Reizen / Vakantie (Deel 1)

Een vriendin van mij heeft dat 1 keer gedaan en vond het super leuk! Maar verder geen ervaring mee. Ze ging ook alleen.

1 like

Ik vertrek zaterdag naar Israel voor 8 dagen. Buiten retourticket nog niks geboekt. Ben zo benieuwd! Iemand tips?

2 likes

Oh nou dan heb ik een mooie toekomst voor me :ok_hand:

1 like

@Oprah Net te snel op antwoorden gedrukt, ik had nog willen vragen of je nog specifieke tips hebt om alleen te doen daar? Of überhaupt dingen die leuk zijn om in je eentje te doen op vakantie? Ik heb er wel op gelet dat ik in een wat kleiner hostel zit zodat ik hopelijk wat makkelijker aanspraak heb mocht ik daar zin in hebben :grin:

Wanneer ga je?

Eind januari-begin februari! Drie nachtjes, dus twee volle dagen daar.

1 like

Is iemand hier wel eens in Libanon geweest?

Dat weekend is Transmediale, misschien is daar wel iets dat je interessant lijkt? https://transmediale.de/

En Get Perlonized is ook dan :smiley: https://www.facebook.com/events/329439347650730/

Je bent er al vaker geweest toch? Als je nog wat toeristisch wilt doen, en het is helder weer, de Siegesäule beklimmen is tof, of als je liever wat minder actief doet, het uitkijkpunt bij het Park Inn op Alexanderplatz (dan heb je de Fernsehturm in je uitzicht, en het kost een stuk minder). En als je er nog niet bent geweest is het documentatiecentrum onder het holocaustmonument ook erg indrukwekkend.

1 like

Ohh transmediale kende ik helemaal niet maar klinkt heel vet! Ben niet zo van de feesten normaal maar ga de lineup toch wel even luisteren denk ik, wie weet! Holocaustmuseum ben ik nog steeds niet geweest want niemand van m’n reispartners was geïnteresseerd, is ook wel een goede om eindelijk eens te doen. Dankjewel voor de tips, heel blij mee! :blush:

Vind zelf de Hamburger Kunsthalle heel leuk! Modern museum in een oud treinstation.

Wij waren 11 dagen in maart met een campertje (en 2 nachten airbnb in Reykjavik), inclusief alles €1500 pp, wel echt zuunig gedaan met zelf koken enzo, geen georganiseerde excursies, hele ringroad gereden.

1 like

Ah dat klinkt heel tof, thanks!

Iemand tips voor Jordanië qua route en bezienswaardigheden? Zelfde vraag voor Zuid Afrika. We twijfelen nog :see_no_evil:

https://happycampers.is/Camper-Vans/Happy-1/

Wij hadden deze, dat is de kleinste, het was wel echt heel knus (om de bank uit te klappen tot bed moest iemand op de voorstoelen gaan zitten of even buiten gaan staan), maar ik vond de vrijheid echt super, lekker rijden, stoppen waar je wil, bij het mooiste uitzicht je soepje opwarmen of koffie zetten, slapen waar je het mooi vindt :heart_eyes:
Er zit een kacheltje in en er zaten slaapzakken en extra dekens bij, ik heb het niet koud gehad. In IJsland is de stroom bijna gratis, dus alle toiletgebouwen en dergelijke op campings worden bloedheet gestookt, als je kleren wil drogen of zelf wil opwarmen.

16 likes

Goals!! :heart_eyes:

1 like

@9000 wauw super thanks voor het uitgebreide antwoord!! Hier kan ik echt wat mee, tof! Wat vond je het ultieme hoogtepunt? En verder nog tips wat ik mee moet nemen of aan moet denken? Wat voor kleding droeg je daar? Ik las dat het wel een beetje bedekt moet zijn, geen blote armen en benen, klopt dat?

In april/mei waarschijnlijk naar Colombia :heart_eyes: vliegtickets met KLM zijn nu € 550, heen rechtstreeks en terug met een tussenstop in Parijs. Ik vraag me af of het nog loont om op de werelddeal weken te wachten, ik vind de acties daar de laatste paar jaar nou niet super de moeite waard… Maar aan de andere kant, als we toch met KLM willen

3 likes

Ik vind dit eigenlijk zo’n goede prijs dat ik ervoor zou gaan.

4 likes

Dit is echt een goede deal volgens mij! Ik had een tijdje voor in de zomer gekeken en dan was het veel duurder. Ik denk dat de werelddeal weken niet per se beter zullen zijn.

1 like

Ja dat dacht ik al ook. Denk dat we het van de week maar gewoon vast gaan leggen. Straks halen ze van de fratsen uit dat ze vlak voor de WDW de prijzen even flink omhoog gooien om er dan weer een klein beetje vanaf te halen kijk eens jongens wat een goeie korting!!!1!!