Ik ben tot 14 januari vrij en na heel lang twijfelen heb ik besloten toch op reis te gaan. Waar is naar toe ga is nu de grote vraag. Iemand nog tips
voor deze periode?
Hoeveel dagen zouden jullie aanraden voor Marrakech?
2 dagen om de stad te bekijken, nog een paar dagen extra als je wil relaxen en bijvoorbeeld een kookcursus wil doen of een dagtocht buiten de stad.
Ik zit er aan te denken om in september of oktober 2019 naar Australië te gaan. Alleen. Nu zullen sommigen van jullie wel vaker alleen hebben gereisd en denken: waar doe je nou zo moeilijk over?! Maar ik vind dat alleen reizen super eng. Ik was graag met vriendinnen gegaan maar die hebben geen geld, geen vakantiedagen, andere plannen of een vriend. Ik kan ivm werk ongeveer 3 weken weg. Waar ik me vooral zorgen om maak is: hoe verplaats ik me daar tussen de bestemmingen (bijv. de great ocean road - hoe doe je dat alleen?). En hoe makkelijk leer je mensen kennen? Ik ben eind 20 en niet echt van plan om in een studentenhostel te gaan (gewoon een goed hostel). Ik ben gewoon bang dat ik me daar heel alleen ga voelen waardoor de reis heel erg tegen gaat vallen. Pffff. Heeft iemand dit zelf eerder gedaan? Tips?
Ik ben nu 2x alleen op vakantie gegaan en binnen een dag had ik al contact gelegd met anderen .
In hostels is het vrij makkelijk om in contact te komen. Veel mensen zijn alleen en als je dan een tour doet of ff in de bar zit word je best snel aangesproken . Tenminste dit is mijn ervaring.
In het echte leven ben ik totaal niet zo maar op reis vind ik het dan weer niet vreemd/eng om onbekenden aan te spreken .
Leuk dat je naar Australië wilt! Jammer dat je vriendinnen niet mee willen/kunnen maar alleen reizen is ook heel leuk hoor! Je bent veel vrijer en hoeft met niemand rekening te houden. Australië is echt een backpackland waar veel soloreizigers van alle leeftijden zijn dus in hostels of bijvoorbeeld de Greyhoundbus (mocht je die nemen) ontmoet je heel makkelijk mensen om dingen mee samen te doen. Voordat ik een hostel boek lees ik altijd reviews om een idee te krijgen wat voor sfeer er hangt (party of juist rustig, komen er vooral 18-jarigen of ook oudere mensen, etc). Via Facebookgroepen (bv. Backpackers Australia of Dutchies in Australië) en Couchsurfing kun je ook andere reizigers of locals ontmoeten. De Great Ocean Road kun je bijvoorbeeld met een huurauto doen, Australië is sowieso een goed roadtripland. Ik heb destijds ook de outback per auto doorkruist, fantastisch! Of je kunt met een georganiseerde tour mee gaan.
Bali is vrij klein en makkelijk te bereizen dus een uitgestippelde route heb je denk ik niet nodig. Ik vond de Gili eilanden en Nusa Lembongan leuk voor een paar dagen. Onze uitvalsbasis op Bali zelf was Ubud (denk dat de meeste mensen dit kiezen), vanuit daar kun je de meeste dagtochten maken. Ben ook in Sanur geweest, maar vond dat het daar vrij saai met veel oudere mensen. Kuta/Legian/Seminyak was niet zo mijn plek, erg toeristisch en massaal, maar verder naar het Zuiden vond ik het wel fijn (Jimbaran & rond Uluwatu).
Juli is hoogseizoen dus dan is het misschien handig om van tevoren al hotels te boeken, wij waren in het laagseizoen en hebben van tevoren alleen de eerste paar nachten vastgelegd.
Ik ben aan het kijken voor een rondreis Italie in de zomer. Ik hoor verschillende verhalen over Napels… ik wil sowieso graag naar Rome, Amalfi kust, Pompei. Is dit een beetje logisch? En iemand nog andere aanraders? We gaan max 14dagen en kunnen een auto huren. We houden van dingen zien en doen maar ook een beetje uitrusten aan het zwembad of strand.
Er zijn genoeg guest houses die altijd een plekje vrij hebben @Superkonijn ik zou in Azië sowieso nooit wat vastleggen. Ik ben trouwens van canggu naar ubud, gili air en toen naar seminyak geweest. Dat laatste beviel totaal niet dus toen weer naar canggu gegaan.
Napels hoorde ik geen goede verhalen over dus die hebben wij afgelopen zomer overgeslagen. Onze route was Pisa- Cinque Terre - Florence - Rome (en ook een dagtocht Pompeï tussendoor). Almalfikust lijkt me ook prachtig!
Ik wil graag in het begin van het nieuwe jaar (tussen jan-eind feb) een paar dagen alleen weg. Ik dacht eraan om een all inclusive oid te boeken voor 4-5 dagen ergens waar het warmer is dan hier en waar ik kan relaxen. Verder hoef ik niet zo veel te doen deze vakantie, ik wil er gewoon graag even uit, lezen, wat wandelen misschien, zwemmen en niks doen. Iemand tips? Wil het niet al te duur maken.
Eventueel vind ik een plek waar ik met de trein heen kan gaan ook het overwegen waard, dus dan word het nl-be-de.
Ik vond Napoli erg leuk juist! We hebben toen gekampeerd in Pompeii en van daaruit de trein gepakt naar Napoli, ben je zo en kost geen drol. En dan hoef je niet met de auto de stad in, zou ik niet heel graag doen daar.
Was twee jaar geleden, hebben toen Lago Maggiore (en van daaruit Milaan) - Firenze - Napoli - Emilia Romagna (omgeving Ravenna) - Lago di Como gedaan, alles gekampeerd. We hadden 3 weken inclusief de reis van en naar Italië met de auto waar we ook de tijd voor hebben genomen. Wat meren betreft vind ik Maggiore wel leuker dan Como trouwens, de route erlangs is wel prachtig maar dat is langs beide zo eigenlijk Emilia Romagna vind ik ook fantastisch, leuke plaatsjes, niet te druk, beetje naar het strand, heerlijk. Als je graag naar Rome wil zou ik Firenze wel overslaan denk ik. Oh en in Pompeii zoveel mogelijk wegblijven bij de ruïnes (behalve om ze te bezoeken uiteraard), maar het dorp zelf in lopen. Flesje water gaat zo van 3 euro naar 75 cent
Ik zit in dubio over vliegtickets. Ik kan een ticket boeken bij Qatar voor 560 euro maar dan wel met een nachtelijke overstap van 8uur (00:00-08:00). Ik heb dan geen gratis overnachting, kan een lounge boeken voor 55dollar zag ik op internet. Of gewoon ergens een plekje opzoeken om m’n tijd uit te zitten. Of ik vlieg met Emirates voor 715 euro en heb superchille overstappen.
Ik moet nog een retourtje boeken met air asia dus er komt sowieso nog ongeveer 100 euro bij. Wat zouden jullie doen?
Ik zou voor Emiratens gaan, zoveel scheelt het niet en denk dat je jezelf erg dankbaar gaat zijn
Ik zou ook voor Emirates gaan. Net zoals wat @hummus zegt, je gaat jezelf heel dankbaar zijn. 8 uur is lang, en snachts al helemaal
Ik zou ook voor Emirates gaan!
@hummus @Flamingo @bee haha oké overduidelijk!
@visual ja zo ben ik normaal ook, maar het is de eerste keer alleen en ik mezelf al huilend in een hoekje klaarwakker liggen haha. Toch maar wat meer geld uitgeven.
Aah ik ga voor het eerst alleen op vakantie denk ik! Maar een paar dagen, naar Berlijn dus zo heftig is het allemaal niet maar heb er heel veel zin in. Ik ben daar al heel lang niet meer fatsoenlijk geweest, afgelopen zomer alleen een middagje, en ik heb zo veel zin om daar te zijn. Alleen m’n vriend heeft voorlopig nog geen vakantie en de vriendin waarmee ik zou gaan kan toch niet dus ik ga lekker in m’n eentje. Ik had verwacht dat m’n ouders er best op tegen zouden zijn maar ze zijn er verassend chill over! Ze staan er niet om te springen maar ze kennen Berlijn zelf ook best goed en weten dat het niet ‘eng’ is daar dus dat helpt wel denk ik.
Heb het 2e ticket zelfs een paar tientjes goedkoper gevonden dus ben helemaal gelukkig nu!
Is iemand wel eens op groepsreis naar wintersport gegaan?