Ik heb in 10 dagen de ringroad gereden met nog ongeveer de lengte van de ringroad aan uitstapjes/detours erbij, en dat was echt prima. Je zit veel in de auto, maar het mooiste aan het land vond ik de omgeving en die zie je vanuit de auto steeds langs je heen trekken, elke 10km weer totaal ander uitzicht, elke 10km totaal ander weer, etc. Als je die 3 dingen wil bekijken heb je al zo’n beetje driekwart van de ringroad gereden, dan kun je vanaf Myvatn terugrijden of de cirkel afmaken, er zijn niet zo heel veel andere wegen, tenzij je dwars door de bergen gaat, die wegen waren allemaal dicht toen ik er was.
Als je de westfjorden wil zien moet je wel in het zomerseizoen gaan, de wegen die kant op zijn in maart in ieder geval nog allemaal dicht, maar dat wilde je misschien sowieso al wel als je walvissen wil gaan kijken.
Je moet ook een fiat panda 4x4 nemen! Daar kun je overal mee omhoog.
Super leuk!!! Ik ben vorig jaar 4 weken geweest en wil dit najaar misschien weer.
Volgends mij heb ik 480 betaald met airfrance( overstap parijs) en niet extreem mn lang van te voren. En daar ontmoette ik een Frans meisje dat juist weer spotgoedkoop ging met british airways
Joe! Maar dat wist je al
Ik vertrek 25 februari
Haha wauw ik wist niet dat die bestonden maar die heb ik daar dus niet gezien haha! Er waren af en toe goed steile stukken en dat was wel grappig om dan die fiat pandatjes te zien struggelen
Oh lief, dankjewel voor de tips!
Denk je dat ik die stranden ook met scooter kan bezoeken? Ik heb namelijk nog nooit in het buitenland met de auto gereden heb zelf geen auto dus rijd maar paar keer per maand met die van mijn ouders… ik denk dat ik nog wat onzeker ben om in het buitenland te autorijden. X
Ja hoor dat kan! Zag er genoeg rijden iig. En ga zeker naar Es Vedra want het uitzicht is echt adembenemend!
Seoul:
-
Algemeen, maar: ga vooral bij de kleinste eettentjes die je kan vinden naar binnen en je wordt echt helemaal verwend (haha dit klinkt zo naar). Bovendien is fooi geven ook echt een no go dus je hoeft er ook helemaal geen schuldgevoel over te hebben. Zorg ervoor dat je iets van een vertaalapp bij je hebt want niets is leuker dan met de mensen daar een beetje kunnen communiceren.
-
Hongdae is de ‘kpop/kdrama’ wijk met alle Koreaanse jongeren en hipsters, veel optredens op straat en het uitgaansleven zit in deze wijk.
-
Itaewon is heel toegankelijk als ‘reiziger’, veel internationale mensen, ook veel uitgaansgelegenheden maar bovenal heel gezellig. Alle ‘buitenlanders’ clusteren zich hier, dus als je zin hebt om naar een Oezbeeks restaurant te gaan is dit je plek.
-
Campus van de Yonsei University is prachtig, kan je volgens mij gewoon doorheen lopen
-
Neem aan dat je wel verder dan Seoul gaat, maar mocht je een dagje natuur willen tijdens een druk stadsverblijf: nationaal park ‘Bukhansan’ (volgens mij?) ligt echt aan de stad vast gegroeid. Heel mooi!!! En heel veel Koreanen die het gezellig vinden om met je mee te hiken
-
DMZ (grensgebied) met Noord-Korea vond ik zelf een anti-climax. Vooral veel (Zuid)Koreaanse propaganda en zoveel krijg je echt niet te zien. Meer show. Maar wel leuk om te zeggen dat je daar geweest bent altijd (:
Wij hadden een campertje, dus we konden elke avond zien hoe ver we kwamen en daar het kamp opslaan. We hebben 8 nachten de camper gehad, dat vond ik prima en niet gehaast oid, we hebben gewandeld en in random openbare thermale bronnen gezeten en allerlei omwegen genomen. Toen hadden we nog 2 nachten in Reykjavik, 1 volle dag daar was misschien ook wel genoeg geweest.
Ik heb de ringweg rondgereden in 7 dagen. We moesten wel elke dag rijden maar we zijn overal gestopt waar we wouden stoppen. Vaker deden we in de ochtend iets bezichtigen en in de middag een paar uur rijden. Dus met 8 dage zou je het ook moeten halen! Ik wil echt een keer terug voor het binnenland IJsland!
Ik ga binnenkort op vakantie met vliegtuig (even vaag ivm herkenbaarheid) en er wordt aangeraden om eten mee te nemen voor de eerste paar dagen. Er is een keuken, oven etc. Wat zouden jullie aanraden?
M’n vriend en ik zoeken nog een bestemming voor volgend najaar, maar weten het niet echt.
We willen 3 weken en sowieso met de auto kunnen rondrijden. Liefst met mooie natuur.
We zitten nu beetje te denken aan Noord-West Amerika of Patagonia maar die laatste is best wel ver en ticket is al super duur. Iemand nog andere ideeën?
Ah goed om te weten.
Ja dat is inderdaad prachtig, ik hou ervan! Vorig jaar in Canada geweest tijdens de herfst en die gekleurde bomen zijn echt zo mooi.
Dank voor de tips!
Ik wilde dus eigenlijk echt niet in een hostel. Niet dat ik nu zo’n luxepoes ben (ik ga gerust heel basic kamperen) maar een hostel lijkt me dus echt niks. Op een kamer slapen met mensen die ik niet ken en die waarschijnlijk elke avond een party willen, daar voel ik me dus echt te oud voor. (Omg ben echt nog jong haha.) Het staat me ook echt tegen om met vreemde mannen op een kamer te slapen. (Ik zou dus best met gewone vrienden slapen maar mannen die ik niet ken vertrouw ik eigenlijk gewoon niet.)
Maar goed misschien stel ik me wel mega aan? Ik denk dat jullie allemaal wel goede ervaringen hebben met hostels?
Je kunt in elk hostel ook wel een bed in een ‘female-only’ dorm boeken. En mijn ervaring is dat meestal iedereen juist heel stil is omdat er altijd wel iemand moet slapen.
Mijn ervaring is dat je verschillende hostels voor iedereen hebt. Je kan ook rustige hostels uitkiezen, die voelen als een knus huisje. Van party mensen heb ik nooit last gehad en er zijn idd remake only kamers. Ik vind hostels juist super fijn!
Maar hoe kom je er achter of een hostel rustig is? Je bent er immers nooit geweest en ik denk zelf ook dat de rust in een hostel samenhangt met het slag mens dat daar dan toevallig verblijft, nietwaar?
Reviews!
@Flamoes Ik heb in meerdere hostels geslapen en heb maar 2x meegemaakt dat er luidruchtige mensen op mijn kamer zaten. Ik denk dat het sowieso meer mee zal vallen als je niet in het hoogseizoen gaat.
Je kunt ook mensen ontmoeten via de app Meetup en voor veel steden zijn ook facebookgroepen voor internationals die iets willen doen.
Weet er iemand een leuk, niet al te duur, hotel in Brugge voor 1 nachtje in het weekend? Bij veel hotels moet je in het weekend voor 2 nachten boeken maar ik vind 1 wel genoeg.