Ik heb 2 jaar geleden zoiets gedaan, maar dan door naar Rome (omdat we daar moesten zijn), 1 nacht Dijon (alleen geslapen), 2 nachten bij Nice (Nice zelf leuk om langs de boulevard te lopen, dagje naar Monaco dure auto’s kijken, er is een natuurhistorisch museum dat ik supermooi vond) en toen langs de kust afgezakt, Genua (vond ik niet superindrukwekkend), Cinque Terre (mooi, maar wel echt toeristisch++ en vrij heftig om alle plaatsjes in 1 dag te doen, achteraf zou ik er 2 of 3 kiezen en de rest overslaan, de treinverbinding het park in is wel supergoed, wij sliepen in Levanto, hadden het allerlaatste mini-plekje op de laatste camping, dus vooraf boeken is wel aan te raden).
En dan zijn wij daarna doorgereden langs Lucca (vond ik heel mooi!), Pisa, Rome, en dan terug langs Sienna, Florence (wil ik nog graag een keer naar terug, ook een aanrader), Verona (vond ik verschrikkelijk, druk, heet, eigenlijk niks te zien behalve dat balkon met 400 anderen om je heen in een smalle steeg) en terug langs Oostenrijk (op bezoek).
Verder in Noord-Italië vind ik omgeving Como heel mooi, eigenlijk kun je daar overal wel zitten, overal mooie natuur, leuke stadjes, je kunt makkelijk een keer naar Milaan.
Vorig jaar zijn we naar München geweest (vond ik een verrassend leuke stad) en naar Venetië (was nu in coronatijd superleuk, niemand op straat, nergens wachten, maar lijkt me op topdrukte echt verschrikkelijk).