Qua slapen vind ik een luchtbed lekkerder liggen dan die Italiaanse harde bedden haha. Of ik heb altijd pecht gehad
Als het allemaal lukt ga ik deze zomer naar Italië en dan op de terugweg via Lyon en Parijs. Hebben jullie nog tips qua restaurants/bezienswaardigheden in Lyon en Parijs? Ik ben in beide steden nog niet geweest! We gaan overigens met de auto.
Wellicht met de scooter, als je een scooter rijbewijs hebt?
ohh, daar heb ik nooit zoân last van! Of ik kampeer gewoon altijd. Maar poeh, met kamperen moet je weer van alles lenen/aanschaffen, al die meuk moet mee. Maar ja, ontbijten, in het gras, voor de tent, wordt het meer vakantie dan dat?
Ik wilde eigenlijk ook nog op wandelvakantie in Noorwegen, en een vriend had het idee van een fietsvakantie naar Denemarken. Jemig, ik mis die eindeloze zomervakantie zoals we die vroeger hadden!
Wacht even, ik heb nog 7 weken aan verlof openstaan? Hoezo geen eindeloze zomervakantie!
Voor Parijs heb ik heel veel aan te raden haha maar enkele van mijn favorieten: Jardin des tuileries (zo kan je van het Louvre naar place de la concorde wandelen of omgekeerd), de Sacre Coeur op Monmartre (heeft een goed uitzicht ook). Palais Garnier (de opera) kan je ook bezoeken en is ook mooi als je daarvan houdt. Parc des Buttes-Chaumont is ook een mooi park om in rond te lopen/ te chillen! Qua eten vond ik CafĂ© des Bains in de Marais erg lekker, en op het instagram account @paris delen ze regelmatig ook goede adresjes. Als je van musea houdt zou ik Fondation Louis Vuiton, Petit Palais (daar is ook een gratis permanent deel met mooie werken) en MusĂ©e Marmottan Monet aanraden, en MusĂ©e dâOrsay. Het Louvre vond ik zelf heel overweldigend omdat het zĂł groot is haha. En als je van zoet/macarons houdt moet je ook eens naar LadurĂ©e geweest zijn vind ik
Oh super, dankjewel voor je uitgebreide reactie! Mijn hotel zit op 500 meter van Palais Garnier, dus dat is zeker een leuke tip. En Ladurée wilde ik inderdaad ook bezoeken, Cédric Grolet ook al op mijn lijstje haha. Als je in Parijs bent moet je wel patisserie eten vind ik
Ik begin toch steeds meer er aan te denken om even een weekje alleen op vakantie gaan. Hebben jullie tips? Ik wil graag mooi weer, dichtbij een strand en veilig om alleen over straat te gaan. Vliegen of auto is prima. De overige tijd ga ik lekker op Ameland zitten in de caravan van mn ouders.
ja is ook lekker groot maar toch wel echt een eiland, mooie natuur en verlaten strandjes.
om daaraan toe te voegen is het jardin van paleis Royal ook een fijn verstopt plekje. Aan het canal st. martin kun je heel lekker zitten en goedkoop borrelen met je eigen meegebrachte wijn, kaas en brood. Maar ook le comptoir general zit daar en dat ik vind een heel leuk cafe. Het musee de la chasse is ook heel mooi.
Ik ga in de zomer naar Ericeira in Portugal. Het is een surfersdorpje en er is dus genoeg te doen en te kijken voor een weekje of iets. Vind het ook wel leuk dat bij zoân plekken dan wat meer kans is dat er meer âjongerenâ (haha zo jong ben ik niet meer ) alleen komen. Je kunt er naast surfen ook suppen, dingen id omgeving bekijken etc.
In oktober ga ik naar MĂĄlaga! Wellicht ook een idee? Ik heb daar ooit gewoond dus ken het sowieso goed maar genoeg te doen, veilig en aan de zee.
Malaga is inderdaad superleuk! En Split in Kroatië vond ik ook heel tof!
Tips voor 10 dagen IJsland in de zomer? Route/accommodaties/inpaktips etc, allemaal welkom en zeer gewaardeerd!
Ik ben lang geleden in Lyon geweest, het Musée des Beaux Arts daar is een aanrader. Verder is er niet echt iets blijven hangen, behalve dat het heel. erg. warm. was
Hey allemaal!
Ik zie hier best een stukje geleden dat het al gaat over een vakantie in oktober naar ABC eilanden, maar zijn er meer mensen die denken aan een verre vakantie in oktober buiten het Nederlands koninkrijk?
Omdat helaas onze zomervakantie niet door kan gaan (eerst was de bedoeling 3 weken rond te trekken in Europa waar het warm was in september) willen we in oktober een week naar de zon. Eigenlijk willen we naar Mexico. Zijn er mensen die hier nog meer naar aan het kijken zijn en hopen dat het mag? Of zijn wij de enige idioten die hopen dat het dan wel mag, het reizen buiten Europa?
Als dit niet mag denken we aan Curaçao.
Mijn vriend en ik hadden voor september/oktober 2020 een rondreis door de VS geboekt (die uiteraard niet door kon gaan), dus we hopen heel erg dat we die straks alsnog kunnen gaan maken! Maar ik ga er niet vanuit dat dat binnenkort gaat gebeuren (helaas). Dus je bent niet de enige, haha
Porto?
Nou ik ben blij dat ik niet de enige ben haha. Iedereen uit mijn omgeving verklaart mij voor gek dat ik dit hoop, maar dan ga ik heel hard hopen voor ons dat je binnenkort ook buiten Europa kan reizen!
Mexico is qua corona cijfers beter dan Frankrijk (dubbele aantal inwoners maar de helft van positieve tests) dus ik hoop het van harte, maar ik zou goed begrijpen dat ze het niet doen om mutaties ed tegen te gaanâŠ
Wij hadden voor mei 2020 bali staan, toen verplaatst naar mei dit jaar. Nu hopen wij oktober/november naar Bali te kunnen. Ga er zelf niet vanuit dat het door kan gaan hoop er wel op. Anders kunnen we hopelijk naar Bonaire of Canarische eilanden.
Wij gaan zelf in het najaar/winter naar Ijsland toe! Nog nooit eerder geweest dus ik heb niet echt tips. Voor mij zijn ze ook welkom haha. Er is wel een actieve vulkaanuitbarsting nu vlakbij reykjavik. Dat zou ik zeker gaan bezichtigen!
Iemand tips qua locatie om te verblijven in de Algarve? Mag stadje maar ook specifieke Airbnb of hotel zijn