Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja Valencia is wel de kanshebber, maar leek me zo voor de hand liggend…
Boedapest zet ik op de shortlist, lijkt me fantastisch!

Bedankt voor de tips @lisaanna & @Salmiak
Lissabon is ook een goede!

Onze zomer plannen zijn met de auto naar noord-italie of Zuid-Frankrijk (Italië heeft de voorkeur vanwege het eten), maar ik ben daar totaal niet bekend.
Heeft iemand nog tips voor een leuke Italiaanse badplaats? Bij voorkeur Toscane, zodat een dagje naar 1 vd steden daar ook een optie is. Ik ben een beetje overweldigd door de keuze haha.

1 like

Ik ben wel eens in Marina di Pisa geweest. Vond dat toen wel chill omdat je aan het strand zat, maar ook naar Pisa, Lucca en Siena kon.

Athene, Andros en Mykonos geboekt. Zo veel zin in :heart_eyes::sunny:

3 likes

Ik ga zelf elk jaar naar Viareggio, ongeveer halfuurtje met de auto vanaf Lucca. Is alleen niet heel goedkoop ivm kosten strandbedjes, die moet je er wel nog bij tellen als je een hotel boekt!

Als een badplaats niet per se een must is kun je ook zoeken naar een agriturismo. Dat zijn omgebouwde boerderijen die vaak midden in de natuur zitten en een zwembad hebben, dat is ook erg mooi! Zelf boek ik in Italië meestal een appartement met een zwembad op loopafstand van het centrum van een plaats, de meeste badplaatsen vind ik niet super bijzonder, dus dan zit ik liever in een leuke plaats zonder strand en gaan we een dag naar zee als dat in de buurt zit.

In Toscane is Lucca erg leuk en vanaf La Spezia (net geen Toscane meer) kun je de boot nemen naar Cinque Terre, dat is ook een aanrader! Sowieso is die hoek van Lucca/Pisa/Florence leuk om te zitten, daar heb je voldoende plekjes om een dag heen te gaan. In Florence zit bij the Student Hotel een zwembad op het dak, het hotel zelf is iets van 15 minuten lopen van het centrum af.

2 likes

Zijn er mensen uit omgeving Limburg die wat leuks kunnen aanraden? Ik ga met een vriendinnetje naar Roermond en blijven daar slapen.
Zij komt pas savonds laat aan maar ik vertrek al in de ochtend. Welke dingen kan ik daar (alleen) doen en raden jullie mij aan?

Suppen bij de Maasplassen :grin: sowieso kun je daar ook leuk op een terrasje zitten en een ijscoupe eten bij de Clevers die daar nu zit :heart_eyes:

1 like

Iemand nog tips voor een betaalbare PCR-test of is 89,- normaal?

Als je lid bent van ANWB kun je korting krijgen: Coronatest vanaf € 34,- euro | ANWB

2 likes

Thanks, dat ben ik, hele fijne tip!!

1 like

En soms is een antigeentest ook voldoende (zoals in Frankrijk en Italië) en die zijn nog goedkoper!

Ik vind het trouwens nog steeds bijzonder dat Frankrijk nog een code oranje is terwijl het aantal besmettingen per 100.000 inwoners lager is dan in NL of Italië dacht ik. En Italië is wel geel geworden…

Wij willen naar België en daarvoor moet je wel PCR. Maar als de Belgen Nederland as. zondag niet van het rood gaan halen gaat het niet door :worried: (dan moeten we nl. ook in quarantaine). Als ik naar de criteria van het ECDC kijk (waar België de kleurcodes op baseert) zou NL nu al oranje moeten zijn. Ik vind het maar chaotisch geworden, en denk dat ook na de invoering van het EU-reispaspoort elk land alsnog zn eigen specifieke regels gaat houden. Leuke theorie hoor, vrij verkeer van personen!

Dat zou echt super vervelend zijn en zonde. Stel nou dat België wel oranje was maar zij NL wel geel markeren kun je alsnog gewoon gaan inderdaad.

Wat is de criteria volgens ECDC dan? Nederland baseert de codes op per 100.000 inwoners <150. Gebruikt België ook die regel?

België baseert het op ECDC (doen alle landen wel denk ik) maar maken toch ook weer hun eigen afweging geloof ik.

ECDC:

Ja, zou ik echt zonde vinden idd. Zeker omdat na 1 juli (als het paspoort ingaat) de inreisregels minder streng worden. Maar wij willen nou juist níet met half Europa op de camping zitten/toeristische plekken bezoeken.

Nederland is nog steeds rood, het ECDC heeft de criteria veranderd. :upside_down_face: Percentage positieve testen is nog steeds relatief hoog.

1 like

Ik ga dit weekend naar Lemmer, mensen daar tips voor? Hahaha

Ja ik begrijp het dus ook niet helemaal. Ik ga deze zomer o.a. naar Servië en Noord-Macedonië. Daar zijn (als ik goed kijk) echt veel minder besmettingen nog dan hier, maar ze blijven maar oranje.

1 like

Oh ja dat zou kunnen inderdaad. Dacht zoiets te lezen inderdaad toen.

Ben sowieso een beetje bang dat mijn interrail reis een groot drama wordt qua coronaregels, testen etc. Vriend en ik zijn dan wel beide volledig gevaccineerd, maar ook omdat we buiten de EU gaan zal het best een dingetje kunnen worden. Maar heb echt vrij weinig zin om 7 coronatesten te doen in 21 dagen ofso.