Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ah thanks, ik had dat niet geprobeerd. Ik vond het al apart dat ik nu wel internationaal een code kon aanmaken. Ik wilde hem alleen alvast klaarzetten zoals je dat bij nationaal kan doen.

Daar ga ik morgen geen, zin in!

1 like

Heeft iemand misschien nog aanraders in Malta? :hugs: Ik ben er zelf al een keertje geweest, dus alle classics zoals blue grotto, Mdina en blue lagoon enz zijn bekend!

Heeft iemand nog een tip voor een leuke camping (of een gebied) in Noord/midden Italië, liefst aan iets van water? We zijn nu ongeveer anderhalve week weg, hebben eerst aan het Lago Maggiore gezeten, toen een paar dagen in Milaan, en staan nu op een camping zo’n 25km onder Bologna in een natuurgebied. We hebben nog een ruime week te gaan maar omdat min of meer alles mogelijk is vanuit hier weten we het even niet zo goed :sweat_smile: We willen liever al te zuidelijk zakken vanwege alle bosbranden en de Adriatische kust zijn we al veel geweest, maar een tikkie naar het zuiden zou zeker kunnen, richting Lucca of Genua is een optie maar het Iseomeer lijkt me ook een hele fijne plek. Omdat we Milaan en Bologna al gehad hebben is een stad in de buurt niet zo belangrijk, maar mooie natuur, bossen/bergen/rotsachtige kust zou tof zijn en iets om in te zwemmen ook! Alle tips zijn welkom :relaxed:

Godnondeju, ik ben echt zo dom… Heb mijn coronatest binnen heb ik mijn doopnamen vergeten nu krijg ik hem niet in de app… :scream:

Echt weer iets voor mij! Ik heet niet Kareltje X, maar bijvoorbeeld Maria Adriana X…
Moeders echt waarom heb je dit ooit gedaan op deze manier…

En richting Comomeer? Wij zaten daar vorig jaar een aantal dagen en vond het heel mooi!

1 like

Haha oops! Kun je morgen misschien bellen met de test organisatie of ze het kunnen aanpassen? Ik had ook mijn roepnaam gedaan bij aanvraag test maar toen ik ging testen moest ik mijn paspoort laten zien waar een hele andere naam op staat (en niet mijn roepnaam). Hij zei; dat kan problemen opleveren, zal ik het veranderen? Hij heeft het toen gelijk gewijzigd voor mij!

2 likes

Ja ga morgenochtend als ik in de auto richting Frankrijk zit bellen. Hopelijk is het gefixt vorodat we de grens over gaan in Frankrijk!

Wij zijn gearriveerd op Tenerife! Het allerbelangrijkste van deze reis: de aparte Spaanse QRcode (SpTH), die moesten we zowel bij het inchecken, op het vliegveld hier en bij accommodatie laten zien.

4 likes

En weet je al waar je naar toe gaat? Wij hebben hiervoor een ruime week bij het idromeer gestaan, op een hele fijne camping waar je direct het water inloopt vanaf je plekje. Was echt heerlijk rustig zwemmen ook, met allemaal bergen om je heen. Om het meer kun je wandelen en fietsen, maar om eerlijk te zijn vond ik die wandelpaden niet heel super, veel in het bos weinig uitzicht, veel klimmen. En voordat je in de dolomieten bent ben je ook wel anderhalf uur verder. Wel echt een hele toffe wandeling gemaakt daar in een vallei wat net een bob ross schilderij was. Oh en canyoning gedaan, dat was ook heel tof!

Twee jaar geleden zat ik hier trouwens en dat is ook heel goed bevallen! https://www.corones.com/ leuke camping , en goede uitvalsbasis voor de drei zinnen wandeling (tip! Echt heel indrukwekkend) of een andere wandeling rondom een schilderachtig meertje.

Echt mooi zwemmen is het daar trouwens niet, maar je bent binnen drie uur in het gardameer. Dus je zou het ook nog kunnen combineren!

1 like

Ik ben in iseo geweest, erg relaxt daar. En in sestri levante (??) en van daaruit naar de cinque terre

1 like

@VanderWoodsen @Max @DoeMaar Dankjulliewel! We blijven nog een extra nachtje waar we nu zijn en gaan alles even goed bekijken :relaxed:

2 likes

Ik ben nu ook in Kroatië. Regio Zadar. Ze zijden hier op de camping dat het nog nooit zo druk was geweest. Veel dubbele boekingen bij campings en appartementen en mensen die geen overnachting kunnen krijgen.

De oorzaak was vooral dat Slovenië 15 augustus weer op slot gaat. Dus ze willen allemaal nog even weg.

Plus de rest die hier zitten :rofl:

Er is zowel een site als een app die SPtH heet. Ik heb de app en dat ging prima! Je uploadt dan je vaccinatiebewijs (of herstelbewijs of test). Voor de zekerheid de QRcode geprint. Ik las vooraf best veel dat mensen gingen reizen zonder enige controle maar in ieder geval gold dat voor ons naar Spanje dus niet.

1 like

Huh gaat Slovenië 15 augustus op slot? Waar heb je dat vandaan?

Ze gaan niet op slot, maar vanaf 16/08 moeten alle passagiers (dus ook de mensen die op doorreis zijn) volledig gevaccineerd zijn/herstelbewijs/negatieve test hebben

1 like

Zo noemde de camping eigenaar het. Maar zou inderdaad het volledig vaccineren en testen dan wel zijn. Het was in ieder geval de reden dat het nu zo druk was

1 like

Aaah zo! Dankje!

1 like

Dat was toch al? Het testen of volledig gevaccineerd? Wij waren 1.5 week geleden in Slovenie en toen was dit in ieder geval ook al.

T.a.v drukte; wij reizen op de bonnefooi en hebben telkens bij de 1e of 2e camping raak in Kroatie dus ik vind het nog wel goed te doen! Vorig jaar in Cote D’azure moesten we soms wel 4 campings af voordat we plekje vonden.

Per 15 augustus veranderd er wel wat. Maar geen idee wat dan :sweat_smile: