Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij zijn met kerst in NY en willen dus 1e kerstdag lekker uiteten. We zien door de bomen het bos niet meer en zijn waarschijnlijk al laat met reserveren. Iemand tips voor leuke restaurants? Budget maakt niet uit. Wel een beetje leuk voor kerst zegmaar, geen cheesecake factory ofzo :joy:

1 like

Doe alles!!! Hahah nee, sorry maar Athene is mijn favoriete stad. Acropolis, Acropolis museum, Filopappou heuvel bij de Acropolis, Lycabettus berg, Monastiraki, Plaka, Syntagma plein (wisseling van de wacht), het nationale park is ook leuk om doorheen te lopen (aan de andere kant is het olympisch stadion). Sowieso kan eigenlijk alles te voet maar de metro is super chill en makkelijk. Ik vind Kolonaki een hele leuke wijk om doorheen te lopen, is een beetje een chiquere wijk maar daar zit bijvoorbeeld ook de Apivita winkel. Via Kolonaki kun je dus omhoog lopen richting de lycabettus berg voor uitzicht over heel de stad. Je kunt vanaf Syntagma ook de tram pakken richting de kust (Glyfada o.a.), is ook heel mooi.
Als je nog specifieke dingen wil weten, laat maar horen :redface:

2 likes

https://buddakannyc.com/

:heart_eyes:

1 like

Owh ziet er leuk uit. En niet zo duur en je kan zelfs pas vanaf volgende week reserveren voor kerst :+1: thanks

Het is ook mega lekker ! Had het restaurant ook aangeraden bij iemand die al 5x in New York was geweest en zijn eigen plekken had. Zn vrouw had gezegd ik wil dit restaurant wel proberen. Ze zijn in 15 dagen 3x geweest :drooling_face:

1 like

@Flamingo Misschien wat standaard, maar ik vond de kerktoren beklimmen op de centrale markt erg leuk.
Ik kan je aanraden om een free walking tour te doen in de oude joodse buurt, en een fietstour te doen om de rest van de stad te bekijken.
Hiernaast is een excursie naar de mijnen het wat mij betreft ook echt waard, een compleet andere mijn dan dat je waarschijnlijk gewend bent. En natuurlijk Auschwitz.

1 like

Ben ik weer haha, mijn eerste keer alleen op vakantie vind ik toch spannender dan gedacht. Wat doen jullie zoal in de avond als jullie alleen op vakantie zijn?

Beetje een willekeurige vraag, maar zijn hier mensen die (voormalig) Joegoslavische landen hebben bezocht en is dat een beetje te doen in je eentje? En hoe toeristisch zijn de landen die je bezocht hebt?

(Ik zoek vooral landen waar mensen vooral niet naar je omkijken omdat je iets vreemds doet of omdat je er anders uitziet en ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarin zijn)

Ik ging vaak uiteten en bezocht dan nog iets (gebouw of winkels), maar ging ook vroeg naar bed zodat ik de volgende ochtend oo tijd op pad kon.

1 like

Heb altijd een boek/ereader bij me als ik in mn eentje ben, zodat ik gewoon lekker ergens kan gaan zitten met een drankje en wat kan lezen en om me heen kan kijken. En zag dat je in een hostel zit, dus zou zeker ook in de hostelbar/woonkamer kijken, daar kom je altijd wel mensen tegen, je kunt vast ergens aanhaken voor een drankje.

1 like

Aan welke landen zat je te denken? Ik kom zelf uit Serviƫ, maar ben ook in Bosniƫ, Kroatiƫ en Montenegro geweest.

Ik wilde een interrail doen in een paar van die landen! Heb niet echt een voorkeur welke landen aangezien ik er vrij weinig over weet.

In de grotere steden is het wel wat toeristisch, in de kleinere wat minder. Maar ik heb niet het idee dat er veel naar mensen wordt gekeken. Als je andere tips wil over bepaalde plekken, dan hoor ik het wel :slight_smile:

2 likes

Heeft er iemand tips voor net iets meer dan 3 weken Colombia?

Thanks! Vind ik fijn om te horen, in sommige plaatsen in Europa (verschillende landen) draait het in het centrum teveel om toerisme, en dat vind ik niet fijn. Dat had ik bijvoorbeeld heel erg in Warschau en Milaan en weer totaal niet in Budapest en Wenen. Ook wel weer logisch, aangezien bijna iedere toerist naar een hoofdstad gaat (ik ben er ook schuldig aan), maar toch, wil wel rustig rond kunnen lopen zonder dat er verkopers of bedelaars achter me aan komen.

En wat betreft het nakijken van andere mensen, ik wil bijvoorbeeld verlaten gebouwen bezoeken en dan is het fijn dat mensen niet omkijken naar me omdat ik opval. Voelde me bijvoorbeeld totaal niet veilig in Rome, zodra ik de trein uitstapte keek iedere man naar me, zelfs in het hostel zat een man in mijn kamer me heel de tijd aan te kijken met grote ogen. (omdat ik dus opviel met mijn uiterlijk terwijl ik er niet bijzonder uit zie) Italie is een geval apart hierin, wil er ook niet meer heen in m’n eentje :joy:

Oja nog een vraagje: hoe zit het met de algemene vrouwvriendelijkheid in deze landen? Ik bevind me in masculiene omgevingen (graffiti bijvoorbeeld) en hoe ze met me omgaan als ik bijvoorbeeld graffiti wil spuiten wordt vooral bepaald hoe ze over het algemeen denken over vrouwen. Heb geen zin om een klap voor m’n hoofd te krijgen met de mededeling dat ik terug naar de keuken moet (ja dit gebeurt echt, ook in Nederland) :upside_down_face:

Leuk deze enthousiaste post! :grin: heb m opgeslagen! gister al een aantal dingen ervan gedaan. vandaag gaan we naar lycabettus en pireaus

1 like

Hahaa ja, mensen om me heen worden gek van mijn enthousiasme hierover :sweat_smile:
Leuk! Ga je met de funicular omhoog? Duurt maar 3 minuten ofzo haha
Vanuit Piraeus kun je dus ook met de tram langs de andere kustplaatsen (kun je een rondje maken terug naar het centrum).
Veel plezier iig!

We zijn in glyfada ipv pireaus haha! Gaan hier nog ff rondlopen en dan hopelijk vandaag lycabettus en anders morgen. Met funicular omhoog klinkt als een goed idee :grin:

1 like

Iemand ooit in december in Kaapverdiƫ geweest? Is het dan nog chill zwembad, strand en zon weer?

Iemand had hier een dikke tip voor een hotel in Madrid. Iets met jardin… geloof ik. Weet iemand dat nog toevallig?