Haha begrijpelijk hoor! Ik merk zelf wel dat ik me na een paar dagen alleen begin te vervelen en snak naar mensen om me heen. Op een hike ofzo hoef je ook niet echt veel te praten. Anders zou je misschien iets kunnen meenemen om te doen als je je verveelt, een klein doosje aquarel en wat papier, een notitieboek waarin je alles kunt opschrijven wat je ziet en voelt oid?
Ik heb nog geen idee waar ik heen wil! Voor nu wil ik graag meer van het Oostblok zien maar ik vind Spanje en Portugal ook leuke landen. Ik ga denk ik een beetje kijken hoe ik het kan combineren met een bezoek aan vrienden in het buitenland en daar mijn trip omheen plannen.
Ik deel ook graag dingen met anderen haha dus toen ik op reis was heb ik elke dag met mān ouders en oma gebeld en verteld wat ik had gedaan en over hoe het thuis was blabla. Dat hielp wel! Ik zou wel de tarieven checken (als je gewoon belt) want in Zwitserland is het pokkeduur dus kun je beter via wifi bellen
Je hoeft niet op tijd ingeƫnt te zijn toch om weg te kunnen? Of is dat iets wat je vriend graag wil voordat jullie gaan?
Ik ben eerder bang ergens dat Frankrijk of ook Italië helemaal niet geel wordt voor juli⦠wij hebben Frankrijk geboekt en als we niet ingeënt zijn zorgen we voor een negatieve test. Bij 150 inwoners of minder op 100.000 wordt het pas geel, Frankrijk zit nu bv op 260 ongeveer.
Heeft iemand tips voor Malta? Alle soorten tips zijn welkom. We hebben nog geen appartement geboekt, dus ook qua verblijfplek ben ik heel benieuwd wat leuk is.
Edit: sorry ik weet niet waarom dit een reply op jou is
Ik ben er voor het laatst geweest toen ik 13 ofzo was, maar er is een waterpark, siam park, en dat vond ik echt ge-wel-dig. Zou ik nu denk ik nog steeds leuk vinden.
Oh dat weet ik niet, ik ben toen met anderen meegegaan dus dat zou best kunnen
El Teide moet je inderdaad echt bezoeken, heel vet! Wij hadden ook een huurauto en zijn naar Masca Valley gereden, dat is ook heel mooi maar wel enorm kut om er te komen. Smalle, steile wegen en haarspeldbochten. Vond het doodeng haha. En je hebt best wel een auto met power nodig anders kom je er niet fatsoenlijk omhoog. Los Gigantes is ook super mooi, via het hotel hebben wij een boottocht om dolfijnen te spotten geboekt bij een niet-toeristische organisatie. Een boottocht langs Los Gigantes is sowieso veel mooier dan elders, maar wij zaten nu voor ā¬70 pp met zān tweeĆ«n op een boot. Super vriendelijke mensen, eigenaar sprak of was ook Nederlands geloof ik. Weet alleen niet meer hoe het heet⦠Ook zijn we nog naar die natuurlijke baden in Garachico gereden. Heel mooi om eens te zien maar niet super boeiend, in de omgeving was ook niet veel te doen. Siam park is heel leuk als je ook echt van waterparken houdt, ik vond het vreselijk haha. Wel heel mooi gemaakt hoor allemaal maar ben er te schijterig voor en heb te weinig geduld voor al die rijen. Als je een mooi zandstrand wil bezoeken dat niet toeristisch is, moet je eens naar Playa de la Tejita. Heerlijk rustig. Siam Mall stelde niet zoveel voor helaas, maar dat was in 2018 dus misschien is het leuker geworden. Qua restaurantjes is Sushi Amore echt aan te raden als je van sushi houdt. Restaurant Ardi is een heeerlijke Italiaan waar ze ook nog eens super aardig zijn. Tapas eten bij El Makami is ook leuk, mooi plekje in een leuk toeristisch en gezellig stukje. Parfum is er trouwens een stuk goedkoper dan hier dus als je nog wat nodig hebt dan vooral daar kopen!
Haha wow ik dacht hoezo word ik getagd ik volg dit hele topic niet. Goede research gedaan hoor uhm tenerife. Is wel een tijdje geleden, dierentuin is erg mooi, maar wel orka en dolfijnen en zielig misschien (was ik jaren terug niet mee bezig. Sorry). Vulkaan is mooi!!
Verdee geen tips, sorry.
Ben er 2x geweest, 1e keer was mijn 1e buitenland vakantie met vriendinnen, dus wisten wij veel en 2e keer was ik net ziek geweest dus heb daar gezwommen, geslapen en gechilld
Ik zou met mijn vriend graag naar Noord Italie op vakantie gaan, maar dan een soort rondreis doen. Vanuit Nederland vertrekken en dan eigenlijk per dag steeds max. 5 uurtjes in de auto en dan een paar dagen ergens blijven en weer verder. Iemand tips voor wat leuke plekken zijn in Noord-Italie en enigszins op de route daar naartoe (Duitsland/Luxemburg/Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland)? We houden wel van een beetje chillen op vakantie, zeker als het warm is, maar willen ook wel af en toe een stadje bezoeken of wandelen in de natuur. Ik hoorde in Italie ook veel enthousiaste verhalen over Cinque Terre, maar begreep dat dat slecht te bereiken is met de auto. Dus dan zou je denk ik daar ergens in de buurt moeten gaan zitten (en waar dan) en dan een dagtripje met de trein daarheen? Of wat is handig haha?
Cinque terre is echt prachtig.Toen ik daarheen ging verbleven wij in La Spezia, schattig plaatsje. Vanuit daar inderdaad een dagtrip met de trein. Prima te doen hoor!
Ik vond in Noord-Italie Como meer het mooiste. Wij verbleven in Varenna, een prachtig stadje. Cinque terre viel voor ons tegen omwille van het toerisme en de stad leek wat verloederd.
Dit jaar willen.we graag gaan kamperen in Spanje (balearische kust) zuid Frankrijk of de Adriatische kust in Italiƫ
Als iemand camping tips heeft? Vorig jaar hadden we.in Italiƫ op.een tussenstop een zalig rustige camping in de buurt van Rome met een heel schoon meer, dus iets vergelijkbaars zou leuk zijn.
Volgens mij komt dat omdat je op de canarische eilanden geen belasting op bepaalde producten hebt!
Loro parque is toeristisch maar wel leuk en mooi. Verder is playa faƱabe imho het fijnste strand en als je echt wilt dansen kan je beter naar Achaman dan naar las American waar alle Britten het op een zuipen zetten.
Verder idd los gigantes y el parque nacional del Reide!
Wat voor activiteiten zoek je?
Er is best veel om te wandelen in de omgeving. Ik weet niet of je vervoer hebt? De grote Peel vinden veel mensen leuk om te wandelen. Het bezoekerscentrum daar is ook wel leuk om even rond te kijken of om even wat te drinken. Het Weerterbos is ook mooi. Daar ligt een restaurant bij dat Daatjeshoeve heet. De borrelplank is lekker daar! De Ijzeren man is een gebied met een bos met o.a. klimbos en kinderboerderij, een subtropisch zwemparadijs, een waterskibaan. Daar vlakbij ligt āhet blauwe meertjeā: een dagstrand met een simpele beachclub.
Verder is er o.a. een (simpele) bioscoop, een vakantiepark met o.a. waterfietsen, een bowlingbaan en midgetgolf (binnen en buiten) en een stadsbrouwerij.
Tips qua horeca:
- Antje van de Statie (mooi pand, fijn onder de luifel zitten, lekkere lunch)
- De liefhebber (voor tapas en cocktails)
- De stadskantien (voor simpel, goedkoop, maar lekker eten; leuk om op het dakterras te zitten)
- Voor ijs: Huupkens, Bacio of Florence (Nederweert)
- Diverso (Italiaans eten Ć la carte of met kleine gerechtjes in 5 rondes; ligt in Nederweert; mooi terras)
Komt inderdaad door de belasting. Alle parfum is sowieso wel iets goedkoper, maar op sommige merken scheelt het niet zo veel. Ik weet niet hoe de prijzen nu ongeveer zijn, heb destijds La Vie Est Belle, Gucci Guilty en Flowerbomb meegenomen omdat die in verhouding wel cheap waren. Ik ging zelf naar Fund Grube, is een soort mini warenhuis en zit op veel plekken. Ze hebben ook een website, kun je het zelf alvast even checken. Toen ik er was hadden ze mega goede acties, o.a. 20% korting op alles bij besteding van ā¬100 of zo. Heb voor vrienden ook nog wat meegenomen dus dan kom je wel snel aan dat bedrag.
Ik heb 2 jaar geleden zoiets gedaan, maar dan door naar Rome (omdat we daar moesten zijn), 1 nacht Dijon (alleen geslapen), 2 nachten bij Nice (Nice zelf leuk om langs de boulevard te lopen, dagje naar Monaco dure autoās kijken, er is een natuurhistorisch museum dat ik supermooi vond) en toen langs de kust afgezakt, Genua (vond ik niet superindrukwekkend), Cinque Terre (mooi, maar wel echt toeristisch++ en vrij heftig om alle plaatsjes in 1 dag te doen, achteraf zou ik er 2 of 3 kiezen en de rest overslaan, de treinverbinding het park in is wel supergoed, wij sliepen in Levanto, hadden het allerlaatste mini-plekje op de laatste camping, dus vooraf boeken is wel aan te raden).
En dan zijn wij daarna doorgereden langs Lucca (vond ik heel mooi!), Pisa, Rome, en dan terug langs Sienna, Florence (wil ik nog graag een keer naar terug, ook een aanrader), Verona (vond ik verschrikkelijk, druk, heet, eigenlijk niks te zien behalve dat balkon met 400 anderen om je heen in een smalle steeg) en terug langs Oostenrijk (op bezoek).
Verder in Noord-Italiƫ vind ik omgeving Como heel mooi, eigenlijk kun je daar overal wel zitten, overal mooie natuur, leuke stadjes, je kunt makkelijk een keer naar Milaan.
Vorig jaar zijn we naar München geweest (vond ik een verrassend leuke stad) en naar Venetië (was nu in coronatijd superleuk, niemand op straat, nergens wachten, maar lijkt me op topdrukte echt verschrikkelijk).
Welk Grieks eiland is leuk, als je een beetje de rust wil opzoeken (met mijn moeder/tante), vlakbij het vliegveld? Zoveel keus krijg er keuze stress van
Corfu? Is een wat minder bekend eiland, daardoor wel wat rustiger, en ook wat groener dan andere eilanden!
Heeeehoi,
Bedankt voor je leuke reactie en de vele ideeĆ«n. Ik lees het nu pas, en we moeten helaas straks alweer weg. Maar ik sta er echt versteld van hoe leuk ik het hier vind. Vrienden van me zeiden echt āiel wat ga je daar doen?ā Maar het was echt super gezellig en we hebben overal lekker gegeten enzo. We zijn overigens indd wezen golfen bij Weerterberg, echt leuk. En we hebben een escaperoom gedaan. Ik ga jouw ideeĆ«n even onthouden voor een volgende keer. Oh en trouwens, ik heb ook gekeken naar de Liefhebber, maar die zijn gestopt volgens de site⦠sad. Ik ga vandaag nog wel even lekker een ijsje halen denk ik! Bedannt voor de tips
Als je ervan houdt, zou ik het waterpark niet overslaan. Verder hebben wij Teide by night gedaan: bustour met hele leuke Nederlandse host de vulkaan op met uitleg over alle natuurzones die je tegenkomt, lekkere tapas bij een restaurantje onderweg, zonsondergang boven de wolken bekijken (incl. champagne) en dan ās nachts een uitleg over de sterren. Tenerife heeft een stuk beschermd luchtruim en je ziet echt alle sterren heel helder, te bizar. Verder hebben we een paar jaar eerder ook een buggytour over de vulkaan gedaan en een boottocht.