Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik heb een tripje naar de Ardennen geboekt voor deze zomer, hopelijk kan het doorgaan! Ik heb geloof ik iets meer betaald om heeel soepele annuleringsvoorwaarden te hebben (t/m dag van aankomst), dat scheelt wat stress.

6 likes

Mwah, als je echt zon/zee/strand wilt zou ik eerder naar wat Tenerife of Lanzarote gaan. Wij waren in oktober/november in Malta en hadden helaas maar 2 dagen strandweer. Ik vond het zelf ook zwaar tegenvallen hoeveel strand er is, het is echt heel weinig. in het noorden heb je mellieha, dat is het grootste strand volgens mij en er waren letterlijk maar 2 restaurants/cafeā€™s waarvan 1 gesloten.

verder wel een heel leuke vakantie gehad daar, het is heel mooi, gezellig, leuke restaurantjes, Valletta is prachtig, maar voor strand zou ik er niet weer heen gaan.

1 like

Wij hebben net voor Augustus 2 weken italie geboekt, heerlijk nu al zin in :heart_eyes:

3 likes

Ik vond ook dat er niet zoveel strand op Malta is, maar ik heb niet alles bekeken. Ze hebben een heel goed busnetwerk, maar dat is in deze tijd misschien minder aantrekkelijk. Ik vond het een leuk eiland. Het is volgens internet een van de dichtstbevolkte landen ter wereld, op dat vlak had ik er wel een ander beeld van (minder strand dan ik had gedacht bijvoorbeeld).

1 like

Ze hebben inderdaad niet superveel strand. Maar wel echt vaak goed weer tot ver in het najaar. En wat hierboven al staat een heel fijn busnetwerk om overal te komen etc. Weet niet of je alleen of met baby reist (dont mind me asking). Maar daarvoor is t wel echt een goed eiland, ben er zelf ook alleen heen geweest

1 like

Lekker met die buggy de bergen op hossen :joy:

Ik ga aankomend weekend weg met mijn vriend naar Weert. Ik vroeg me af of iemand misschien weet of daar leuke activiteiten zijn. Ik ben ook benieuwd naar de leukste/beste restaurantjes. Ik hoor het graag joejoe

2 likes

Of lekker in de draagzak :star_struck:!
Ik hoop naar Frankrijk te kunnen in augustus! Ardennen kan ook nog maar wil liever naar Frankrijk. Vind die quarantaine regel belachelijkā€¦

Menorca al bekeken? Weet nog van mn vorige baan dat we weleens mensen moesten omboeken omdat er meer babyā€™s in het vliegtuig zouden zitten dan toegestaan. Geloof dat dat bij sommige vliegtuigtypes max 30 babies waren haha. Menorca is echt een baby bestemming.

1 like

@Oprah ik was in 2019 met mā€™n ouders naar Menorca en mā€™n moeder zei idd dat het het ā€˜familie eilandā€™ word genoemd (dat het niet zo van het feesten is zoals ibiza en mallorca).
Ik vond het erg tof, veel leuke strandjes, wel niet allemaal even makkelijk om te geraken.

2 likes

Wil je delen welke camping dit is?

1 like

Iemand tips voor een leuk hotel in Haarlem?

Ohh ik wil ook :smiling_face_with_three_hearts:

Restaurants in Adeje:
El molino blanco
Las rocas

En sowieso de Teide en het natuurgebied en extra tof om 's avonds naar dat natuurgebied te gaan (goed bereikbaar per auto) omdat die sterrenhemel echt fantastisch is! Dus als je op een dag gaat rond de nieuwe maan dan kun je echt zoveel sterren zien! Ik had pech met volle maan, maar zelfs dat was al heel bijzonder.

Ik vond het ook leuk om met een bootje te varen en dolfijnen te spotten, dat kan je daar bij heel veel organisaties regelen (waar ik mee was vond ik alleen niet per se een aanrader)

Als ik nu nog eens zou gaan zou ik ook een auto huren en dan wandelen bij Mirador de cherfe, maar ik weet niet of dat een aanrader is want ik ben er helaas niet geweest.

2 likes

Ik vind alleen op vakantie gaan fantastisch! Voor iedereen is het natuurlijk anders, maar wat voor mij iig juist wel of juist niet werkte als ik alleen ging:

  • liever niet naar een typische familie/stelletjes bestemming in het hoogseizoen. Vooral met uit eten gaan bijvoorbeeld. Werd dan niet zo gewaardeerd als je in je eentje een tafel bezet hield. En ik voelde me er altijd een beetje eenzaam door.
  • vantevoren veel opzoeken qua bezienswaardigheden en restaurants. Ik heb bijvoorbeeld anders nog wel eens de neiging om alleen een beetje doelloos door een stad te lopen (en uiteindelijk weinig leuks te zien) en meerdere keren bij de McDonalds te eindigen uit gemakzucht.
  • free walking tours zijn top. Kom je soms leuke nieuwe mensen tegen en vaak leuke plekjes die je anders niet zou tegenkomen.

En altijd in gedachte houden dat je ook gewoon terug kan gaan als het tegenvalt. Niks moet, alles kan.

1 like

@lisaanna geeft al goede tips! Ik zou ook kijken naar een kamer in een hostel. Dan ontmoet je sowieso genoeg mensen. Ik heb voor aankomende zomer ook een hostel geboekt maar wel met mijn eigen kamer zodat ik me ook terug kan trekken als ik dat wil + sowieso privacy!
Ik wil eigenlijk, als ik ooit weer in een relatie beland, ook nog 1 of 2 keer per jaar alleen weg gaan. Ik vind het echt wel goed ook voor mijn eigen ontwikkeling haha :sweat_smile:

1 like

Aanvullende tip voor eenzaamheid is de app meetup! Toen ik in het buitenland woonde heb ik op die manier meerdere uitjes met anderen gehad. En ik zat vaak in hostels, als je goede uitzoekt zijn die prima schoon en zul je altijd mensen tegenkomen die iets willen ondernemen.

Ik ben zelf van plan om met de trein meerdere landen aan te doen deze zomer :slight_smile:

1 like

Ik niet, maar ik ben sowieso graag alleen. Toen ik een paar weken in mā€™n eentje ging backpacken, heb ik me heel soms wel een klein beetje eenzaam gevoeld. Maar dat was vooral op momenten dat ik heel erg op zoek was naar contact (in hostels, tijdens free walking tours etc.), maar het gewoon net even met niemand klikte. Dan is het even kut. Maar als ik dan een uur later gewoon op het strand ging liggen met een boek en snacks, was er niks meer aan de hand.

Moet wel zeggen dat ik toen geen relatie had nog. Ik zou mā€™n vriend bijvoorbeeld wel echt missen nu. Maar mā€™n ouders belde ik toen 1x in de week eventjes en appte ik afentoe tussendoor. En vriendinnen sprak ik vooral even als zij ergens op reageerde op social media. Vond het ook wel grappig dat iedereen vroeg of ik nog iemand gemist had in die paar weken. Niet echt dus :sweat_smile:. Enige gemis was afentoe een badkamer voor mezelf alleen.

1 like

Haha begrijpelijk hoor! Ik merk zelf wel dat ik me na een paar dagen alleen begin te vervelen en snak naar mensen om me heen. Op een hike ofzo hoef je ook niet echt veel te praten. Anders zou je misschien iets kunnen meenemen om te doen als je je verveelt, een klein doosje aquarel en wat papier, een notitieboek waarin je alles kunt opschrijven wat je ziet en voelt oid?
Ik heb nog geen idee waar ik heen wil! Voor nu wil ik graag meer van het Oostblok zien maar ik vind Spanje en Portugal ook leuke landen. Ik ga denk ik een beetje kijken hoe ik het kan combineren met een bezoek aan vrienden in het buitenland en daar mijn trip omheen plannen.

2 likes

Ik deel ook graag dingen met anderen haha dus toen ik op reis was heb ik elke dag met mā€™n ouders en oma gebeld en verteld wat ik had gedaan en over hoe het thuis was blabla. Dat hielp wel! Ik zou wel de tarieven checken (als je gewoon belt) want in Zwitserland is het pokkeduur dus kun je beter via wifi bellen :sweat_smile:

1 like

Je hoeft niet op tijd ingeƫnt te zijn toch om weg te kunnen? Of is dat iets wat je vriend graag wil voordat jullie gaan?

Ik ben eerder bang ergens dat Frankrijk of ook ItaliĆ« helemaal niet geel wordt voor juliā€¦ wij hebben Frankrijk geboekt en als we niet ingeĆ«nt zijn zorgen we voor een negatieve test. Bij 150 inwoners of minder op 100.000 wordt het pas geel, Frankrijk zit nu bv op 260 ongeveer.