Reizen / Vakantie (Deel 1)

Loro parque is toeristisch maar wel leuk en mooi. Verder is playa fañabe imho het fijnste strand en als je echt wilt dansen kan je beter naar Achaman dan naar las American waar alle Britten het op een zuipen zetten.

Verder idd los gigantes y el parque nacional del Reide!

1 like

Wat voor activiteiten zoek je?

Er is best veel om te wandelen in de omgeving. Ik weet niet of je vervoer hebt? De grote Peel vinden veel mensen leuk om te wandelen. Het bezoekerscentrum daar is ook wel leuk om even rond te kijken of om even wat te drinken. Het Weerterbos is ook mooi. Daar ligt een restaurant bij dat Daatjeshoeve heet. De borrelplank is lekker daar! De Ijzeren man is een gebied met een bos met o.a. klimbos en kinderboerderij, een subtropisch zwemparadijs, een waterskibaan. Daar vlakbij ligt “het blauwe meertje”: een dagstrand met een simpele beachclub.

Verder is er o.a. een (simpele) bioscoop, een vakantiepark met o.a. waterfietsen, een bowlingbaan en midgetgolf (binnen en buiten) en een stadsbrouwerij.

Tips qua horeca:

• Antje van de Statie (mooi pand, fijn onder de luifel zitten, lekkere lunch)
  • De liefhebber (voor tapas en cocktails)
  • De stadskantien (voor simpel, goedkoop, maar lekker eten; leuk om op het dakterras te zitten)
  • Voor ijs: Huupkens, Bacio of Florence (Nederweert)
  • Diverso (Italiaans eten à la carte of met kleine gerechtjes in 5 rondes; ligt in Nederweert; mooi terras)
1 like

Komt inderdaad door de belasting. Alle parfum is sowieso wel iets goedkoper, maar op sommige merken scheelt het niet zo veel. Ik weet niet hoe de prijzen nu ongeveer zijn, heb destijds La Vie Est Belle, Gucci Guilty en Flowerbomb meegenomen omdat die in verhouding wel cheap waren. Ik ging zelf naar Fund Grube, is een soort mini warenhuis en zit op veel plekken. Ze hebben ook een website, kun je het zelf alvast even checken. Toen ik er was hadden ze mega goede acties, o.a. 20% korting op alles bij besteding van €100 of zo. Heb voor vrienden ook nog wat meegenomen dus dan kom je wel snel aan dat bedrag.

2 likes

Ik heb 2 jaar geleden zoiets gedaan, maar dan door naar Rome (omdat we daar moesten zijn), 1 nacht Dijon (alleen geslapen), 2 nachten bij Nice (Nice zelf leuk om langs de boulevard te lopen, dagje naar Monaco dure auto’s kijken, er is een natuurhistorisch museum dat ik supermooi vond) en toen langs de kust afgezakt, Genua (vond ik niet superindrukwekkend), Cinque Terre (mooi, maar wel echt toeristisch++ en vrij heftig om alle plaatsjes in 1 dag te doen, achteraf zou ik er 2 of 3 kiezen en de rest overslaan, de treinverbinding het park in is wel supergoed, wij sliepen in Levanto, hadden het allerlaatste mini-plekje op de laatste camping, dus vooraf boeken is wel aan te raden).
En dan zijn wij daarna doorgereden langs Lucca (vond ik heel mooi!), Pisa, Rome, en dan terug langs Sienna, Florence (wil ik nog graag een keer naar terug, ook een aanrader), Verona (vond ik verschrikkelijk, druk, heet, eigenlijk niks te zien behalve dat balkon met 400 anderen om je heen in een smalle steeg) en terug langs Oostenrijk (op bezoek).

Verder in Noord-Italië vind ik omgeving Como heel mooi, eigenlijk kun je daar overal wel zitten, overal mooie natuur, leuke stadjes, je kunt makkelijk een keer naar Milaan.
Vorig jaar zijn we naar München geweest (vond ik een verrassend leuke stad) en naar Venetië (was nu in coronatijd superleuk, niemand op straat, nergens wachten, maar lijkt me op topdrukte echt verschrikkelijk).

1 like

Welk Grieks eiland is leuk, als je een beetje de rust wil opzoeken (met mijn moeder/tante), vlakbij het vliegveld? Zoveel keus krijg er keuze stress van

Corfu? Is een wat minder bekend eiland, daardoor wel wat rustiger, en ook wat groener dan andere eilanden!

3 likes

Heeeehoi,

Bedankt voor je leuke reactie en de vele ideeën. Ik lees het nu pas, en we moeten helaas straks alweer weg. Maar ik sta er echt versteld van hoe leuk ik het hier vind. Vrienden van me zeiden echt “iel wat ga je daar doen?” Maar het was echt super gezellig en we hebben overal lekker gegeten enzo. We zijn overigens indd wezen golfen bij Weerterberg, echt leuk. En we hebben een escaperoom gedaan. Ik ga jouw ideeën even onthouden voor een volgende keer. Oh en trouwens, ik heb ook gekeken naar de Liefhebber, maar die zijn gestopt volgens de site… sad. Ik ga vandaag nog wel even lekker een ijsje halen denk ik! Bedannt voor de tips

2 likes

Als je ervan houdt, zou ik het waterpark niet overslaan. Verder hebben wij Teide by night gedaan: bustour met hele leuke Nederlandse host de vulkaan op met uitleg over alle natuurzones die je tegenkomt, lekkere tapas bij een restaurantje onderweg, zonsondergang boven de wolken bekijken (incl. champagne) en dan ‘s nachts een uitleg over de sterren. Tenerife heeft een stuk beschermd luchtruim en je ziet echt alle sterren heel helder, te bizar. Verder hebben we een paar jaar eerder ook een buggytour over de vulkaan gedaan en een boottocht.

Ah fijn dat jullie het zo fijn en leuk hebben gehad! Wie weet dat je de tips een volgende keer nog kunt gebruiken :wink:
Oh ik lees nu inderdaad op de site van de Liefhebber dat ze zijn gestopt. Hopelijk wordt het overgenomen, want het zou echt jammer zijn als het weggaat.

1 like

Ik wil met een vriendin naar Curaçao of Aruba, we twijfelen heel erg omdat curaçao wel een stuk goedkoper is! Alleen hebben we beiden geen rijbewijs dus wat raden jullie aan? Want ik had gelezen dat Aruba veel meer en mooiere stranden

Hier groot Curaçao fan, maar nooit op Aruba geweest. Wat ik wel van vrienden is dat Aruba veel meer Britten en Amerikanen georiënteerd is, of althans, dat die veelal komen. Nu zullen de Amerikanen wel niet komen dit jaar haha.

Ik ben op beide geweest, had niet het idee dat de stranden van Aruba veel mooier zijn dan die op Curaçao. Als je een ressort boekt dicht bij de populaire stranden dan zit je goed. Er rijden ook bussen, of anders een taxi. Aruba is wel gericht op Amerikanen, meest fast food ketens.

Ah nee he dat fast food schrikt me wel af… Hebben ze wel genoeg andere leuke eettentjes dan? En wat kost het eten daar gemiddeld? En de cocktails? :smirk:

De fast food ketens vielen ons op, omdat er een hooters zit enz wat je in Europa niet tegen komt. Eten in de supermarkt is wel duurder, alles wordt geïmporteerd. De restaurants zijn net wat goedkoper, cocktails geen idee drinken beide geen alcohol maar zijn wel vol op te krijgen. Is elke dag wel ergens een happy hour. Als Curaçao veel goedkoper is zou ik daar lekker voor gaan. Wij vonden het leuk om alle 3 de abc eilanden te zien.

Happy hour is een goeie! Ik ben trouwens nog nooit in de Caribbean geweest maar lees vaak iets over een caribische sfeer, wat moet ik me daar bij voorstellen? :stuck_out_tongue: En welke muziek wordt daar het meeste gedraaid?

Ik kom zelf van Curaçao en pak daar weleens de bus als ik op vakantie / familiebezoek ben. Je hebt daar de konvooi (grote bussen voor langere afstanden) en de wat kleinere bussen voor korte afstanden rondom punda / otro banda. Die rijden om ‘t kwartier ongeveer. Beste is om dan op een populair resort te verblijven, zodat je vanaf daar uitstapjes kan boeken.

We willen trouwens ook een quad huren, maar heb je hier een rijbewijs voor nodig? :sweat_smile: Hoor zoveel wisselende verhalen hierover

Yes een rijbewijs is verplicht

Heeft iemand nog tips voor Samos (Griekenland)? Leuke plekjes/doe tips/restaurants/cafés? Maakt niet uit waar op het eiland (huur een auto)!

Aah das nou weer jammer! Zijn er nog andere manieren om het eiland rond te crossen zonder rijbewijs? We gaan trouwens naar Aruba