Reizen / Vakantie (Deel 1)

Mexico is sowieso nu al heel lang vrij open voor toeristen hè. Ik volg een aantal mensen op Insta die daar tot een week geleden voor langere tijd verbleven. Volgens is het ‘alles kan en mag daar’. Dus ja, of je vanuit NL overheid het advies krijgt is wat anders maar je kunt daar sowieso gaan!

1 like

Thanks!! En is Lagos leuk voor zo’n 10 - 14 dagen? We willen vooral uitrusten, chillen, zonnen en een beetje stadjes verkennen

Klopt, maar ik ga liever niet zolang er nog geen reisorganisaties heen gaan. Is meer in geval van er is stront aan de knikker, we moeten nog wel naar huis moeten kunnen en bij tui heb je gewoon repatriëringsvluchten. Geen idee hoe dat dan zit als je een losse vlucht naar een oranje land heb geboekt.
En ik vind het ergens asociaal om te gaan desondanks het oranje is en sterk afgeraden word, ook al zijn de cijfers beter zijn dan sommige landen in Europa. Vond de influencers die in Bali, Dubai en vast nog meer landen zijn gegaan om te “werken”, toen het nog not done was ook asociaal.

Wij waren in de winter, maar wil heel graag een keer terug in de zomer! Gaan jullie rondtrekken of vanuit 1 punt dagtrips maken?
Wij hebben de ringroad helemaal rond gereden in 10 dagen, eerst langs onder en geëindigd in Reykjavik, de zuidkust met alle toeristische highlights vond ik mooi maar niet m’n favoriet, ik vond juist het eindeloze steeds totaal andere landschap aan de oost en noordkust heel mooi. Wij hadden een campertje, dus verder geen accommodatietips.
IJsland is wel echt meeeeeeegaduur, een ui kost €3, twee kipfilets €15, een halve liter bier in de kroeg €18, die categorie zeg maar. Dus mijn tip is neem zoveel mogelijk mee van thuis, wraps, blikgroente, instant noedels, broodbeleg, crackers, snoep, chips, snacks, alles. Alcohol kun je op het vliegveld voor je naar buiten loopt nog in een tax-free winkel halen, zeker doen, dat scheelt echt! Verder verkopen ze ook geen alcohol in normale winkels, je moet naar een overheidsslijterij met de sfeer van een apotheek en heel beperkte openingstijden.
Ik heb de ‘echte’ blue lagoon overgeslagen en ben naar de blue lagoon van het noorden (Myvatn) gegaan, stukje goedkoper en volgens mij veel rustiger. In het juiste seizoen kun je vanuit het noorden met een boot walvissen kijken, dat kon niet toen wij er waren, maar we hebben wel orka’s daar in de buurt zien zwemmen in een baai waar alle zeehonden wonen (naam ben ik vergeten). En wat ik heel leuk vond waren alle superrandom afgelegen thermale baden met een kleedhokje ernaast waar je dan gewoon even als pauze in kon gaan liggen :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik ben helemaal verliefd geworden op de wesrfjorden, alleen is 10 dagen beetje nipt.
Ik vind het NP Hornstrandir helemaal in het Noord westen echt prachtig. Einde wereld gevoel.
Je geraakt er ook alleen maar per boot.

Maar eigenlijk is zowat alles in IJsland prachtig, zeker als het je eerste keer is.
Ik zou nu absoluut naar de uitbarstende vulkaan willen gaan.
Maar daar moet je ook 1-2 dagen voor uittrekken.

1 like

Super fijn dankjewel, daar hebben we zeker wat aan!!
We willen ook de ring road gaan doen, zijn er 11 dagen (maar eerste dag pas in de avond aankomst) dus superfijn om te weten en we willen ook met een campertje gaan. Waar hadden jullie gehuurd? Hoop wel dat het te doen is qua weer, maar goed jullie hebben dat dus zelfs in de winter gedaan haha.

Wij hadden een happy camper, de kleinste die ze toen hadden, we kregen slaapzakken en fleecedekens mee en er zit een kacheltje in, daarmee was het toen echt prima te doen!

2 likes

Oh wauw ja, dat einde wereld gevoel! Daarvoor ga je ook juist naar IJsland natuurlijk. Wij zijn er dus ook maar 10 dagen, maar wel fijn om te weten dat je dan toch ook wat afgelegenere dingen kunt doen. Bedankt voor de tips :slight_smile:
En yes, die vulkaan staat zeker hoog op ons lijstje!! Ziet er echt spectaculair uit.

Wij willen in het najaar 2 weken de zon opzoeken, heeft iemand tips of juist afraders voor Madeira/Corsica/Korfoe? (Zoals jullie zien zit ik in de orientatiefase)
Ik ben niet van de all inclusive hotels en hoe minder mensen ik op vakantie zie hoe meer mijn vakantie geslaagd is.

1 like

rond deze post kan je misschien tips vinden :slight_smile:

1 like

Oh dankje!!!

1 like

Ik vond het in Athene vooral heel leuk om alle verschillende wijken te bekijken. Allemaal zo verschillend!
Daarnaast vonden wij de Lycabettusheuvel de moeite waard om naartoe te gaan vanwege het uitzicht en aan de voet daarvan zit de National Garden.

Voor cocktails: couleur locale - http://couleurlocaleathens.com

1 like

Ja daar heb je gelijk in! De partner van een kennis van me woont in Mexico en hij zei dat er nauwelijks getest wordt en de ziekenhuizen grote capaciteitsproblemen hebben. Dus als je daar heftig corona krijgt ben je de sjaak.

1 like

Oehh met voor alle lockdowns was ik er! Was super leuk, zal even zoeken waar we zijn geweetqua eten en drankjes doen @Oprah

2 likes

Lucca <3

4 likes

Misschien echt een super nutteloze tip, maar ik heb in Monterosso zooo heerlijk gegeten. weet alleen niet meer hoe het plekje heet, weet nog wel dat ze houten tafels hadden en rood-wit geruit papier :rofl::weary:.

Gevonden!

Pff die pasta daar heerlijk

1 like

Aah super nice, ik ga deze in Google Maps opslaan :heart_eyes: Mijn vakanties draaien echt 90% om eten, dus heel fijn zulke tips

1 like

Montepulciano was mooi!

1 like

Ik heb geen idee eigenlijk! Heb zelf nog nooit in andere landen dan Nederland en Belgie gereden. Ik kan het je over twee weken laten weten haha! Hoop dat er niet al te smalle stijle weggetjes gaan komen, dat lijkt me wel eng.

Portofino is geweldig! De weg erheen vanaf Rapallo langs de kust is heel mooi, moet je eigenlijk met een scooter doen. Rij op tijd weg, wij waren rond de middag erheen gereden en toen waren er geen parkeerplekken helaas, maar de weg zelf was al geweldig! Wel smal, maar met een gewone auto prima te doen. Verder vind ik Italie best te doen qua rijden, mijn vriend vond het heftig. In de stad was het vooral voorrang nemen en doorgassen, behoorlijk brutaal doorrijden en meerijden met het verkeer. Vergelijkbaar met Frankrijk, het is ook best chaotisch. De snelweg oprijden vond ik alleen wel heftig, je hebt geen invoegstrook en je moet invoegen zoals de Italianen. Die staan stil en rijden vanaf stilstaand de snelweg op. Je moet ook ruimte geven als je op de tolweg rijd, doen de Italianen ook voor de invoegers.

Kleine tip voor als je het leuk vind, in Genua is een heel groot aquarium. Als je daar interesse in hebt is dat zeker een aanrader om heen te gaan als je in die hoek zit!

3 likes