Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben hiervan in Kaapverdie geweest + Kroatie. Ik wijd even uit over Kaapverdie omdat dit het minst bekend is denk ik. Veel mensen gaan enkel naar Sal toe en dat vind ik echt een gemist; er zijn zoveel mooiere eilanden die veel minder toeristisch zijn, veel mooiere natuur hebben & interessante cultuur. Zelf vond ik Sante Antao heel mooi (supergroen, bergen, kustlijnen, kliffen e.d. We hebben daar gedoken (o.a. dolfijnen gespot :stuck_out_tongue_winking_eye:) en veel hikes gemaakt. Santiago is als eiland heel afwisselend: van witte zandstranden tot kleurrijke, drukke marktjes en leuke restaurantjes, kroegjes e.d. (in Praia - koloniale stad - ; enorm veel muziek, dans). Als je Kaapverdie overweegt, zou ik zeker diverse eilanden aandoen; je hebt echt het gevoel dat je verschillende landen dan hebt bezocht! We zijn toen ongeveer een maand geweest en naar 4 eilanden geweest.

2 likes

Nee, ik vond dat er niet zoveel was. Moet zeggen dat ik voornamelijk op het strand heb gelegen, dus ben er ook niet echt naar op zoek gegaan. Maar ben ook tijdens die tour niet veel tegen gekomen.

De natuur is echt onvoorstelbaar prachtig soms! Dus al heerlijk om rond te rijden met een gehuurde auto. Fogo is als eiland ook fascinerend door de grote vulkaan en het daardoor bijzondere maanlandschap, lijkt soms in real life zelfs gefotoshopt haha.

1 like

Ik ben op Sal geweest en ik ben het grotendeels eens met @Bailey.
Ik zat in Santa Maria en vond dat wel echt een supergezellig plaatsje met leuke barretjes en restaurantjes, live muziek etc. Dus als je Sal aandoet zou ik zeker daar gaan kijken vanaf einde van de middag!

Aahhh ik wilde al Kaapverdië gaan verdedigen dat het echt veel meer is dan alleen Sal waar iedereen altijd heen gaat. So thank you! Ik heb een tijd op Sal gewoond en dus ook rond gereisd over de eilanden en ben nog steeds zo verliefd op het land. De afwisselingen tussen de verschillende eilanden, verschillende natuur. Ja echt absoluut waard om een rondreis te maken! De rondreis in deze post is inderdaad een mooie basis: Sal- Sao Vicente - santo antao - Santiago

En zeker voor een puberdochter is Sal ook echt heel leuk, veel barretjes, gezelligheid op straat, muziek.

Oké niks zinnigs toegevoegd eigenlijk met deze post, maar vooral even extra bevestiging hoe geweldig en onderschat Kaapverdië is haha.

2 likes

Ik wil zo graag een weekje naar zuid europa deze zomer. We zouden net voor alle schoolvakanties gaan en verder niet veel meer risico lopen dan een week in Nederland op vakantie lijkt me. Alleen mijn vriend is nog niet overtuigd omdat hij de vliegreis nog niet ziet zitten. Maar als ik naar die prijzen kijk wil ik gewoon nu direct boeken

Hebben jullie eventueel later dit jaar ook de mogelijkheid om te gaan? Ik heb laatst flex tickets gekocht, je kunt dan kosteloos wijzigen binnen een jaar. Dan kun je op het laatste moment beslissen of je gaat of toch dichter bij huis blijft!

Kun je als je weinig risico wilt lopen niet beter met de auto gaan? Dan ben je sowieso flexibel qua vertrekken en Zuid-Europa is prima te rijden.

Die mogelijkheid zouden we wel hebben. Alleen zou dat wel 2x zoveel kosten als een niet wijzigbaar ticket. Maar misschien wel iets om over na te denken.

@George voor 1 week vind ik het met de auto net iets te ver, anders hadden we dat zeker gedaan. Helaas kunnen we door afspraken die gepland staan echt maar max 1 week. Het is notabene mijn vriend die de vliegreis niet ziet zitten terwijl hij dan al zijn 2 vaccins heeft gehad

1 like

Elizawashere al eens bekeken? Misschien wel wat te groot qua huisjes.

1 like

Wat denken jullie? Ik las ergens dat, stel dat een land zoals Spanje of Frankrijk voor ons op geel wordt gezet, en het land ons (Nederland) ook op geel zet (als de besmettingen hier nog meer dalen) dat een PCR test of een bewijs (of het paspoort) dan niet nodig zou zijn?

Sowieso is het met zo’n test wanneer je met de auto op vakantie gaat bijna niet te handhaven lijkt me. Er komen geen grenscontroles en voor je eventueel wordt aangesproken is je test alweer ‘te oud’.

Dat vraag ik me af eigenlijk, denk dat de reispas pas gaat vervallen als de vaccinatiegraad in heel de EU hoog genoeg is. Maar weet het niet zeker, kan er niets over vinden. Overigens kun je ook reizen zonder die pas alleen moet je dan misschien in zelfisolatie. Maar inderdaad, handhaving…?

Is er al nieuws over wanneer onze zuiderburen ons weer gaan toelaten? Mijn partner en ik hebben een camping in België geboekt voor eind juni, nog voor de reispas ingaat dus, maar we willen graag voor de schoolvakanties. We worden vast niet gecontroleerd maar eigenlijk mag dit dus (nog) niet, wel irritant… Zeker gezien het qua risico niets verschilt van wanneer we naar een Waddeneiland zouden gaan. Partner is ook al gevaccineerd overigens.

1 like

Ik twijfel voor eind september tussen de (Franse) Ardennen, de Moezel of de Eifel. Met de zoekfunctie kwam ik niet zoveel tegen dus vandaar mijn vraag of iemand specifieke tips of aan- en afraders heeft voor een van deze gebieden? De Moezel ben ik al eens geweest en vond ik toen leuk maar dat was in de zomer en nog zonder hond dus iets meer stadsgericht.

Andere tips voor iets op ongeveer 2/3 uur rijden van (zuid)Nederland zijn ook welkom!

Vriend en ik gaan 12 juni naar belgie met de auto in een huisje. In ieder geval dat was het plan. Aan de ene kant hebben we zoiets van fuck it we gaan gewoon en aan de andere kant denk ik mmm wat als we 7 dagen in quarantaine moet dan valt je vakantie toch wel echt in het water.

Ik ben vorig jaar een paar dagen in de Eifel geweest, op camping Rursee geloof ik, in Simmerath. Was leuk, lag aan een zij-dingetje van een meer dus je kon zwemmen en suppen. Direct vanaf de camping kwam je qua wandelen niet zo heel ver, maar met de auto waren er genoeg mooie plekken in de buurt! We zijn ook nog naar Monschau geweest vanaf daar, knettertoeristisch maar wel geinig op zich.

Franse Ardennen ken ik niet echt, in de Belgische Ardennen ben ik wel eens op camping Ardenne in Maboge geweest en daar heb ik het erg naar mn zin gehad! Hele simpele camping aan een riviertje in de buurt van La Roche en Ardenne. Behalve La Roche zijn er weinig plaatsen echt in de buurt maar ook daar heerlijk gewandeld (camping oversteken en je staat in het bos) en ook heel mooi om gewoon rond te rijden daar!

2 likes

Eifel is heel mooi, bij cochem heb je ook zo’n hangbrug die wel tof is! Luxemburg vind ik trouwens ook heel mooi en leuk!

jaaa we hebben geboekt! het word een reis langs Fogo, Santo Antao en Sao Vicente! Kaapverdie here we come :heart_eyes: :heart_eyes:

7 likes

Heel tof! Alvast veel plezier😌

Ik snap je, begin ook steeds meer te twijfelen. Kan ook nergens vinden wat wordt verstaan onder quarantaine (vermoed dat kamperen er niet onder valt omdat je dan sanitair deelt). Maar ook al heb je een huisje, daar ga je natuurlijk niet naartoe om er zeven dagen binnen te blijven zitten. Plus dat je extra kosten moet maken voor de PCR-testen.

Maar vind het zo’n belachelijke regel op dit moment: het aantal Covid-gevallen is vrijwel gelijk, beide landen zitten in een neerwaartse trend. En dan is er ook nog niet eens een speciale regeling voor gevaccineerden. Draagt echt 0 bij aan het bestrijden van Covid.

1 like

De goden zijn geprezen.

Na ons drama van vorig jaar:

nieuwe tent, bleek door productiefout lek (we zaten in Noorwegen waar het de eerste week veel regende)
mijn vriend sloopte zowel zijn luchtbed als mijn luchtbed
mijn vriend zijn wandelschoenen gingen naar de tyfus
mijn vriend liet mijn wandelschoenen in de stromende regen staan
en hij heeft ook nog de koffiepot gemold ( lang leve secondelijm)

Had de beste kerel wel even genoeg van kamperen, terwijl ik het heerlijk vind ( ondanks het drama van vorig jaar). Dus ik deed de concessie dat we dit jaar even niet gingen kamperen.
Maar ja, corona, alles kan last minute veranderen, minder vrijheid qua of je ergens langer wil blijven, en we moesten nu dan toch echt iets boeken, bladiebladiebla.

Sprak hij gister opeens de verlossende woorden: zullen we toch gaan kamperen?
Ik zit inmiddels een nieuwe tent uit te zoeken

17 likes