Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik begin toch steeds meer er aan te denken om even een weekje alleen op vakantie gaan. Hebben jullie tips? Ik wil graag mooi weer, dichtbij een strand en veilig om alleen over straat te gaan. Vliegen of auto is prima. De overige tijd ga ik lekker op Ameland zitten in de caravan van mn ouders.

1 like

ja is ook lekker groot maar toch wel echt een eiland, mooie natuur en verlaten strandjes.

om daaraan toe te voegen is het jardin van paleis Royal ook een fijn verstopt plekje. Aan het canal st. martin kun je heel lekker zitten en goedkoop borrelen met je eigen meegebrachte wijn, kaas en brood. Maar ook le comptoir general zit daar en dat ik vind een heel leuk cafe. Het musee de la chasse is ook heel mooi.

1 like

Ik ga in de zomer naar Ericeira in Portugal. Het is een surfersdorpje en er is dus genoeg te doen en te kijken voor een weekje of iets. Vind het ook wel leuk dat bij zo’n plekken dan wat meer kans is dat er meer ‘jongeren’ (haha zo jong ben ik niet meer :sob::stuck_out_tongue:) alleen komen. Je kunt er naast surfen ook suppen, dingen id omgeving bekijken etc.

In oktober ga ik naar MĂĄlaga! Wellicht ook een idee? Ik heb daar ooit gewoond dus ken het sowieso goed maar genoeg te doen, veilig en aan de zee.

2 likes

Malaga is inderdaad superleuk! En Split in Kroatië vond ik ook heel tof!

1 like

Tips voor 10 dagen IJsland in de zomer? :slight_smile: Route/accommodaties/inpaktips etc, allemaal welkom en zeer gewaardeerd!

1 like

Ik ben lang geleden in Lyon geweest, het Musée des Beaux Arts daar is een aanrader. Verder is er niet echt iets blijven hangen, behalve dat het heel. erg. warm. was

Hey allemaal!
Ik zie hier best een stukje geleden dat het al gaat over een vakantie in oktober naar ABC eilanden, maar zijn er meer mensen die denken aan een verre vakantie in oktober buiten het Nederlands koninkrijk?
Omdat helaas onze zomervakantie niet door kan gaan (eerst was de bedoeling 3 weken rond te trekken in Europa waar het warm was in september) willen we in oktober een week naar de zon. Eigenlijk willen we naar Mexico. Zijn er mensen die hier nog meer naar aan het kijken zijn en hopen dat het mag? Of zijn wij de enige idioten die hopen dat het dan wel mag, het reizen buiten Europa?
Als dit niet mag denken we aan Curaçao.

Mijn vriend en ik hadden voor september/oktober 2020 een rondreis door de VS geboekt (die uiteraard niet door kon gaan), dus we hopen heel erg dat we die straks alsnog kunnen gaan maken! Maar ik ga er niet vanuit dat dat binnenkort gaat gebeuren (helaas). Dus je bent niet de enige, haha

Porto?

1 like

Nou ik ben blij dat ik niet de enige ben haha. Iedereen uit mijn omgeving verklaart mij voor gek dat ik dit hoop, maar dan ga ik heel hard hopen voor ons dat je binnenkort ook buiten Europa kan reizen!
Mexico is qua corona cijfers beter dan Frankrijk (dubbele aantal inwoners maar de helft van positieve tests) dus ik hoop het van harte, maar ik zou goed begrijpen dat ze het niet doen om mutaties ed tegen te gaan

Wij hadden voor mei 2020 bali staan, toen verplaatst naar mei dit jaar. Nu hopen wij oktober/november naar Bali te kunnen. Ga er zelf niet vanuit dat het door kan gaan hoop er wel op. Anders kunnen we hopelijk naar Bonaire of Canarische eilanden.

Wij gaan zelf in het najaar/winter naar Ijsland toe! Nog nooit eerder geweest dus ik heb niet echt tips. Voor mij zijn ze ook welkom haha. Er is wel een actieve vulkaanuitbarsting nu vlakbij reykjavik. Dat zou ik zeker gaan bezichtigen!

Iemand tips qua locatie om te verblijven in de Algarve? Mag stadje maar ook specifieke Airbnb of hotel zijn

Mexico is sowieso nu al heel lang vrij open voor toeristen hù. Ik volg een aantal mensen op Insta die daar tot een week geleden voor langere tijd verbleven. Volgens is het ‘alles kan en mag daar’. Dus ja, of je vanuit NL overheid het advies krijgt is wat anders maar je kunt daar sowieso gaan!

1 like

Thanks!! En is Lagos leuk voor zo’n 10 - 14 dagen? We willen vooral uitrusten, chillen, zonnen en een beetje stadjes verkennen

Klopt, maar ik ga liever niet zolang er nog geen reisorganisaties heen gaan. Is meer in geval van er is stront aan de knikker, we moeten nog wel naar huis moeten kunnen en bij tui heb je gewoon repatriëringsvluchten. Geen idee hoe dat dan zit als je een losse vlucht naar een oranje land heb geboekt.
En ik vind het ergens asociaal om te gaan desondanks het oranje is en sterk afgeraden word, ook al zijn de cijfers beter zijn dan sommige landen in Europa. Vond de influencers die in Bali, Dubai en vast nog meer landen zijn gegaan om te “werken”, toen het nog not done was ook asociaal.

Wij waren in de winter, maar wil heel graag een keer terug in de zomer! Gaan jullie rondtrekken of vanuit 1 punt dagtrips maken?
Wij hebben de ringroad helemaal rond gereden in 10 dagen, eerst langs onder en geĂ«indigd in Reykjavik, de zuidkust met alle toeristische highlights vond ik mooi maar niet m’n favoriet, ik vond juist het eindeloze steeds totaal andere landschap aan de oost en noordkust heel mooi. Wij hadden een campertje, dus verder geen accommodatietips.
IJsland is wel echt meeeeeeegaduur, een ui kost €3, twee kipfilets €15, een halve liter bier in de kroeg €18, die categorie zeg maar. Dus mijn tip is neem zoveel mogelijk mee van thuis, wraps, blikgroente, instant noedels, broodbeleg, crackers, snoep, chips, snacks, alles. Alcohol kun je op het vliegveld voor je naar buiten loopt nog in een tax-free winkel halen, zeker doen, dat scheelt echt! Verder verkopen ze ook geen alcohol in normale winkels, je moet naar een overheidsslijterij met de sfeer van een apotheek en heel beperkte openingstijden.
Ik heb de ‘echte’ blue lagoon overgeslagen en ben naar de blue lagoon van het noorden (Myvatn) gegaan, stukje goedkoper en volgens mij veel rustiger. In het juiste seizoen kun je vanuit het noorden met een boot walvissen kijken, dat kon niet toen wij er waren, maar we hebben wel orka’s daar in de buurt zien zwemmen in een baai waar alle zeehonden wonen (naam ben ik vergeten). En wat ik heel leuk vond waren alle superrandom afgelegen thermale baden met een kleedhokje ernaast waar je dan gewoon even als pauze in kon gaan liggen :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik ben helemaal verliefd geworden op de wesrfjorden, alleen is 10 dagen beetje nipt.
Ik vind het NP Hornstrandir helemaal in het Noord westen echt prachtig. Einde wereld gevoel.
Je geraakt er ook alleen maar per boot.

Maar eigenlijk is zowat alles in IJsland prachtig, zeker als het je eerste keer is.
Ik zou nu absoluut naar de uitbarstende vulkaan willen gaan.
Maar daar moet je ook 1-2 dagen voor uittrekken.

1 like

Super fijn dankjewel, daar hebben we zeker wat aan!!
We willen ook de ring road gaan doen, zijn er 11 dagen (maar eerste dag pas in de avond aankomst) dus superfijn om te weten en we willen ook met een campertje gaan. Waar hadden jullie gehuurd? Hoop wel dat het te doen is qua weer, maar goed jullie hebben dat dus zelfs in de winter gedaan haha.