Ik ga 3 weken met de auto naar Noorwegen! Nog nooit geweest maar staat al heel lang op m’n lijstje. Het plan is om rond te trekken in de onderste helft van het land, want met de reis van en naar NL erbij lijkt het ons te krap om in die tijd helemaal tot het noorden te gaan. Verder ga ik in januari een paar dagen naar Berlijn en ik hoop eigenlijk dat ik er nog een paar dagen Lissabon in kan pakken ergens.
Verstandig dat je in de onderste helft van Noorwegen wilt blijven! Ik ben er zelf ook geweest van de zomer en we zijn tot Alesund gekomen.
Ah tof! Hoe vond je het? En heb je nog tips? 
Noorwegen 
Beste tip is vooral je tijd nemen overal - leukste en mooiste plekken vind je vaak toevallig zo onderweg en dan is het zonde om door te moeten rijden want tijd. Nationaalpark Jotunheimen vond ik heel indrukwekkend/mooi. Hardangervidda overigens ook.
Wil zsm terug maar

Wat @instantramen al zei. Neem vooral je tijd. Ikzelf vond het Drangedal prachtig, daarnaast ook de binnenlandse hoogvlaktes en het Lysefjord. De hike naar de Preikestolen is ook zeer de moeite waard. Als je nog tips wil voor kleine, goedkope campings op prachtige plekken, let me know.
Mijn vriend en ik twijfelen ook om volgend jaar weer terug te gaan. We zijn zo verliefd op dat land <3
Dit inderdaad!! Zoveel dingen gezien die ik vooraf niet gepland had maar gewoon “tegen” kwam. Eigenlijk wil je elke 10 minuten gewoon stoppen omdat alles zo mooi is.
Als je ook richting Molde gaat heb ik nog wel een geweldige Airbnb tip voor je! @Dazed van 't liefste vrouwtje ooit
En daar is ook de Atlantic Road, super mooi!
@instantramen @TantePollewop @Xiomara dankjulliewel! We gaan zeker onze tijd nemen. Leggen sowieso niks vast dus kunnen altijd ergens langer blijven. Nu jullie zo enthousiast zijn heb ik er nog meer zin in! Campings/airbnb’s kom ik jullie tzt nog wel even over stalken als we een beetje een idee hebben welke route we ongeveer doen 
Qua echte toeristenplekken vond ik Flam niet zo bijzonder - geinfiltreerd door cruisevolk. Geiranger daarentegen, ook geteisterd door cruiseschepen, vond ik wel de moeite waard. Je kan ook aardig goedkoop een boottocht door het fjord nemen als je de 'vervoers’ferry gebruikt en niet één van de overpriced toerboten.
Ah goed om te weten, ook van die ferry, dankjewel! 
Ow god, toen wij bij het Geirangerfjord naar beneden kwamen rijden en 3 enorme cruiseschepen zagen liggen moest ik zowat huilen vanwege al het toerisme. Wat hypocriet is want wij waren natuurlijk ook gewoon toeristen.
Oh en nog iets, mocht je via Denemarken gaan en daar met de boot over: je zit vlakbij Skagen (noordelijkste puntje DK, twee zeeën ontmoeten elkaar) en Rubjerg Knude Fyr, een vuurtoren die bijna de zee in klettert maar als het ware in een woestijn ligt.
Wow wat tof! Ik weet nog niet zeker waar we de boot pakken maar ik ga 'm onthouden!
Ik ga naar Lissabon, Algarve en Fuerteventura.
Ik wil ergens nog een stedentrip maken, maar dat zal pas na de zomervakantie zijn.
Ahh zoveel leuke plannen lees ik hier!
Dit jaar was een goed jaar qua reisjes. Ben een weekend naar Barcelona geweest,2 weken Italië,weekendje Gent, een week NYC en een weekend Berlijn 
Volgend jaar ga ik als het goed is bevallen in mei dus zal niet heel veel weg kunnen. Er staat al wel een weekend Lissabon gepland voor eind februari maar verder nog niks. Ik hoop dat we in september ofzo op vakantie kunnen. Dan gaan we denk ik naar Italië en ik wil heel graag volgend jaar rond Kerst naar Kopenhagen.
We zijn er maar vier dagen, omdat het een detour is vanuit onze rondreis door Thailand. Heb je tips? Ik denk dat we twee dagen tempels gaan bekijken, dus we hebben nog tijd om andere dingen te zien.
Je vraagt het niet aan mij, maar ik heb wel een tip, dus als je het goed vindt…
Je hebt 2 dagen nodig voor de tempels dicht bij Siem Riep, er is een binnenring (met de hoogtepunten als Bayon en Angkor Wat zelf, en een buitenring, met minder bekende tempels, zoals Ta Phrom, van Tomb Raider. Je kunt dit doen met een driver in een auto, of achterop een motor, maar ook zelf met een scooter of fiets. Voor de “sunset” zou ik niet naar de “berg” tegenover Angkor Wat gaan, maar juist op/bij een mooie tempel zijn, voor van die mooie foto’s met een gouden/roze gloed. Ik was er een keer bij Bayon en een keer op een tempel aan de buitenring.
Maar als je meer dagen hebt, dan zou ik jezelf een derde dag cadeau doen en dan met een driver naar de tempels het verste weg gaan, zoals Banteay Srei. Nog iets verder ligt Kbal Spean, waar je door de jungle moet heen lopen. Daar zijn echt weinig mensen en voel je nog een beetje de oude sfeer van Angkor.
dit ja! wij zijn ook 3 dagen gegaan. beetje puzzelen hoe je de drukte kunt vermijden, want die kan enorm zijn. maar ronddwalen in angkor is geweldig! angkor thom 
als je toch nog tijd hebt voor phnom penh, dan zeker naar de killing fields en tuol sleng gevangenis om een indruk te krijgen van de geschiedenis, zeer aangrijpend.
Zijn er meiden die alleen op reis gaan en zo ja wat doe je dan?
Ik wilde dus eigenlijk alleen naar Rome gaan omdat het me heerlijk lijkt om alles te zien zonder rekening met iemand anders te hoeven houden. Ik kreeg alleen ineens enorme stress van het idee dat ik ergens alleen moet eten of een drankje doen of dat ik dan alleen ‘s avonds over straat loop.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Aan de ene kant lijkt het me dan gemakkelijker om in mijn eentje in een all inclusive in de zon te liggen tijdschriften te gaan lezen maar dat is misschien ook wat saai in je eentje.
Ik ga in de zomer naar Amerika (Californië en Oregon) en waarschijnlijk in het voorjaar een weekend Barcelona, maar ik wacht daarvoor eigenlijk op een financiële meevaller 
Ik denk dat Rome prima te doen is in je eentje. Zou wel even van tevoren checken welke buurten je misschien niet alleen rond moet lopen 's nachts, maar het is natuurlijk behoorlijk toeristisch, dus denk dat je wel veilig bent (alleen altijd op je tas letten). Maar alleen eten en drinken is niet zo erg hoor. De eerste keer voelde ik me ook heel ongemakkelijk, maar je went er snel aan, en het zit ook echt in je eigen hoofd, niemand anders die het gek vindt. Ik neem altijd een boekje mee en lees wat, en natuurlijk lekker mensen kijken
En weet niet waar je wilt gaan slapen, maar als je een hostel doet (evt met privékamer) ontmoet je vaak ook wel mensen om mee op te trekken.
Ik wil ook weer naar Rome, ben er al sinds mijn Romereis op de middelbare school niet meer geweest. Je brengt me op ideeën!