Wij zijn vorig jaar juni naar Berlijn geweest, 3 dagen geloof ik, maar ik zou zo nog een keer teruggaan!
Wij hadden donkeybikes via die app, ik geloof dat we een maandabonnement hadden genomen, die kon je na een paar dagen weer opzeggen en dan was dat goedkoper dan een fiets huren. Ik vind het altijd leuk om te fietsen, dan kom je nog eens wat tegen onderweg, met ov mis je altijd hele stukken voor m’n gevoel.
Wij waren er een paar dagen nadat de lockdown was opgeheven, dus geen kip op straat, maar ook echt weinig musea open, dus we hebben vooral gefietst, overal in de Biergarten gezeten, gewandeld in de tuinen van slot Charlottenburg en allerlei dingen buiten bekeken. We wilden eigenlijk naar het Pergamonmuseum, maar dat werd verbouwd, alleen het panorama aan de overkant was open, ik dacht dat dat een beetje suf zou zijn, maar eigenlijk was het heel tof!
Ik vond topographie des terrors heel indrukwekkend, wij zijn ook nog naar een museum in een schuilbunker geweest (Berlin story museum), museum zelf was mwah, maar je kreeg in de audiotour ook persoonlijke verhalen te horen van mensen die in die bunker geschuild hadden en dat bracht het gebouw wel erg tot leven voor mij.