Reizen / Vakantie (Deel 1)

Vind zelf de Hamburger Kunsthalle heel leuk! Modern museum in een oud treinstation.

Wij waren 11 dagen in maart met een campertje (en 2 nachten airbnb in Reykjavik), inclusief alles €1500 pp, wel echt zuunig gedaan met zelf koken enzo, geen georganiseerde excursies, hele ringroad gereden.

1 like

Ah dat klinkt heel tof, thanks!

Iemand tips voor Jordanië qua route en bezienswaardigheden? Zelfde vraag voor Zuid Afrika. We twijfelen nog :see_no_evil:

https://happycampers.is/Camper-Vans/Happy-1/

Wij hadden deze, dat is de kleinste, het was wel echt heel knus (om de bank uit te klappen tot bed moest iemand op de voorstoelen gaan zitten of even buiten gaan staan), maar ik vond de vrijheid echt super, lekker rijden, stoppen waar je wil, bij het mooiste uitzicht je soepje opwarmen of koffie zetten, slapen waar je het mooi vindt :heart_eyes:
Er zit een kacheltje in en er zaten slaapzakken en extra dekens bij, ik heb het niet koud gehad. In IJsland is de stroom bijna gratis, dus alle toiletgebouwen en dergelijke op campings worden bloedheet gestookt, als je kleren wil drogen of zelf wil opwarmen.

16 likes

Goals!! :heart_eyes:

1 like

@9000 wauw super thanks voor het uitgebreide antwoord!! Hier kan ik echt wat mee, tof! Wat vond je het ultieme hoogtepunt? En verder nog tips wat ik mee moet nemen of aan moet denken? Wat voor kleding droeg je daar? Ik las dat het wel een beetje bedekt moet zijn, geen blote armen en benen, klopt dat?

In april/mei waarschijnlijk naar Colombia :heart_eyes: vliegtickets met KLM zijn nu € 550, heen rechtstreeks en terug met een tussenstop in Parijs. Ik vraag me af of het nog loont om op de werelddeal weken te wachten, ik vind de acties daar de laatste paar jaar nou niet super de moeite waard… Maar aan de andere kant, als we toch met KLM willen

3 likes

Ik vind dit eigenlijk zo’n goede prijs dat ik ervoor zou gaan.

4 likes

Dit is echt een goede deal volgens mij! Ik had een tijdje voor in de zomer gekeken en dan was het veel duurder. Ik denk dat de werelddeal weken niet per se beter zullen zijn.

1 like

Ja dat dacht ik al ook. Denk dat we het van de week maar gewoon vast gaan leggen. Straks halen ze van de fratsen uit dat ze vlak voor de WDW de prijzen even flink omhoog gooien om er dan weer een klein beetje vanaf te halen kijk eens jongens wat een goeie korting!!!1!!

Ik ben van plan in de zomer te gaan, dus als je terug bent hoor ik heel graag hoe je het vond! Veel plezier!

Als dit de prijs is die je ervoor wilt betalen, gewoon boeken. Als het even kan ook niet wachten tot later in de week. Die prijzen kunnen echt zo weer veranderd zijn.

Als je niet ergens op hoeft te wachten zou ik nu boeken! Prijs kan morgen alweer veel hoger zijn

@Alicante @Okapi we moeten allebei nog goedkeuring krijgen van ons werk, dus we kunnen nu helaas nog niet boeken. Ik heb al eens eerder gehad dat de prijzen toen ineens omhoog gingen, dus hopelijk morgen snel regelen!

1 like

Ik heb m gedaan! Hij is prima te doen, ik had enorm last van mijn lies en enkel door wandelingen in de voorafgaande dagen, dus ik moest het heel rustig en met veel pauzes doen. Alsnog hebben we het binnen de aangegeven tijd die ervoor staat gedaan.

De wandeling op zich is al enorm mooi en heel divers, en het uitzicht vanaf de Preikestolen zelf zal ik nooit vergeten.

Tip: ga 's ochtends vroeg. Vanaf 10-11 wordt het op het pad druk met schreeuwerige toeristen.

Ff een snelle foto die ik nog op mijn telefoon heb van het uitzicht.

10 likes

Heeft er iemand ervaring met een verre zonvakantie?

Ik wil met een vriendin in mei of juni naar de zon buiten Europa.
Zit al dagen te kijken maar word er niet veel wijzer van.

Het is een relax vakantie met hier en daar een uitstapje voor 14 dagen.
All inclusive mag maar is geen must.
Bestemming mag van Dubai tot Mexico maakt me allemaal niet uit!
Budget voor all incl 1700
En anders rond de 1300

Waarom weet ik niet maar vertrouw dit forum meer dan de reviews op die websites. :joy:

2 likes

Wij zijn rond 8 uur begonnen met lopen. Toen was het nog wel rustig. Op de terugweg kwamen we kuddes drukke toeristen tegen. Rond 13.00 waren we weer beneden. We hadden lunch meegenomen voor bovenop de Preikestolen.

Als beginnende hiker is het prima te doen. Het pad is aangepast en goed toegankelijk. Belangrijkste is natuurlijk dat je goede schoenen draagt, ik heb idioten op sandaaltjes en teenslippers gezien.

Ik denk er ook over om april of mei te gaan. Hoe lang zijn jullie van plan te gaan? En hoe denk jij over het weer die maanden? Begrijp dat het niet echt de ‘beste reistijd’ is…

Het idee is drie weken. En het is idd niet het allerbeste seizoen, maar volgens mij ook nog niet volop regenseizoen, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Temperatuur is goed en af en toe een buitje is ook geen drama