Reizen / Vakantie (Deel 1)

Iemand nog tips voor een weekje naar de zon op oudejaarsdag maar niet te duur? Wat ik nu tegenkom is echt boven budget. :frowning:

Ik verbleef in Hotel Goezeput. Vond ik een fijn hotel en goede locatie.

1 like

Is hier iemand wel eens meegeweest met een singlereis? Ik twijfel een beetje of het iets voor mij is dus ik hoor graag ervaringen!

Hotel Gulden Vlies is erg goed bevallen. Vriendelijke host, kleinschalig en zeer uitgebreid ontbijt. Binnen 5 minuten lopen naar het centrum.

1 like

Ik ga in februari een week naar New York en ik ben heel benieuwd of jullie leuke tips hebben qua dingen om te doen en eten! Ticket en hotel zijn al geboekt :smiley:

5 likes

In welke wijk is het best om te verblijven in Valencia (begin februari)?

Heeft iemand tips voor een dagexcursie vanuit Sevilla? Ik zie zo veel opties dat ik niet kan kiezen. Córdoba, Granada, Parque Nacional de Doñana, Ronda, Gibraltar, Itálica, nog meer

Ik wil heel graag de preikestolen beklimmen en met de boot door het dal etc… omgeving verkennen en dan daarom heen mogelijk andere dingen… Iemand wel eens dit gedaam en dan hoe? Kom op internet nog niet zo ver.

1 like

Córdoba is erg mooi maar in de zomer extreem heet! Gibraltar vond ik erg tegenvallen, super toeristisch en draait meer om shoppen en de connectie met Engeland.

Wij gaan in februari 3 weken naar Sri Lanka! Iemand nog tips? Überhaupt onze eerste keer backpacken, dus alle tips op dat gebied zijn ook welkom

Hoe wil je gaan? Ik heb preikestolen gedaan, maar geen boot in de omgeving. Ik weet wel dat als je met de auto bent dit heel goed te doen is. Maar anders volgens mij ook wel. Bij preikestolen komen veel bussen bijvoorbeeld een volgens mij kan je met de boot vanaf Stavanger!
Mijn advies voor preikestolen zou zijn om vroeg te gaan en je goed voor te bereiden (wandelschoenen, goede sokken, genoeg eten en water). Het is goed te doen maar wel steil!

Een in de omgeving is alles zo mooi :heart_eyes:
Aanraders vind ik:
Bergen
Trolltunga (wel zwaar vond ik maar ik heb boven overnacht, vergeet ik nooit meer, we waren er helemaal alleen met de middernachtszon)
Sowieso heel hardangervidda, zo prachtig
Flåm en de trein en of boot ernaartoe schijnt ook tof te zijn. Wel toeristisch maar ja dat zijn veel dingen daar :stuck_out_tongue:
En de treinrit van Bergen naar Oslo schijnt ook een van de mooiste ter wereld te zijn. Ik heb dat per auto afgelegd, echt elke bocht weer een ander uitzicht, echt adembenemend.

Bedankt! Weet nog helemaal niets hoe we willen gaan vandaar wat inspiratie op doen! Heb bij iemand gezien dat ze in t dal een boot tocht deden(toeristisch)
Heb jij echt rond gereisd toen of op 1 plek? En ben je gevlogen of met de auto?

Wij gaan in april dus dan schijnt de temperatuur wel aangenaam te zijn! En thanks, Gibraltar klinkt dan niet zo leuk.

Alles met de auto vanuit Nederland, heen de veer vanaf het puntje van Denemarken en terug via Zweden/Kopenhagen (de brug) gereden. Is heel goed te doen, wel redelijk wat kwijt aan alle pontjes en tol, maar echt ideaal reizen vond ik het.

1 like

Oh top! Ik zou dan Córdoba aanraden. Misschien helpt het om eens een vlog van Laura Brijde te kijken. Zij zat een tijd terug een half jaar in Córdoba en dan krijg je een beetje een indruk van de stad! Ik vind persoonlijk een dag precies genoeg, er zijn niet mega veel bezienswaardigheden en het centrum is niet extreem groot. Veel plezier alvast!

P.S. Sevilla is prachtig, nog steeds mijn lievelings stad in Spanje! Ik hoop dat jij het ook zo mooi / leuk vindt.

1 like

Bedankt voor de tip, lief van je!

1 like

Granada zodat je naar het Alhambra kunt. Vond ik echt heel mooi en indrukwekkend.

1 like

Gaat ook op de lijst!

Cordoba
Granada
El Torcal
El Caminito del Rey

Leuk ik ga ook in het voorjaar en ook eerste keer backpacken! Ben ook benieuwd naar tips en ervaringen :smiley: Ook over welk nationaal park te bezoeken en waar je dan het beste kunt verblijven. Zoveel opties!