Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ga ook die kant op, ben vorig jaar ook geweest maar dan in april/mei. Je mag me pm’en als je mijn begroting/al gedane uitgaven wilt zien?

Ik zou je sowieso aanraden om snel te boeken als je het echt wilt doen, want hotels/campings bij de np’s raken echt al wel volgeboekt! Je kan natuurlijk alvast een auto/hotels boeken die je later nog kunt annuleren en dan de tickets pas als je een goede deal ziet.

1 like

Ik verbleef met vrienden in Shoreditch en wij vonden dat heel gezellig!

Ik heb afgelopen zomer een roadtrip door Slovenië gedaan. Ljubljana is inderdaad echt heel gezellig, wel vrij klein dus wij waren hier maar 2 dagen. Verder hebben we de heartshaped road opgezocht, bezochten we ook de Vintgar kloof, Predjama Castle, zijn we richting de kust naar Piran gegaan en daar vandaan ook een dagtocht naar Venetië, de Tolmin kloof hebben we ook bezocht, we zijn ook de bergen in gegaan via de Vrsic bergpas (Julische Alpen) - daar was het trouwens erg koud, had ik geen rekening mee gehouden, maar als je gaat hiken, neem een fleecevest oid mee. Lake Bled hebben we ook bezocht maar die was mij ook veel te toeristisch in plaats daar van zou ik je aanraden naar Lake Bohinj te gaan, daar is het veel rustiger en ook geweldig mooi. O en ik vond de grotten van Skocjan ook super tof om te bezoeken! De andere grotten, van Postojna, zijn veel toeristischer dus die hebben wij overgeslagen.

1 like

Ik ben 3 jaar geleden met m’n ouders geweest, weet dus niks over de kosten. Zou wel aanraden om echt rustig de tijd te nemen en dus ook echt een dag voor een national park uit te trekken en niet even tussendoor. Je wordt echt snel moe door al het rijden, aangezien je binnen een national park ook nog veel moet rijden.

2 likes

@InEuropa @instantramen @Oprah @Parasol Bedankt voor de tips! Ik heb vorige keer ook in Shoreditch overnacht en los van dat ik het een onwijs leuke buurt vind, vind ik de verbinding met het ov wat minder. Maar mogelijk kijk ik verkeerd hoor! Ik zal zeker er nog even naar kijken.

Los hiervan, ik twijfel dus heel erg om richting Londen te gaan, en terug te komen op de 28 Maart. Gezien de Brexit op de 29ste, hoe ‘dom’ is dit idee?
Mijn vriend zegt dat mocht ik vertraging hebben met het vliegtuig en de 29ste aanbreekt, onduidelijk is of ik het land dan uitkom. Hebben iemand misschien meer informatie over hoe dat zal gaan?

Nee dat klopt wel van het ov, de metro is daar wat minder praktisch. Er gaan wel veel bussen.

Over brexit zou ik me geen zorgen maken. Sowieso gaat er waarschijnlijk niet al van alles van kracht (zelfs zonder deal) maar de UK uit naar je eigen land waar je de nationaliteit en een paspoort van hebt kan zeker geen probleem zijn lijkt mij. De UK in zou nog kunnen, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

1 like

Weten jullie een leuke airbnb of hotel in het centrum van Lissabon?

Ik heb een keer geslapen in Dear Lisbon Charming House, vond ik toen heel leuk! Casa do Patio Shiadu was destijds onze optie B.

1 like

Bedankt voor de tips! Good to know! Daar was ik inderdaad wel een beetje van uitgegaan. Dan moeten we daar ook nog keuzes in maken, moeilijk moeilijk haha. Wel ontzettend gaaf dat je daar woont zeg, voor de liefde las ik? Wel jammer dat je zelf nog niet zoveel naar nationale parken bent geweest, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je eerst even moet wennen aan het leven daar en dat dat soort activiteiten vanzelf wel komen.

Beverly Hills en Santa Monica lijken me echt tof.

Hahaha ja daar zijn we ons van bewust, maar we willen graag zo veel mogelijk zien en ik kan niet langer wegblijven i.v.m. werk.
Joshua Tree willen we inderdaad, mits haalbaar, doen als we van sedona naar Palm springs rijden.

1 like

Ik vond zelf yosemite suuuuper mooi en net zoals de rest SF veeel leuker dan LA. In LA hebben we vooral in de file gestaan op de meest gekke tijden. Universal studios op een zaterdag is ook een dikke afrader want we konden amper lopen.

1 like

Ik ga in de zomer naar St. Petersburg! Heeft iemand tips, leuke tentjes om te eten of leuke bezienswaadigheden/dingen om te doen? Aanraders voor een fijn en betaalbaar hotel zijn ook welkom, vrijwel alles ziet er echt vreselijk uit haha

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je als Nederlander daar vast komt te zitten. Ik zou me daar totaal niet druk om maken!

Dankjewel nog! Ik ben er nu 5 dagen en vind het echt top.

Ik antwoord even op mezelf, want dit is dus inderdaad gebeurd. Maandag niet geboekt omdat vriend nog geen toestemming had van werk, toen waren de tickets € 544. Dinsdag gingen ze ineens naar € 650 en dat bleef zo. Vandaag de werelddealweken, de tickets zijn nu € 540! Sneaky altijd…

3 likes

Ik wil zo zo zo graag naar Bolivia maar die tickets zijn best prijzig. Zit zo in dubio om te boeken, heb voor €700 gevonden. Maar in het verleden heb ik altijd betere deals gevonden (nooit meer dan €500 voor intercontinentaal).
We willen ook ‘maar’ 2/3 weken gaan dus veel geld. Of stel ik me aan en zijn vliegreizen gewoon duur en heb ik altijd geluk gehad?

Welke steden in Nederland of net over de grens zijn leuk om te bezoeken? Vriend en ik willen voor ons aankomende ‘jublieum’ 2-3 nachtjes ergens heen, ben benieuwd wat jullie aanraders zijn!

Ik ben groot fan van Belgische stadjes: Brugge/Gent/Leuven zijn allemaal superleuk! En nog goed te bereiken vanuit Nederland. In Nederland vond ik Den Bosch en Maastricht gezellig (je merkt het al, ik neig naar het zuiden haha)

2 likes

Nog tips/aanraders voor Kopenhagen?

1 like