Klinkt leuk! Ik ben me ook aan het orienteren op een trip naar Athene in februari, ben je er wel eens geweest rond die tijd van het jaar? Is dat een beetje te doen? En we hebben max een week, maar moeten nog boeken dus kunnen bijv ook 5 dagen van maken. Hoeveel dagen heb je nodig om te stad te zien? En zijn er in de omgeving nog leuke dingen te doen? (Zoals wandelen)
Ik ben er afgelopen februari geweest (en in september haha) en vond het heel leuk in die tijd van het jaar. Het voelde al als lente toen (zon en ongeveer 15 graden, 1 dag wel regen) dus je kon gewoon fijn overal rondlopen en op een terrasje wat eten. Het is een stuk minder druk dan in de lente en zomer natuurlijk maar er zijn nog genoeg toeristen dus eigenlijk was alles gewoon open, ook qua restaurants enzo. Toegang tot de Acropolis en de andere opgravingen is dan wel veel goedkoper dan in het hoogseizoen
In 5 dagen kun je al heel veel zien, ligt er een beetje aan of je echt alle musea afwil gaan bijvoorbeeld. Niet alle musea zijn een must.
Echt wandelen buiten de stad heb ik zelf niet gedaan, ik vond het leuk om door woonwijken te lopen en dus naar de kust te gaan. De filapappou heuvel is dan ook leuk om te doen, kun je wel even op wandelen haha. Dan zit je ook een beetje in de bossen. Je kunt ook dagexcursies doen naar andere plekken op het vaste land (Delfi, Meteora, Olympia) maar dat zijn wel allemaal lange ritten. Je kunt natuurlijk ook een dagje naar een eiland gaan met de ferry vanaf Piraeus naar Aegina of Hydra maar dat heb ik zelf in de zomer gedaan en niet in februari.
Hopelijk kun je hier al wat mee! Laat maar weten als je nog wat wilt weten haha
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik twijfelde nog over een bestemming in februari, maar ben nu wel overtuigd Ga het deze week boeken. Toevallig nog hotel tips? Of voor bepaalde wijken?
& @Level3 Ik heb een aantal geleden een rondreis gemaakt door Griekenland. Ik vond Delfi echt prachtig, zeker de moeite waard! Misschien een idee om 2 dagen die richting op te gaan (is wel te combineren met Olympia volgens mij?), en de andere 3 in Athene.
Edit: is toch wel erg ver. Misschien Nafplio en het kanaal van Korinthe een idee?
Ik heb afgelopen keren in het Plaka Hotel gezeten. Dit ligt ideaal tussen Monastitaki en Syntagma in, in de wijk Plaka haha. Het oude centrum dus, een paar straten verwijderd van de Ermou straat (de grote winkelstraat) maar de straat waaraan dit hotel zit is rustig (plus dakterras met uitzicht op de Acropolis ). Verder is het geen speciaal mooi design hotel ofzo, gewoon schoon en netjes.
Ik zou kiezen voor iets in de Plaka/Monastiraki als je echt in het oude centrum wil zitten. Hotels op het Omonia plein zou ik vermijden want dat plein is 's avonds/'s nachts niet leuk, daar verblijven junks en zwervers en voelt op dat tijdstip een beetje onveilig en het is sowieso geen gezellig plein.
Ohh en ben nog een tip vergeten(@Luipaard) de huisjes in Anafiotika. Leuk om doorheen te lopen, ligt aan de voet van de Acropolis. Dit zijn de huisjes van de mensen van het eiland Anafi die voor werk naar Athene kwamen midden 19e eeuw. Het is gebouwd in de stijl van dat eiland, dus allemaal witte huisjes en smalle steegjes.
Ja, dat is allemaal best ver weg helaas. Zo’n klassieke rondreis is dan beter!
Ik ben een week naar Central Australia geweest, 3 dagen een georganiseerde reis naar Uluru/Kata Tjuta/Kings Canyon en de rest in Alice Springs. Ik was daar in de winter, dus overdag prettig warm en 's nachts koud. Ik vond het heel gaaf, maar het is wel veel in de auto zitten vanwege de afstanden. Als je in de zomer gaat, zal het minder gehaast zijn. Wij moesten bijvoorbeeld best vroeg terug naar de camping om Uluru vanaf een afstand met zonsondergang te zien. Ik vond 3 dagen net te kort, maar denk dat het in de zomer prima is vanwege langer daglicht. Houd er wel rekening mee dat het dan echt mega warm gaat zijn. Ik was met Wayoutback en zou die organisatie niet aanraden omdat we te weinig eten hadden haha.
In Alice Springs zijn een aantal leuke kunstgalerijen, verder is er weinig te doen dus ik zou daar niet al te lang blijven.
Ik wil in de lente graag 1 tot 1,5e week naar (zuid) Frankrijk! Maar wij hebben geen auto tot onze beschikking. Heeft er iemand leuke tips mbt gebieden/stadjes? Belangrijk is gezellige, leuke omgeving, natuur, chillen en vooral lekker eten!
Ik ben in februari geweest en kon toen prima aan het strand liggen. 's Avonds wel een vestje aan.
Welke steden vlieg je op? 3 weken is te kort voor het hele land, maar zou je aanraden Bogota, Medellin, het koffiegebied, Cartagena en het gebied rond Santa Marta te bezoeken. Colombia is Mn lievelingsland en heb heel veel tips.
Hoe ga je reizen tussen de steden en waar wil je verblijven?
Ik ga volgende maand naar Colombia en ga dan naar de volgende plekken: Bogota, Villa de Leyva, San Gil, Medellin, Guatape, Salento, Minca, Tayrona National Park en Cartagena.
Edit: @Zemraluani haha yes, klinkt alsof ik een goede route heb als ik jouw post zo lees. Tips zijn voor mij ook welkom
sure! Hoe lang ga je en hoe reis je tussen de steden en waar slaap je? (hostels, hotels, airbnb), wil je specifiek over de plekken weten of ook over reizen in het algemeen daar?
Ben vooral benieuwd of je nog tips hebt over dingen die je moet zien in de plekken die ik net opnoemde, of plekjes om te eten ed. Ik slaap in hosteld en hotels, afwisselend. Tussen de plekken ga ik met de bus, maar ook deel met het vliegtuig. Combinatie van alles dus!
Ik zou lekker met de trein gaan! Je bent er heel snel en is stuk beter voor het milieu dan een vliegtuig en met de TGV kun je overal snel komen. Je kan dan bijvoorbeeld naar Avignon, Arles of Grenoble gaan, en misschien vanuit daar ook (bus)uitstapjes maken naar de bergen (ik hou van de Alpen dus ik raad je sowieso aan om naar zuidoostfrankrijk te gaan).
Voor een lange vlucht: stoel aan raam of de gang reserveren?
Ik geraak er niet uit.
Als je weet dat je vaak naar het toilet wilt of je benen wilt strekken en het niet erg vindt om voor anderen op te staan zou ik aan het gangpad zitten. Je hebt daar ook net iets meer beenruimte door het gangpad, maar je moet je benen wel weer elke keer intrekken voor het karretje van de stewardessen.
Als je de hele vlucht wilt slapen en niet door anderen gestoord wilt worden of graag controle hebt over het raampje zou ik een stoel bij het raam reserveren.
Het is echt een afweging die je zelf moet maken.
Ga ik uiteindelijk doen, denk ik. Slapen vind ik belangrijker dan rondlopen.
Ik ga altijd voor raam; dan hoef je niet op te staan voor anderen en kan ik een beetje naar buiten kijken. Ik slaap toch niet echt tijdens een vlucht dus wat dat betreft maakt het mij niet uit, maar raam vinden veel mensen beter als je wilt slapen.
Gisteren geboekt en ik vlieg morgenvroeg naar Boa Vista voor een week op m’n hol in de zon liggen! Iemand hier in het Riu Touareg geweest?
Super leuke tips! Eigenlijk hebben we alleen nog maar tickets naar Bogota geboekt en de rest moeten we nog uitzoeken. We hebben 24 dagen in Colombia zonder het reizen. Zou je binnenlandse vluchten aanraden?