Reizen / Vakantie (Deel 1)

@traveljunkie thanks voor de lijst, ik vind 't echt heel weinig haha, maar goed om te weten dat dit dus meer dan genoeg is!

@sovereign ja daar gaan we ook heen, ik wilde eigenlijk een soort windjackje kopen voor dit soort dagen als het kouder is. Alle andere tips over wat meenemen of waaraan denken (of natuurlijk over Sri Lanka zelf) zijn welkom!

@ketel ja ik was van plan om ipv korte broeken/rokjes juist dunne lange broeken en rokken mee te nemen. En een sarong/sjaal is dus ook handig

1 like

De Cote d’ Azur! Ik raad het hier geloof ik vaak aan, maar echt zon leuke omgeving! Mooie natuur en stranden, leuke dorpjes en steden. Gorges du Verdon bijvoorbeeld is de grand canyon van Frankrijk, erg mooi. St tropez, Antibes, Menton, Nice, Monaco, allemaal echt leuke plaatsen!
Je kan met de auto of vliegen op Nice en daar een auto huren, maar ik heb ook gehoord dat er ook goede treinen rijden tussen de plaatsen.

2 likes

Ohh leuk! Wij dachten erover om ook naar Peleponnesos te gaan. We hebben nog niks geboekt, ik dacht aan voorjaar/najaar. Een scooter huren en wijnproeverij zijn ook leuke ideeen!

1 like

Heeft er iemand tips voor Noorwegen? Mooie routes, must sees? Mijn vriend wil daar graag naar toe en ben zelf nog nooit in Scandinaviƫ geweest. We hebben twee weken. Lees wel overal dat de afstanden groot zijn en het rijden langzaam gaat, dus misschien dat we dan het beste een route door het zuiden kunnen doen?Willen er in ieder geval graag met de auto naar toe. Wat zou dan het handigst zijn, via Zweden of met de boot via Denemarken?

Ik neem meestal genoeg kleding mee voor een week en zorg ervoor dat ik het meeste met elkaar kan combineren, zodat je wat meer keus hebt. Als het wat kouder is waar je heen gaat ook een vest of zo mee. Een grote dunne sjaal die je om kan slaan is altijd handig, kan je ook als dekentje gebruiken in de bus of om doen als je iets bedekter gekleed moet. Iets dat lekker zit voor in je hotel/hostel als je gewoon ff wil chillen is ook een goed idee. En kijk uit met stofjes die snel kreuken, dat krijg je er natuurlijk nooit meer uit daar. Neem ook geen kleding mee die op een speciale manier gewassen moet worden of waar je erg aan gehecht bent, de kans is er dat ze alles daar in de wasserette bij elkaar gooien op 60 graden en je mooie zijden topje dus naar de klote is. Of dat ze iets kwijt raken, gebeurt ook vaak genoeg. Neem vooral kleding en ondergoed mee dat lekker zit, anders doe je het waarschijnlijk toch niet aan en dat is zonde

1 like

Iemand nog tips voor Boekarest?

donderdag vlieg ik naar de Filipijnen, ahhh yessss, zoveel zin in!

@traveljunkie goeie lijst, ga ik ook gebruikenšŸ‘ŒšŸ»

5 likes

Boekarest is vet!!!

• Rondleiding door het Parlementspaleis moet je zeker doen, een van de grootste gebouwen ter wereld
  • Een concert bijwonen in het Athenaeum
  • Een strudel eten in restaurant Caru cu Bere
  • Een fietstour door de stad! En dan een die ook door het grote Herăstrăupark gaat
  • Lipscani is the place to be voor restaurants, bars en clubs
  • Kulturhaus en Bordello Bar waren mijn favoriete bars
  • Als je tijd hebt: ga een dagje naar Sinaia en/of Braşov in de bergen!
1 like

Braşov staat ook op onze lijst! En een tour door het parlementsgebouw. Die fietstour lijkt me erg leuk! Die gaat zeker op de lijst. Thanks voor de tips!

1 like

Ik ga morgen voor het eerst naar Hamburg! Nog tips! Ik ga met een vriend en we houden van musea, mooie gebouwen bekijken, kunst. Tips voor leuke eettentjes en uitgaan heb ik wel nodig. We gaan met de auto.

Geen eettip, maar als het kan, ga naar een concert in de Elbharmonie. Het is zo’n ongelofelijk mooi gebouw, zowel van buiten als binnen.

1 like

Heeft iemand ervaring met tennisvakanties? Is allemaal mega luxe en dus duur, maar het lijkt me wel leuk.

Ja woow daar ga ik zeker heen! Thanks!

Ik ga begin maart naar israel met een vriendin! Iemand tips voor een trip van 10 dagen? Is petra erbij nog te doen? We willen ook wel een auto huren, is autorijden daar een beetje fijn?

Ik heb hier laatst ongeveer dezelfde vraag gesteld, ga alleen 3 weken, en kreeg leuke tips! Denk dat als je in dit topic op Noorwegen of mijn accountnaam zoekt en meest recent je het wel zou moeten kunnen vinden!

Wij gaan met de boot via Denemarken, maar voornamelijk omdat ik het kut vind om op een vaste tijd op een vaste plek moet zijn. Ik word er absoluut geen leuker mens van, superzenuwachtig ook dus daar hadden we geen zin in. Daarnaast vind ik het een fijn idee dat mocht Denemarken heel mooi/leuk zijn, we daar ook een extra overnachting zouden kunnen doen, en scheelt het heel weinig qua reistijd. Gaan jullie kamperen trouwens? Misschien weet je het al maar je mag wildkamperen in Noorwegen, zou me daar zeker even over inlezen!

1 like

Dankjewel, ik ga even zoeken! Kamperen weten we nog niet zeker. Zou wel een hoop geld besparen denk ik, als ik zo zoek zijn overnachtingen best duur. Ga jij wel kamperen?

1 like

Ohh goeie tip! Ik heb ook een pas zonder jaartal maar ik weet niet of ze me nog zullen aanzien als student :p. Kan hem wel meenemen sowieso, je weet het nooit.

Yes, wij gaan kamperen inderdaad! Het speelt ook mee dat we 3 weken weggaan met laag budget maar ook als we meer te besteden hadden gehad zou ik alsnog voor kamperen kiezen denk ik. We kamperen altijd maar hier lijkt het me helemaal prachtig, midden in de natuur. En dan af en toe een camping of zo’n hutje om een keer te wassen enzo.

1 like

Wij kamperen eigenlijk nooit dus dan zouden we wel het een en ander moeten aanschaffen. En wildkamperen lijkt me prachtig maar ook wennen haha. Gaan jullie ook in de zomervakantie?

Ah ja dat is wel even wennen dan. Lijkt kamperen in het algemeen je wel leuk of totaal niet? Het moet natuurlijk niet afdoen aan je vakantie, hoe mooi het ook is. En misschien ook de afweging of je voor de toekomst ook andere bestemmingen hebt waar je zou willen kamperen zodat je die spullen vaker gebruikt. Aan de andere kant kan je natuurlijk ook alles van Marktplaats plukken en/of lenen (ik heb nog nooit een nieuwe tent gekocht en we lenen altijd gasstel, tafel en stoelen van m’n ouders haha). Wij gaan ook in de zomervakantie inderdaad, langer dan een paar dagen kamperen als het koud is doe ik niet aan :sweat_smile:

2 likes