- Weekje Texas in april, Houston - Austin - San Antonio.
- Weekendje Valencia met vrienden.
- Dan einde van de zomer nog een weekje ergens in Europa in het zonnetje chillen.
Er zijn hier een hoop forumsters die echt veel goede tips hebben! Ik heb zelf heel veel gewandeld met mân vriend en we hebben de gratis Ikea bus gepakt naar een Ikea buiten de stad haha. Das wel een tips als je goedkoop wilt lunchen een keer.
Ik ga begin 2019 naar Thailand & Cambodja, en in het voorjaar een week naar Noord Italie en Zwitserland. Ik zou het liefst in het najaar nog een verre reis maken: Peru of Japan. Als dat niet lukt dan wil ik voor een kortere trip graag naar Marokko, Sicilië of Andalusië.
Ooh leuk!!! Miss kuñnen we kleine forum meeting in t buiten land houden !!
Ik ben met de boot naar Vaxholm gegaan, die zit volgens mij bij je metrokaart (sowieso aanrader om die te kopen). Was een heel leuk en Zweeds plaatsje aan het water, met van die typische huisjes etc.
Toen ik er dit weekend was lag er nog geen sneeuw, maar misschien nu inmiddels wel.
Houd er trouwens ook rekening mee dat je dagen echt kort zijn, Om half vier is het echt pikdonker daar. Dus voor die tijd veel fotoâs maken!
Poe, rond half negen of zo? Soms wordt het ook niet eens echt licht maar blijft het de hele tijd schemerig. Heel apart, maar met alle kerstlichtjes heel sfeervol. Ik zag ook dat ze walking tours doen en dat je langs alle verlichte (kerst)decors gaat, misschien ook een tip als je dat leuk vindt!
Ik ga 3 weken met de auto naar Noorwegen! Nog nooit geweest maar staat al heel lang op mân lijstje. Het plan is om rond te trekken in de onderste helft van het land, want met de reis van en naar NL erbij lijkt het ons te krap om in die tijd helemaal tot het noorden te gaan. Verder ga ik in januari een paar dagen naar Berlijn en ik hoop eigenlijk dat ik er nog een paar dagen Lissabon in kan pakken ergens.
Verstandig dat je in de onderste helft van Noorwegen wilt blijven! Ik ben er zelf ook geweest van de zomer en we zijn tot Alesund gekomen.
Ah tof! Hoe vond je het? En heb je nog tips? 
Noorwegen 
Beste tip is vooral je tijd nemen overal - leukste en mooiste plekken vind je vaak toevallig zo onderweg en dan is het zonde om door te moeten rijden want tijd. Nationaalpark Jotunheimen vond ik heel indrukwekkend/mooi. Hardangervidda overigens ook.
Wil zsm terug maar

Wat @instantramen al zei. Neem vooral je tijd. Ikzelf vond het Drangedal prachtig, daarnaast ook de binnenlandse hoogvlaktes en het Lysefjord. De hike naar de Preikestolen is ook zeer de moeite waard. Als je nog tips wil voor kleine, goedkope campings op prachtige plekken, let me know.
Mijn vriend en ik twijfelen ook om volgend jaar weer terug te gaan. We zijn zo verliefd op dat land <3
Dit inderdaad!! Zoveel dingen gezien die ik vooraf niet gepland had maar gewoon âtegenâ kwam. Eigenlijk wil je elke 10 minuten gewoon stoppen omdat alles zo mooi is.
Als je ook richting Molde gaat heb ik nog wel een geweldige Airbnb tip voor je! @Dazed van 't liefste vrouwtje ooit
En daar is ook de Atlantic Road, super mooi!
@instantramen @TantePollewop @Xiomara dankjulliewel! We gaan zeker onze tijd nemen. Leggen sowieso niks vast dus kunnen altijd ergens langer blijven. Nu jullie zo enthousiast zijn heb ik er nog meer zin in! Campings/airbnbâs kom ik jullie tzt nog wel even over stalken als we een beetje een idee hebben welke route we ongeveer doen 
Qua echte toeristenplekken vond ik Flam niet zo bijzonder - geinfiltreerd door cruisevolk. Geiranger daarentegen, ook geteisterd door cruiseschepen, vond ik wel de moeite waard. Je kan ook aardig goedkoop een boottocht door het fjord nemen als je de 'vervoersâferry gebruikt en niet één van de overpriced toerboten.
Ah goed om te weten, ook van die ferry, dankjewel! 
Ow god, toen wij bij het Geirangerfjord naar beneden kwamen rijden en 3 enorme cruiseschepen zagen liggen moest ik zowat huilen vanwege al het toerisme. Wat hypocriet is want wij waren natuurlijk ook gewoon toeristen.
Oh en nog iets, mocht je via Denemarken gaan en daar met de boot over: je zit vlakbij Skagen (noordelijkste puntje DK, twee zeeën ontmoeten elkaar) en Rubjerg Knude Fyr, een vuurtoren die bijna de zee in klettert maar als het ware in een woestijn ligt.
Wow wat tof! Ik weet nog niet zeker waar we de boot pakken maar ik ga 'm onthouden!
Ik ga naar Lissabon, Algarve en Fuerteventura.
Ik wil ergens nog een stedentrip maken, maar dat zal pas na de zomervakantie zijn.