Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij hebben geslapen in Hotel Scarlit in het 20e arrondissement vorig jaar en dit jaar in Citadines Montmartre. Dat laatste was een aparthotel en ook zeer goed gelegen.

2 likes

@jigglypuff het slot moet je meestal wel zelf meenemen (of huren). Gewoon een hangslotje.

Je kunt in hostels meestal ook een privekamer nemen, misschien een goede tussenoptie voor jullie.

2 likes

Zoals anderen al zeggen zijn er vaak privé kamers (soms met gedeelde badkamer,) en kluisjes in hostels. In een dorm room staan alleen maar losse bedden. Als je samen 2 bedden boekt, wilt dat ook niet altijd zeggen dat je in dezelfde kamer slaapt, dat ligt een beetje aan het hostel. Als ik je verhaal zo lees, zou ik gaan voor een privé kamer in een hostel of een hotel/Airbnb.

1 like

Oh dat is goed om weten, we willen natuurlijk samen slapen. Thanks!

Texel in november, doen of niet doen? Ik zie een winderig en koud eiland voor me. Maar mijn vriend heeft goede verhalen gehoord over een vakantiepark daar (met kind gaan we dan)

De enige manier om in een hostel verzekerd te zijn van samen slapen is een tweepersoonskamer boeken, maar dan kan je beter gewoon een airbnb boeken, is meestal fijner

1 like

Ik ben er in oktober geweest en ik zou het een maand later niet doen. Idd te koud en winderig.

1 like

Niets lekkerder dan uitwaaien op de Wadden rond die tijd! Ik vind het echt heeeeerlijk

8 likes

Ik ben een paar jaar geleden in november op Texel geweest en vond het echt heerlijk! Ja het kan slecht weer zijn, maar zo gezellig om dan even uit te waaien op het strand en dan een strandtent/café/vakantiehuisje in te duiken en lekker warm spelletjes te spelen!

2 likes

Ik vind Tenerife heel leuk. Lanzarote ook trouwens.

Wat Texel betreft: verschillende meningen dus. Het allerliefste zoek ik een plek in Nederland waar we ons kind in de avond in bed kunnen stoppen en dan zelf met babyfoon een drankje kunnen doen. Maar een hotel met familiekamer hebben we al regelmatig gedaan. Als iemand een gouden tip heeft

Is er iemand die recentelijk naar Spanje geweest is en me kan vertellen of het klopt wat ik heb gevonden/begrepen qua corona vereisten om te reizen?
Ik begrijp dat voor de vliegreis (ik ga komende maandag) naar Spanje het voldoende is om een vaccinatiebewijs te hebben (geprint of via corona check app), en een soort gezondheidscheck formulier in te vullen van de Spaanse overheid (print of via de app). Voor de terugreis naar Nederland ook een vaccinatiebewijs en gezondheidsverklaring.
Ik werd even aan het twijfelen gebracht omdat ik een mail kreeg van de vliegmaatschappij dat er veel landen zijn die naast het vaccinatiebewijs ook nog een negatieve test willen hebben, maar kan dat voor Spanje nergens vinden. Wilde dus ff checken of ik niks over het hoofd zie :sweat_smile:.

Je moet idd die app invullen SpTH en daar moet je op een gegeven moment een screenshot van je internationale QR-code uploaden en dan krijg je een Spaanse QR-code. Die werd ook daadwerkelijk gescand bij aankomst in Spanje. Als je dat niet hebt is het alternatief volgens mij een recente PCR, maar als je gewoon gevaccineerd bent hoeft dat niet.

Wij vlogen met Transavia en dan vul je de gezondheidsverklaring in bij het online inchecken, dus daar hoefden we verder ook niets mee te doen.

(Had overigens wel alles geprint bij, voor het geval er ineens iets mis zou gaan met m’n telefoon ofzo, maar het verliep soepeltjes.)

Edit: en ik ben afgelopen dinsdag naar Spanje gevlogen, dus zeer recent. :ok_hand:

4 likes

ik ben in januari (beetje vergelijkbaar qua weer met november denk ik) op vlieland geweest en het was echt heerlijk. lekker uitwaaien, chocolademelk gaan drinken, dik aankleden, we hadden een huisje met sauna :smiling_face_with_three_hearts: we hadden wel geluk dat het bijna niet regende die week

aanrader op vlieland: landal vlieduyn (maar heeft geen hotelbar)
aanrader op texel: hotel greenside (wel mooi restaurant en bar)

3 likes

Heeft er iemand tips voor een verblijf in Stockholm? Ik ben op zoek naar leuke wijken en/of hostel om te verblijven. Ik ga voor het eerst in mijn eentje op pad dus tips zijn welkom :slight_smile:

Ik vond generator hostel heel chill en op een fijne locatie!

2 likes

Haha mijn tip is ook generator Stockholm!

2 likes

Ik had deze een keer opgeslagen in airbnb!

https://abnb.me/ZKxwbwVmHjb

Ik was er maar 2 dagen en vond het erg mooi maar vooral heel duur haha. Museum fĂŒr Gestaltung vond ik tof, en daarna heb ik gegeten bij Restaueant Viadukt, daar is een toffe buurt met winkeltjes, horeca, evenementen (hoewel ik niet weet hoe dat per seizoen zit). Rice up is zo’n tentje met rice bowls waar je kan eten, is wat meer fast food achtig maar wel lekker vond ik. Ik had gelezen dat de Uetliberg en Japanse of botanische tuin ook leuk waren om naartoe te gaan maar ben er zelf niet geweest. Aan het water zitten in de buurt van bijvoorbeeld Burkliplatz geeft je ook mooi uitzicht als je even gewoon wilt zitten :blush:

1 like

Ohhh jongens de VS gaat waarschijnlijk begin november open! Vriendin van mij is er in augustus naartoe geëmigreerd dus ik hoop eigenlijk er eind november naartoe te kunnen. De prijzen voor de tickets zijn nu wel absurd maar ik hoop dat die nog zakken (volgens mij zijn er veel airlines die vluchten gecanceld hadden, hopelijk komen die vluchten terug?)

6 likes

Ik ben in Athene geweest en vond dat echt leuk! Heb destijds ook hier op het forum tips gevraagd en @syntagma heeft toen echt veel genoemd!

2 likes