het toch niet kunnen mogen we tot een week voor aanvang kosteloos annuleren, dus we kijken het gewoon aan. Het lijkt me heerlijk als het kan, maar anders wachten we gewoon nog even.
Oh, dat is fijn zeg! Hmm nou het wordt slecht weer vandaag, ik ga ook maar eens op een zoektocht. Het lijkt me al heerlijk om ergens naar uit te kijken. Ben ook benieuwd hoe het tegen die tijd met vaccins loopt, zie het wel gebeuren dat dat ook in de schoolvakantie gaat vallen allemaal, dus de mogelijkheid tot verplaatsen/annuleren is inderdaad wel fijn!
Jaa dat is zeker fijn inderdaad en veel adressen bieden dat nu aan. We gaan op de terugweg via Frankrijk en dat mogen we zelfs op de dag zelf nog annuleren. Booking zet het er bijvoorbeeld altijd duidelijk bij, dus dat is makkelijk zoeken.
Het is er nog niet door, dus ik weet niet precies hoe ze het gaan inrichten. In principe zou ik er maar één nodig hebben want ik heb al Corona gehad, dus ik denk dat dat voor een heleboel mensen geldt?
Maar zoals het nu is moet je voor elk land een negatieve Covidtest laten zien, en vaak ook een paar dagen na aankomst een nieuwe test doen. Daar is natuurlijk geen beginnen aan wanneer je naar +5 landen gaat plus ik durf niet te boeken want straks word ik net uitgenodigd voor een tweede prik als ik weg ben haha
Wij hebben ook alvast de camping in Frankrijk geboekt, voor eind juli. De plekjes waren snel bezet toen ik afgelopen weken heb gekeken dus toch maar alvast geboekt om zeker van een plek te zijn! We kunnen annuleren maar ik denk dat het niet nodig zal zijn.
Edit: zie net alleen dat corona paspoort misschien pas augustus komt als ze het niet redden. Ouch. Ondanks dat we kunnen annuleren vind ik het wel spannend of zo haha.
2 vriendinnen verhuizen dit jaar tijdelijk naar het buitenland: 1 naar Zwitserland voor minimaal 1 jaar en 1 naar Kentucky (VS) voor 4 jaar. Ben een tikkeltje jaloers en verlang nu nog meer naar vakantie! Dus ben maar vast begonnen om mijn bezoek aan Kentucky volgend jaar zomer te plannen hahahaha. Ik wil dan direct 3-4 weken gaan en ook direct een aantal national parks langs gaan. Moet nog ff kijken of ik dan een camper/auto huur en vanaf Kentucky ga rijden of dat ik een binnenlandse vlucht neem en vanaf daar ga rijden. Denk dat de prijzen van de vluchten nu ivm corona geen reëel beeld geven dus dat gedeelte van de reis plan ik nog maar niet haha. In ieder geval, ik ben op zoek naar ervaringen! Welke national parks (en steden in de omgeving) zijn echte aanraders? Welke ben je geweest maar zou je niet direct aanraden (en waarom)? Welke websites/boeken heb jij als heel nuttig ervaren bij het plannen van je reis? Echt ik wil alles weten hahaha.
Ga natuurlijk ook naar Zwitserland op bezoek maar denk dat ik daar een week voor uit trek.
Iemand een leuke aanrader?
We willen graag 10-14 dagen naar een warmer land in Europa vliegen deze zomer. We houden van veel dingen zien, natuur,cultuur, mooie stranden en lekker eten. We willen ook een auto huren zodat we dingen kunnen bekijken, wel graag hele vakantie op 1plek slapen. Vooral dat er veel te doen is vind ik belangrijk geen zin in hele dagen op strand liggen. En adults only zou helemaal chill zijn!
Griekenland? Stella Island Luxury Resort zie ik steeds langskomen op insta, ziet er mooi uit en is adults only. Zit op Kreta trouwens.
Sardinië vonden we erg mooi!
Het klinkt mij nog een beetje surreël in de oren al die verre bestemmingen, ik heb er een beetje een hard hoofd in dat dat allemaal deze zomer alweer kan eigenlijk. Ik zou wel willen hoor, daar niet van. Maar ik stel me toch maar in op NL en als het meevalt misschien Duitsland/België/Noord-Frankrijk ofzo
Ja, wij ook. We willen naar Drenthe (of weer Texel) in naseizoen en als het meezit naar Harz gebergte (Duitsland) die staat heel hoog op mijn wenslijst (of Duitsland sowieso).
Ja en stel het mag weer van Rutte, wil je dan als een hyena als eerste gelijk weer de grens over gaan? Ik pas hoor
Sardinië vond ik ook erg mooi! Sicilië zou dan ook nog een optie kunnen zijn (wil ik zelf ook nog graag naar toe).
Ja, door jouw foto’s wil ik erheen. Ik was al Duitsland fan maar kende dat gebied niet haha.
We komen idd best vaak weer bij Sardinie uit ja haha! Ziet er prachtig uit
Vandaag de vliegtickets geboekt voor vakantie in augustus. Nu zijn de prijzen nog goed te doen en de tickets zijn gratis om te boeken tot op de dag zelf. Nu maar hopen dat het door kan gaan, zo niet dan stellen we het uit
Haha @Qwerty123 hier nog zo een! Ook aangestoken door jouw foto’s destijds. Ik heb hem ook op het lijstje staan voor als we weer mogen. Lijkt me ook leuk met hond, gaat jullie collie dan ook mee @anon4388265?
Ik kijk nu naar Albanie, dat ziet er ook prachtig uit zeg jeetje
Haha wees gerust, ik heb ondertussen ook gedegen onderzoek naar de Harz gedaan waardoor ik er zeker van ben dat het echt zo mooi is als op jouw foto’s. Ik heb de laatste jaren gemerkt dat ik veel meer natuur- dan stadsliefhebber ben en echt kan genieten van het wandelen door natuurschoon dus dan moet het goedkomen. En ik had echt nog nooit van Harz gehoord terwijl het er zo prachtig uitziet! Toen jij er was was het rustig toch? Ik hoop dat dat zo blijft
Was heeeel mooi maar ook ‘armoedig’ tegelijkertijd. Heel veel gebouwen langs de weg mef alleen een betonnen verdieping, een trap en weer een betonnen verdieping. Schijnt zo te zijn dat ze dan belasting kunnen aftrekken oid? Zag er iig een beetje zielig uit.
Qua eten zou ik voor alles behalve albanie gaan. Zoveel olie niet normaal, die buikpijn daar 🥲