Ik heb geboekt: 3,5 week Colombia in m’n uppie! Als iemand nog tips heeft kom maar door @Zemraluani jij was toch lang in Zuid Amerika geweest? Heb je nog aanraders voor mij?
@MadameMignon dit had ik vorige week geschreven voor iemand; het halve forum gaat naar Colombia! Supervet! Laat me weten of je nog over andere plekken wil weten, heb het grootste deel van het land bezocht, dus mocht je buiten deze route gaan kan je me ff DMen of replyen. Wanneer ga je? Veel plezier alvast!!
Ik wil in de eerste helft van het jaar iig een lang weekend/week naar Zuid-Spanje of Portugal in februari/maart om even wat warmte op te zoeken en zon te zien, en in mei of juni een vriendin in Stockholm opzoeken. Verder nog geen concrete plannen, maar waarschijnlijk in september/oktober 2 weken weg.
aaah thanks!! Ik had paragliden al op m’n lijstje staan ja!! Mijn route is Bogota - Salento - Medellin - (Santa Marta) - Minca - Parque Nacional Tayrona - Palomino - Cartagena - Bogota
Maar ik kijk ff hoe moe ik ben, op het eind kan het zijn dat ik gewoon bij een strandhut blijf chillen ipv ergens nog heen te gaan
Is Uber te doen in Colombia (/Bogota)?. Heel leuk je tips ik ga het opslaan. Ik ga vanaf 5 januari tot 31 januari!
Yes uber is super chill! In Bogota technisch gezien illegaal dus de chauffeur vraagt je meestal om naast hem/haar te zitten. Een simkaart is heel makkelijk aan te schaffen trouwens en data goedkoop.
Ik heb Malta, Valencia, Sofia (en Rila-gebergte), Japan en Schotse Hooglanden op mijn shortlist staan. Dat zal niet allemaal lukken in 2019 maar ik ga mijn best doen. Ik heb in elk geval een korte trip naar Porto staan in februari.
Je doet bijna dezelfde route als ik en ook in dezelfde tijd. Denk dat we vanaf Salento bijna hetzelfde reizen. Grappig! Ik vertrek paar dagen eerder en ga nog oa nog naar San Gil.
- Weekje Texas in april, Houston - Austin - San Antonio.
- Weekendje Valencia met vrienden.
- Dan einde van de zomer nog een weekje ergens in Europa in het zonnetje chillen.
Er zijn hier een hoop forumsters die echt veel goede tips hebben! Ik heb zelf heel veel gewandeld met m’n vriend en we hebben de gratis Ikea bus gepakt naar een Ikea buiten de stad haha. Das wel een tips als je goedkoop wilt lunchen een keer.
Ik ga begin 2019 naar Thailand & Cambodja, en in het voorjaar een week naar Noord Italie en Zwitserland. Ik zou het liefst in het najaar nog een verre reis maken: Peru of Japan. Als dat niet lukt dan wil ik voor een kortere trip graag naar Marokko, Sicilië of Andalusië.
Ooh leuk!!! Miss kuñnen we kleine forum meeting in t buiten land houden !!
cambodja en erg indrukwekkend gezien de geschiedenis.
over 5 weken ben ik aan het duiken op de filipijnen joehoeeee!
Ik ben met de boot naar Vaxholm gegaan, die zit volgens mij bij je metrokaart (sowieso aanrader om die te kopen). Was een heel leuk en Zweeds plaatsje aan het water, met van die typische huisjes etc.
Toen ik er dit weekend was lag er nog geen sneeuw, maar misschien nu inmiddels wel.
Houd er trouwens ook rekening mee dat je dagen echt kort zijn, Om half vier is het echt pikdonker daar. Dus voor die tijd veel foto’s maken!
Poe, rond half negen of zo? Soms wordt het ook niet eens echt licht maar blijft het de hele tijd schemerig. Heel apart, maar met alle kerstlichtjes heel sfeervol. Ik zag ook dat ze walking tours doen en dat je langs alle verlichte (kerst)decors gaat, misschien ook een tip als je dat leuk vindt!
Ik ga 3 weken met de auto naar Noorwegen! Nog nooit geweest maar staat al heel lang op m’n lijstje. Het plan is om rond te trekken in de onderste helft van het land, want met de reis van en naar NL erbij lijkt het ons te krap om in die tijd helemaal tot het noorden te gaan. Verder ga ik in januari een paar dagen naar Berlijn en ik hoop eigenlijk dat ik er nog een paar dagen Lissabon in kan pakken ergens.
Verstandig dat je in de onderste helft van Noorwegen wilt blijven! Ik ben er zelf ook geweest van de zomer en we zijn tot Alesund gekomen.
Ah tof! Hoe vond je het? En heb je nog tips?
Noorwegen Beste tip is vooral je tijd nemen overal - leukste en mooiste plekken vind je vaak toevallig zo onderweg en dan is het zonde om door te moeten rijden want tijd. Nationaalpark Jotunheimen vond ik heel indrukwekkend/mooi. Hardangervidda overigens ook.
Wil zsm terug maar
Wat @instantramen al zei. Neem vooral je tijd. Ikzelf vond het Drangedal prachtig, daarnaast ook de binnenlandse hoogvlaktes en het Lysefjord. De hike naar de Preikestolen is ook zeer de moeite waard. Als je nog tips wil voor kleine, goedkope campings op prachtige plekken, let me know.
Mijn vriend en ik twijfelen ook om volgend jaar weer terug te gaan. We zijn zo verliefd op dat land <3