Ah fijn dat jullie het zo fijn en leuk hebben gehad! Wie weet dat je de tips een volgende keer nog kunt gebruiken
Oh ik lees nu inderdaad op de site van de Liefhebber dat ze zijn gestopt. Hopelijk wordt het overgenomen, want het zou echt jammer zijn als het weggaat.
Ik wil met een vriendin naar CuraƧao of Aruba, we twijfelen heel erg omdat curaƧao wel een stuk goedkoper is! Alleen hebben we beiden geen rijbewijs dus wat raden jullie aan? Want ik had gelezen dat Aruba veel meer en mooiere stranden
Hier groot CuraƧao fan, maar nooit op Aruba geweest. Wat ik wel van vrienden is dat Aruba veel meer Britten en Amerikanen georiƫnteerd is, of althans, dat die veelal komen. Nu zullen de Amerikanen wel niet komen dit jaar haha.
Ik ben op beide geweest, had niet het idee dat de stranden van Aruba veel mooier zijn dan die op CuraƧao. Als je een ressort boekt dicht bij de populaire stranden dan zit je goed. Er rijden ook bussen, of anders een taxi. Aruba is wel gericht op Amerikanen, meest fast food ketens.
Ah nee he dat fast food schrikt me wel af⦠Hebben ze wel genoeg andere leuke eettentjes dan? En wat kost het eten daar gemiddeld? En de cocktails?
De fast food ketens vielen ons op, omdat er een hooters zit enz wat je in Europa niet tegen komt. Eten in de supermarkt is wel duurder, alles wordt geïmporteerd. De restaurants zijn net wat goedkoper, cocktails geen idee drinken beide geen alcohol maar zijn wel vol op te krijgen. Is elke dag wel ergens een happy hour. Als Curaçao veel goedkoper is zou ik daar lekker voor gaan. Wij vonden het leuk om alle 3 de abc eilanden te zien.
Happy hour is een goeie! Ik ben trouwens nog nooit in de Caribbean geweest maar lees vaak iets over een caribische sfeer, wat moet ik me daar bij voorstellen? En welke muziek wordt daar het meeste gedraaid?
Ik kom zelf van CuraƧao en pak daar weleens de bus als ik op vakantie / familiebezoek ben. Je hebt daar de konvooi (grote bussen voor langere afstanden) en de wat kleinere bussen voor korte afstanden rondom punda / otro banda. Die rijden om āt kwartier ongeveer. Beste is om dan op een populair resort te verblijven, zodat je vanaf daar uitstapjes kan boeken.
We willen trouwens ook een quad huren, maar heb je hier een rijbewijs voor nodig? Hoor zoveel wisselende verhalen hierover
Yes een rijbewijs is verplicht
Heeft iemand nog tips voor Samos (Griekenland)? Leuke plekjes/doe tips/restaurants/cafƩs? Maakt niet uit waar op het eiland (huur een auto)!
Aah das nou weer jammer! Zijn er nog andere manieren om het eiland rond te crossen zonder rijbewijs? We gaan trouwens naar Aruba
Sole in Canobbio, aan het Lago Maggiore vind ik fijn! Camping is niet heel uitgebreid (zit wel een restaurant en zwembad bij geloof ik maar bij beide nooit geweest lol) en je loopt vanaf de camping zo naar het meer en het plaatsje in! Supermarkt ook op loopafstand en als je met de auto bent kan je prachtig langs het meer crossen
Oh ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet zo goed meer weet, het is me in ieder geval niet opgevallen dat het verschrikkelijk was haha maar zolang het allemaal werkt maakt het me nooit zoveel uit dus dat durf ik niet zo goed te zeggen!
Zoeken even op Facebook de groep āVrienden van Samosā, daar staan heel veel tips in!
Ranocchio in piano di porlezza, tussen Comomeer en luganomeer in, voor Italiaanse begrippen mooie ruime plaatsen met een beetje beplanting ertussen, restaurant en zwembad op de camping en strak aan een rustig zwemmeer. Ik kwam er als kind altijd in het hoogseizoen en toen hadden ze wel wat animatie, maar veel meer dan aerobics in het zwembad en een keertje samen volleyballen was het niet geloof ik. Recente jaren ben ik het naseizoen geweest en dan is het er lekker stil. Sanitair vond ik goed schoon, wordt meerdere keren per dag gepoetst en vlak voor het poetsen is het natuurlijk wat modderig, maar dat zal overal zo zijn.
Yesss Italie geboekt voor september. Lekker naar twee verschillende huisjes aan het Iseo meer wie heeft er tips (restaurants/terrasjes/wandelingen etc)
Bedankt voor de tip!!
Ik vond Iseo heel leuk! Wij hebben dit allemaal gedaan (even mijn eigen blogpost erbij gepakt haha):
Stadjes bezocht tijdens een rondje met de auto: Sale Marasino (bovenop de berg een traditioneel Italiaans restaurant met prachtig uitzich), Iseo, Paratico en Sarnico. We namen een pontje naar Monte Isola (het eiland in het meer) en wandelden helemaal naar de top, waar een klooster zit met mooi uitzicht. Een dagje naar Bergamo, een groter stadje.
Wijnproeven in de Franciacorta streek.
Een route van ongeveer 2 uur gelopen in Zone langs de natuurlijke pyramides (La Piramidi di Zone). Toen we terugreden stopten we nog bij Orrido del Bogn, een mooie fotogeniek plekje met een natuurlijk amfitheater. Een dagje Brecia (kregen we als tip na de wijnproeverij, leuk stadje)
Ahh zo leuk, ik denk dat ik ook naar Italie ga dit jaar! Twijfel nog wel heel erg tussen kamperen (ultiem vakantiegevoel) of huisjes (meer comfort), of misschien een combi van beiden