Reizen / Vakantie (Deel 1)

Dit inderdaad!! Zoveel dingen gezien die ik vooraf niet gepland had maar gewoon “tegen” kwam. Eigenlijk wil je elke 10 minuten gewoon stoppen omdat alles zo mooi is.
Als je ook richting Molde gaat heb ik nog wel een geweldige Airbnb tip voor je! @Dazed van 't liefste vrouwtje ooit :slight_smile: En daar is ook de Atlantic Road, super mooi!

1 like

@instantramen @TantePollewop @Xiomara dankjulliewel! We gaan zeker onze tijd nemen. Leggen sowieso niks vast dus kunnen altijd ergens langer blijven. Nu jullie zo enthousiast zijn heb ik er nog meer zin in! Campings/airbnb’s kom ik jullie tzt nog wel even over stalken als we een beetje een idee hebben welke route we ongeveer doen :grin:

1 like

Qua echte toeristenplekken vond ik Flam niet zo bijzonder - geinfiltreerd door cruisevolk. Geiranger daarentegen, ook geteisterd door cruiseschepen, vond ik wel de moeite waard. Je kan ook aardig goedkoop een boottocht door het fjord nemen als je de 'vervoers’ferry gebruikt en niet één van de overpriced toerboten.

2 likes

Ah goed om te weten, ook van die ferry, dankjewel! :blush:

Ow god, toen wij bij het Geirangerfjord naar beneden kwamen rijden en 3 enorme cruiseschepen zagen liggen moest ik zowat huilen vanwege al het toerisme. Wat hypocriet is want wij waren natuurlijk ook gewoon toeristen.

2 likes

Oh en nog iets, mocht je via Denemarken gaan en daar met de boot over: je zit vlakbij Skagen (noordelijkste puntje DK, twee zeeën ontmoeten elkaar) en Rubjerg Knude Fyr, een vuurtoren die bijna de zee in klettert maar als het ware in een woestijn ligt.

4 likes

Wow wat tof! Ik weet nog niet zeker waar we de boot pakken maar ik ga 'm onthouden!

1 like

Ik ga naar Lissabon, Algarve en Fuerteventura.
Ik wil ergens nog een stedentrip maken, maar dat zal pas na de zomervakantie zijn.

1 like

Ahh zoveel leuke plannen lees ik hier!
Dit jaar was een goed jaar qua reisjes. Ben een weekend naar Barcelona geweest,2 weken Italië,weekendje Gent, een week NYC en een weekend Berlijn :heart:

Volgend jaar ga ik als het goed is bevallen in mei dus zal niet heel veel weg kunnen. Er staat al wel een weekend Lissabon gepland voor eind februari maar verder nog niks. Ik hoop dat we in september ofzo op vakantie kunnen. Dan gaan we denk ik naar Italië en ik wil heel graag volgend jaar rond Kerst naar Kopenhagen.

2 likes

We zijn er maar vier dagen, omdat het een detour is vanuit onze rondreis door Thailand. Heb je tips? Ik denk dat we twee dagen tempels gaan bekijken, dus we hebben nog tijd om andere dingen te zien.

Je vraagt het niet aan mij, maar ik heb wel een tip, dus als je het goed vindt…

Je hebt 2 dagen nodig voor de tempels dicht bij Siem Riep, er is een binnenring (met de hoogtepunten als Bayon en Angkor Wat zelf, en een buitenring, met minder bekende tempels, zoals Ta Phrom, van Tomb Raider. Je kunt dit doen met een driver in een auto, of achterop een motor, maar ook zelf met een scooter of fiets. Voor de “sunset” zou ik niet naar de “berg” tegenover Angkor Wat gaan, maar juist op/bij een mooie tempel zijn, voor van die mooie foto’s met een gouden/roze gloed. Ik was er een keer bij Bayon en een keer op een tempel aan de buitenring.

Maar als je meer dagen hebt, dan zou ik jezelf een derde dag cadeau doen en dan met een driver naar de tempels het verste weg gaan, zoals Banteay Srei. Nog iets verder ligt Kbal Spean, waar je door de jungle moet heen lopen. Daar zijn echt weinig mensen en voel je nog een beetje de oude sfeer van Angkor.

2 likes

dit ja! wij zijn ook 3 dagen gegaan. beetje puzzelen hoe je de drukte kunt vermijden, want die kan enorm zijn. maar ronddwalen in angkor is geweldig! angkor thom :two_hearts:

als je toch nog tijd hebt voor phnom penh, dan zeker naar de killing fields en tuol sleng gevangenis om een indruk te krijgen van de geschiedenis, zeer aangrijpend.

1 like

Zijn er meiden die alleen op reis gaan en zo ja wat doe je dan?

Ik wilde dus eigenlijk alleen naar Rome gaan omdat het me heerlijk lijkt om alles te zien zonder rekening met iemand anders te hoeven houden. Ik kreeg alleen ineens enorme stress van het idee dat ik ergens alleen moet eten of een drankje doen of dat ik dan alleen ‘s avonds over straat loop.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Aan de ene kant lijkt het me dan gemakkelijker om in mijn eentje in een all inclusive in de zon te liggen tijdschriften te gaan lezen maar dat is misschien ook wat saai in je eentje.

1 like

Ik ga in de zomer naar Amerika (Californië en Oregon) en waarschijnlijk in het voorjaar een weekend Barcelona, maar ik wacht daarvoor eigenlijk op een financiële meevaller :sweat_smile:

1 like

Ik denk dat Rome prima te doen is in je eentje. Zou wel even van tevoren checken welke buurten je misschien niet alleen rond moet lopen 's nachts, maar het is natuurlijk behoorlijk toeristisch, dus denk dat je wel veilig bent (alleen altijd op je tas letten). Maar alleen eten en drinken is niet zo erg hoor. De eerste keer voelde ik me ook heel ongemakkelijk, maar je went er snel aan, en het zit ook echt in je eigen hoofd, niemand anders die het gek vindt. Ik neem altijd een boekje mee en lees wat, en natuurlijk lekker mensen kijken :smile: En weet niet waar je wilt gaan slapen, maar als je een hostel doet (evt met privékamer) ontmoet je vaak ook wel mensen om mee op te trekken.
Ik wil ook weer naar Rome, ben er al sinds mijn Romereis op de middelbare school niet meer geweest. Je brengt me op ideeën!

1 like

Ja ik ga al 5 jaar alleen op vakantie, m’n eerste was 18 dagen Italië waarbij ik ook 5 dagen in Rome was. Het ligt er aan wat je zelf wilt, toen was ik 22 en sliep ik nog continu in hostels, dus dan kan je altijd mensen om je heen hebben als je wilt.
Vorig jaar ben ik voor het eerst all inclusive alleen gegaan, dat waren “maar” 6 volle dagen, toen was ik er ook wel klaar mee, maar ook dat was ZO lekker. Heb ik afgelopen zomer weer gedaan.
Afgelopen mei ben ik ook naar Valencia geweest alleen, en toen heb ik voor het eerst een hostel en eigen appartement gecombineerd: 3 nachten in de 1, 3 nachten in de ander. Dat was ideaal want inmiddels ben ik wel beetje klaar met hostels maar zo had ik nog wel de contacten uit 't hostel om wat leuks te gaan doen en kon ik gewoon relaxed in m’n eigen luxe appartement bijkomen haha
Ik ben dus naar het Italiaanse vasteland geweest, Berlijn, Sicilie, Kreta (all inclusive), Valencia en Mallorca (all inclusive).

Ik ga graag alleen op vakantie, maar doe het niet meer zo lang als die eerste keer. Dat vond ik wel intens, maar toen sliep ik ook echt 18 nachten in hostels en je ontmoet continu mensen…
Ook toen ging ik overdag wel vaak alleen op pad. Onveilig heb ik me zelden gevoeld, alleen op Sicilie af en toe. Maar met je gezond verstand kom je echt een heel end

Oh en ik kan mezelf altijd heel goed vermaken, met all inclusive me ook geen moment echt verveeld eigenlijk. Ik kan al genieten van mensen kijken, uren achter elkaar. Tijdens het eten keek ik vaak ook gewoon om me heen, had zelden een boek bij me oid
Mijn dagen bestaan op zo’n vakantie vaak niet eens uit echt dingen bekijken, toeristische trekpleisters, maar meer beetje “leven” daar. Beetje dwalen enzo

Volgend jaar wil ik in juni een weekje chillen ergens in de zon all inclusive, in de zomer een weekend naar Kopenhagen of Stockholm, en begin september ±10 dagen “eilandhoppen” in Griekenland

Allemaal alleen dus :slight_smile:

8 likes

Ik ben er denk ik uit wat mijn volgende reis wordt! Ik wil volgend jaar in oktober ongeveer (is wel nog lang, I know…) naar Zuid-Korea! Ik ben super excited, het is ook deels omdat ik er hier op het forum iets over las dat ik er over ben gaan nadenken!
Ik vind het alleen lastig om te bepalen wanneer ik een vliegticket zou moeten boeken… Ik heb er nu een gevonden voor 500 euro vanaf Schiphol (ik woon zelf in België maar komt wel goed) via Helsinki. Maar ik vind het nog zo vroeg om al te boeken?

3 likes

Zou eigenlijk even wachten met boeken. Moet wel goedkoper kunnen.

Wel heel jaloers al!! Zit er zelf aan te denken om een korte stage deze zomer te regelen in Seoul, maar moet nog even kijken of dat lukt. Ben er vorig jaar twee weken geweest dus mocht je nog tips willen :wink:

Oh, ik vond 500 euro al meevallen, maar zal inderdaad nog wel even wachten!
Ja ik ben echt super enthousiast, ik lees alleen maar positieve dingen eigenlijk! Die stage in Seoul klinkt ook tof, ik hoop voor jou dat het lukt!
Tips zijn zeker welkom! :blush:

Ik heb niet heel het topic gelezen dus weet niet of volgende dingen al benoemd zijn.

Als je veel (“verstopte”) strandjes wil opzoeken zou ik met de auto gaan! En hierover nog een tip: neem geen Fiat Panda
Ons viel het namelijk op dat 9/10 toeristen een Fiat Panda had en op heel wat plekjes met moeite omhoog kwam :joy: je kan trouwens op heel veel plekken gratis parkeren!

En als je de tijd hebt ga dan een dagje naar Formentera, is ook erg leuk om gezien te hebben en was een half uur met de boot.

2 likes