Parijs is echt mijn lievelings Heb er een tijdje gewoond en een heel lijstje met favoriete plekjes om te eten die ik meestal wel bezoek als ik er weer ben. Heb het even in een spoiler gezet want het is nogal veel. Zit echt van alles tussen: ontbijt/lunch/taartjes/snelle hap etc.
Samenvatting
*Du Pain et des Idées → bakkerij met echt de beste croissants van Parijs. En de pistachio escargot is wat mij betreft het lekkerste broodje van de hele winkel. Hier ging ik bijna dagelijks heen.
*Holybelly 5 → ontbijt/lunch/brunch, wel een beetje een verzamelplaats voor hipsters maar heerlijk om even te zitten voor een dito hipster ontbijtje of lunch. Wel altijd erg druk.
*She’s Cake → schattig klein tentje waar je kleine cheesecakes kunt halen.
*LA’s du Fallafel OF Pitzman → hier haal je de beste broodjes falafel. Ze noemen het ook wel ‘the falafel area’ Bij die eerste is het chiller om ze mee te nemen en onderweg te eten want super druk maar bij Pitzman kun je ook fijn zitten.
*Breizh Café → hier kun je zoete en hartige crêpes halen. Mijn favo is die met gekarameliseerde banaan en whipped cream. Die haal ik bijna altijd.
*Berko → voor cupcakes en cheesecakes. Vooral de cupcakes zien er echt prachtig uit en zijn echt top. Ze verpakken het ook heel leuk voor je.
*BO&MIE → hier kun je niet alleen taartjes halen maar ook heerlijke broodjes, bagels en croissants. Wat mij betreft de lekkerste bagels van Parijs, en je moet ook zeker de frambozen croissant eens proberen. Niet alleen een plaatje om te zien maar ook echt super lekker.
*Boulangerie Utopie → wederom kun je hier lekkere broodjes, taartjes en eclairs halen. De eclairs zijn mijn favoriet samen met het houtskoolbroodje (ja echt, een zwart broodje dus ook maar ZO vers en lekker).
Leuk weetje: heel veel bekende Franse eettentjes halen hier ook het brood vandaan.
*Street Bangkok Local Food → als je even geen zin hebt om veel geld uit te geven is dit echt een aanrader. Vooral de saté is echt een aanrader, voor nog geen tientje p.p ben je klaar.
*Siseng → vooral veel Asian food en i love it. Hier kwam ik eerder meerdere keren per week. Vooral de zoete aardappel friet en de boa burgers met crispy chicken moet je dan echt eens proberen.
*Café Crème → typisch Frans café waar je lekker wijntjes naar binnen kunt gieten en klassieke lunchgerechten kunt vinden op de kaart.
*Season → deze zit tegenover Café Crème en kun je de hele dag door terecht voor lekker eten. Wel een ietwat hoog hipster gehalte maar zeker een aanrader!
*Buvette Gastrothèque → voor een stevige lunch is dit een hele fijne. Vooral de salades met Franse kaasjes zijn top. Ze hebben wel alleen een Franse kaart en het personeel spreekt slecht Engels maar zeker de moeite waard.