Ik ben van plan in de zomer te gaan, dus als je terug bent hoor ik heel graag hoe je het vond! Veel plezier!
Als dit de prijs is die je ervoor wilt betalen, gewoon boeken. Als het even kan ook niet wachten tot later in de week. Die prijzen kunnen echt zo weer veranderd zijn.
Als je niet ergens op hoeft te wachten zou ik nu boeken! Prijs kan morgen alweer veel hoger zijn
@Alicante @Okapi we moeten allebei nog goedkeuring krijgen van ons werk, dus we kunnen nu helaas nog niet boeken. Ik heb al eens eerder gehad dat de prijzen toen ineens omhoog gingen, dus hopelijk morgen snel regelen!
Ik heb m gedaan! Hij is prima te doen, ik had enorm last van mijn lies en enkel door wandelingen in de voorafgaande dagen, dus ik moest het heel rustig en met veel pauzes doen. Alsnog hebben we het binnen de aangegeven tijd die ervoor staat gedaan.
De wandeling op zich is al enorm mooi en heel divers, en het uitzicht vanaf de Preikestolen zelf zal ik nooit vergeten.
Tip: ga 's ochtends vroeg. Vanaf 10-11 wordt het op het pad druk met schreeuwerige toeristen.
Ff een snelle foto die ik nog op mijn telefoon heb van het uitzicht.
Heeft er iemand ervaring met een verre zonvakantie?
Ik wil met een vriendin in mei of juni naar de zon buiten Europa.
Zit al dagen te kijken maar word er niet veel wijzer van.
Het is een relax vakantie met hier en daar een uitstapje voor 14 dagen.
All inclusive mag maar is geen must.
Bestemming mag van Dubai tot Mexico maakt me allemaal niet uit!
Budget voor all incl 1700
En anders rond de 1300
Waarom weet ik niet maar vertrouw dit forum meer dan de reviews op die websites.
Wij zijn rond 8 uur begonnen met lopen. Toen was het nog wel rustig. Op de terugweg kwamen we kuddes drukke toeristen tegen. Rond 13.00 waren we weer beneden. We hadden lunch meegenomen voor bovenop de Preikestolen.
Als beginnende hiker is het prima te doen. Het pad is aangepast en goed toegankelijk. Belangrijkste is natuurlijk dat je goede schoenen draagt, ik heb idioten op sandaaltjes en teenslippers gezien.
Ik denk er ook over om april of mei te gaan. Hoe lang zijn jullie van plan te gaan? En hoe denk jij over het weer die maanden? Begrijp dat het niet echt de ‘beste reistijd’ is…
Het idee is drie weken. En het is idd niet het allerbeste seizoen, maar volgens mij ook nog niet volop regenseizoen, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Temperatuur is goed en af en toe een buitje is ook geen drama
Ik was er vd zomer met mn vriend, we zijn met de boot vanaf bodo naar daar gegaan en dan bovenlangs terug gereden naar Zweden. Ik vond de Lofoten erg mooi, maar ook wel heel druk. De excursies zijn erg duur en de campings vol (en niet veel). We wilde er eigenlijk een meerdaagse tocht lopen maar ik was op een haring gesprongen (mega dom) dus liep net de paar dagen dat we er waren moeilijk dus dat was kut. Desondanks leuke dagwandelingen gemaakt, maar ik weet niet of je daar van houdt?
Je mag wild kamperen op redelijk wat plekken maar zeer zeker niet overal, al kan dat natuurlijk wel de kosten drukken. Als je gaat lopen is dat in mijn ervaring super makkelijk in Scandinavie, maar dicht bij de weg op de lofoten hebben wij niet veel geschikte plekken gezien. Ik wil er nog wel eens terug maar dan in de winter en een keer voor of na het seizoen!
Wat verwacht je er van en wat zou je graag willen doen? Oja goed om te weten, zeker als je in een tent slaapt: de zon gaat in die regio ‘s zomers niet onder. Best cool maar niet al te best voor je nachtrust haha!
Ik heb zelf optie 1 gedaan alleen ben ik toen naar boven gereden ipv naar beneden. Ik heb hier toen zelf voor gekozen omdat ik een mix wilde van steden (Oslo, Bergen, Trondheim etc) en natuur. Dus als je dat ook wil zou ik voor optie 1 gaan. De Lofoten wil ik ook graag nog eens bezoeken, lijkt me super mooi! Maar heb dus geen tips daarvoor
Super mooi en zeker een aanrader! Je komt echt alle seizoenen tegen in ongeveer 5 uur (van sneeuw tot zomers landschap). Ik ben echt blij dat we dit gedaan hebben en pas vanaf Bergen een auto hebben gehuurd.
Ja dat denk ik ook, fijn even van iemand anders te horen haha.
Hebben jullie al een route?
Oh dat zou je even moeten uitzoeken, wij gaan juist graag met de tent Je kan er zeker zelf op uit!! De omgeving is super mooi dus je kan eindeloos wandelen enzo. Er zijn ook kayaks te huur, kan je ook doen zonder excursie denk ik. Dingen als boottochtjes enzo zijn wat lastiger buiten de excursies om, maar dat ligt er dus aan wat je wil doen. Ik verwacht dat er in de grotere dorpjes meer keuze is qua hotel/airbnb enzo, maar wij hebben er niet echt op gelet sorry.
Ik weet niet of je van auto rijden houdt maar dat vond ik ook heel leuk om te doen daar, allemaal leuke weggetjes enzo. Er zijn ook andere bezienswaardigheden zoals kleine museumpjes enzo; of zo’n oud dorpje waar je doorheen kan lopen. Zelf niet gedaan maar er stonden veel bussen dus zal vast de moeite zijn. De touristen info is over het algemeen super behulpzaam, misschien zou je hun eens kunnen contacten? Wij zijn er maar een dag of 4 geweest dus ik heb lang niet alles gezien
Nee nog niet, van de week maar eens in verdiepen. Ik had wel iets gelezen over een meerdaagse hike, dat lijkt me leuk! Verder de standaard highlights denk ik, even bedenken wat een logische route is. Weten jullie het al?
Vanaf de Gilis ben je wel een dag aan het reizen richting Denpasar, als je ‘s avonds vliegt kan je wel ‘s ochtends de boot pakken. Ik zou er zelf wel zenuwachtig van worden dus zou dan inderdaad uluwatu en de gili’s omwisselen. De gili’s zou een paradijselijke afsluiting zijn maar uluwatu schijnt ook een mooi stukje te zijn! Ben ik zelf niet geweest maar heb mooie foto’s gezien van anderen.
Aruba of Curacao is goed te doen voor die prijs denk ik!
Bijvoorbeeld deze: https://www.tui.nl/time-to-smile-chogogo-dive-en-beach-resort-50980568/
Toevallig ook het resort waar ik ben geweest en de ligging is heel goed, aan de Jan Thiel Baai, heerlijke vakantie gehad!
Ik zou ook voor optie 2 gaan. T is nog best een stukje reizen naar de Gili’s, dus je verliest anders best wat tijd.
Ongevraagd advies: sla Gili T over, of blijf er 1 nachtje om uit te gaan, en slaap op Air (of Meno maar dat is wel heel anders). Ik vond Uluwatu echt heel leuk, net als Canggu. Zou Kuta en Seminyak ook overslaan. En tip voor Nusa Lembongan is snorkelen met Manta Rays!
Waarom 4 nachten op nusa penida? Ik zou langer in Ubud blijven.
Wat betreft de volgorde zou ik de nacht voor vertrek al op Bali willen zijn. Dus als je een eiland kiest als laatste plek, een nacht op Bali inplannen. Wij kozen Ubud maar Uluwatu kan ook prima. Reistijden zijn niet zo lang maar er is kans dat boten soms niet varen dus dat vormt een risico als je dezelfde dag vaart & terug wil vliegen.
Sluit me aan bij de rest van het advies! Ik ben alleen op gili air geweest en vond 3 nachten meer dan genoeg omdat er natuurlijk niet heel veel te doen is naast een keer snorkelen. In ubud en omgeving is er heel veel te doen (rijstvelden, watertempel, apen, yoga, gewoon een dagje scooteren) en uluwatu heeft ook mooie strandjes dus daar kan je evt ook een nacht aanplakken. Maar met gemiddeld 3/4 nachten per locatie zit je over het algemeen prima! Als iets niet bevalt kan je er altijd voor kiezen een dag eerder verder te gaan.
—-
Ik ga trouwens in februari weer naar Bali voor 2 weekjes en nog een weekje ergens anders naartoe. Wat is naast Java leuk om te combineren met Bali? Ik wil graag naar noord-Thailand maar dat is nog best een eind vliegen.