Reizen / Vakantie (Deel 1)

Had dit een tijdje terug gepost:

1 like

Bedankt! Ga ik ook even kijken. Lekker stevig ook?

Ik heb wel wat tips maar nu even geen tijd, ik kijk morgen even!

1 like

Ah super bedankt! Was nogal aangeschoten toen ik wel even gezocht had maar niet bewust opgeslagen dat je dit zei, oeps. Thanks for the reminder en wat een goed begin dat je Madrid zo leuk vindt!!

En @Parasol ik kijk uit naar je tips!

Mag ik je fotoverslag zien? En hoeveel was je ong kwijt voor de reis? Wij twijfelen heel erg, enkel Orlando doen en alle parken bezoeken of een rondreis door Florida…

1 like

Wij zijn 8 dagen in Orlando geweest en 1 dag naar universal geweest. 3-4 dagen Orlando was ook zat geweest, hadden we langer op The Keys kunnen blijven!

Ik heb hier wat staan: http://www.daintydream.com/en/?s=Florida

Als het niet mag haal ik het weer weg!

Ik heb zo’n ouderwetse harde koffer van Samsonite waar ik super tevreden over ben, maar ik zie die nu helemaal niet meer op de site staan. Er staan er wel veel op marktplaats, deze is het. Had er voor naar de vs wel zo’n band met tsa slot omheen gedaan en dan mn cijferslot los zodat ze er evt in konden.

2 likes

Mijn ouders gebruiken nog steeds hun harde Samsonite koffers, die zijn al meer dan 20 jaar oud maar dus niet kapot te krijgen.
@Bunnyslippers Ik heb zelf dit jaar een Samsonite Neopulse spinner gekocht (hard, 75 cm) in de outlet in Roermond. Tot nu toe heel erg tevreden :blush:

1 like

Afgelopen september ben ik 2 weken naar Orlando geweest. Is ook super leuk! Wel vermoeiend als je alleen maar pretparken doet. Dus wij hebben soms een rustdag gepakt. En een waterpark is al wat minder vermoeiend en dan kan je soms ook lekker op je strandbedje liggen. De vakantie was overigens wel erg prijzig. Maar het ligt er ook aan waar je overnacht natuurlijk.

Enkele jaren geleden ook in florida geweest. Wil nog toevoegen dat het Kennedy space center echt een aanrader is als het enigzins op de route ligt. Klinkt misschien wat nerdy maar cond het echt heel erg de moeite om te bezoekn. Ook heel mooi gemaakt en informatief

Wij zijn inderdaad al een keer naar Orlando geweest, vanmiddag hebben mijn vriend en ik het nogmaals besproken en we hebben besloten dat we naar Japan gaanšŸ˜‚. Daar zijn ook twee parken die wij willen bezoeken, universal & soort van magic kingdom. En dat staat al zolang op ons lijstje Japan.

We willen drie weken gaan & vanwege werk kan ik helaas enkel in juli of augustus. Ik ben nu beetje aan het rondkijken voor een route & de kosten. Maar dat gaat nog lekker prijzig wordenšŸ˜‚

2 likes

Japan is heeeel prijzig! Je krijgt er wel super goede kwaliteit voor terug, maar vooral accommodatie en vervoer was heel duur! Voor 1 banaan betaalden wij ook al gauw €1,30, sushi daarentegen is wel goedkoper hahaha

Jaa dat las ik inderdaad al… we willen 3weken gaan en ook naar de disneyparken maar heb geen idee hoeveel het gaat kosten. Heb jij ong een idee of nog tips?

Wij zijn alleen maar in Tokyo en Kamakura geweest, dus denk niet dat je daar veel aan hebt haha! Wij waren per dag met accommodatie en vervoer denk wel zo’n 70 euro kwijt (hostel was al 30/40 euro per nacht). Je kan een soort OV kaart kopen en daarmee krijg je op bepaalde tijden korting met de metro, maar die is alsnog best prijzig. Zou vooral goed plannen zodat je niet de hele dag heen en weer reist over hetzelfde stuk, zou zonde van je geld zijn.

Over disney en universal hadden wij ook nog gekeken, maar mensen zijn echt insane daar. Twee uur van tevoren voor het park staan, was ook zo bij een pretpark vlakbij mount fuji (zag er wel super tof uit!).

Haha ik ben net thuis! Zit je op boa vista of sal?

Boa Vista! Ja heb heerlijk een week niks gedaan, alleen de muggen vanaf woensdag niet normaaaal. Als ik m’n medereizigers moet geloven heb ik nog geluk gehad. Sommigen zaten hĆ©lemaal onder. Jullie daar ook last van?

2 weken is wel wat kort voor een vakantie naar de andere kant van de wereld… Waarom niet wat dichter bij huis?

1 like

Oh oeps foutje, ik bedoel 3 weken haha!

Ik wil graag in mn eentje n reis gaan maken ergens in februari/maart of richting oktober voor ongeveer 3 weken maar vind het echt lastig uit te zoeken waarheen. Heeft er iemand tips? Het liefst ga ik richting Aziƫ, Zuid Amerika of Afrika. Cultuur, dieren en natuur vind ik heel tof maar ga liever naar een plek waar het niet heel toeristisch is. Vind t ook lastig zoeken naar plekken die niet reteduur zijn. Eigenlijk gewoon back to earth.

Indonesiƫ is ook leuk voor drie weken!

2 likes