Het vrije van kamperen vind ik wel heel leuk. Heb met mijn ouders vroeger één keer gekampeerd, maar wat ik wel irritant vond was s nachts naar de wc. Ik moet vaak plassen namelijk we gaan er nog even over nadenken. Zou je jullie route willen delen? Als je 'm al hebt natuurlijk!
Ja dat is wel minder, al hoef je met wildkamperen natuurlijk niet helemaal naar het toiletgebouw te lopen haha. Ik geloof ook dat het 's nachts niet superkoud wordt dus dat scheelt. Route hebben we nog totaal niet, weten alleen dat we ongeveer tot Ålesund willen met de tijd die we hebben. Maar tegen de tijd dat we een idee hebben kan ik het nog wel delen hier!
Nee dat is waar regen is het enige waar je dan nog mee kan zitten haha. Maar als je wilt delen tegen die tijd, graag
Iemand tips voor een hotel of Airbnb in Krakau?
Ik wil rond kerst 2019 een groepsreis door China maken via tui. Het liefst wil ik nu al boeken. Ik vraag me af wat “normaal” is. Hoe lang boeken jullie een (verre) reis van te voren?
Heeft iemand een tip voor een vakantie van 1,5-2 weken in juli/augustus voor twee personen? Mijn vriend en ik houden van bestemmingen waar genoeg te doen is qua cultuur, maar waar ook strand is en een leuk centrum om te shoppen/drankje te pakken. Wij huren ook altijd graag een auto om de omgeving te verkennen. Budget is max 1000 pp. Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer…
Ik boek nooit lang van te voren, het langste is denk ik 3 maanden geweest omdat we naar een camping wilde in een gebied wat snel vol raakte. Ik vind het fijner om flexibel te zijn en te bepalen hoe/wat/waar als het al dichterbij is, of om op de bonnefooi te gaan. Maar het is super persoonlijk, dus als jij nu al zeker weet dat jij die vakantie wil doen in die periode zou ik gewoon nu al lekker boeken! Dan weet je zeker dat je een plekje hebt op de reis die jij wilt!
@Jeccat Ik vond Madeira heel erg leuk! Super mooi, mooi weer, veel te doen, leuk stadje! En anders een Grieks eiland misschien? Zelf ben ik alleen op Zakynthos geweest en dat zou ik niet perse aanraden als ik jou wensen zo lees, maar een van de andere eilanden is vast geschikt. Ik hoor ook veel goeds over Malta!
In April moet vriend een paar dagen in Rimini zijn, ik wil graag mee met baby. Is het daar (of in Bologna, want daar vliegen we op) leuk? We kunnen er eventueel wat dagen aan vast plakken namelijk. Iemand tips?
Dankje!
Ik heb in sri lanka alles met lokale bussen gereisd en voelde me veel prettiger met knieen+schouders bedekt, is ook de cultuur daar.
Kijk ook eens naar anuradhapura en mihintale, vooral mihintale vond ik super mooi!
Ik wil graag naar malaga eind februari, heeft iemand nog tips voor hotels/restaurants/musea?
Porto is leuk! Je kan van daaruit prima met de trein naar bijvoorbeeld Miramar (wat rustiger) of Espinho (wat drukkere kustplaats, heeft een grote markt in het weekend en kan je heerlijk vis eten). Coimbra is ook een erg leuke stad, dan zit je nog wat meer in het binnenland. Wat steden betreft is Lissabon ook superleuk maar wel wat verder. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Portugal met de auto maar ik geloof dat Porto-Lissabon iets van 4 uur is met de trein dus in principe wel te doen. Van daaruit kan je ook nog naar Sintra, is ook leuk!
Edit: Porto heeft geloof ik een prima metronetwerk, dus als je enigszins in de buurt van een metrostation zit ben je overal zo en hoef je denk ik niet perse midden in het centrum te zitten. Zou er misschien wel op letten dat het in theorie te lopen is, anders moet je daar zo op letten als je s’avonds nog wat wil drinken in het centrum. Oh en neem goede schoenen mee!
Tip voor een restaurant: Casa Lola!
Heeft iemand een tip voor een hotel in Praag? Liefst rond de €150 voor 2 nachten en centraal gelegen of naast een tramhalte is wel prettig. Hoeft niet superdeluxe want verwacht niet dat ik er veel zal zijn maar wel gewoon netjes en schoon enzo.
Ik ben een paar dagen op vakantie geweest naar Faro maar op zich had ik de stad in 1 dag wel gezien. Zou als je daar bent 1 dag uittrekken voor de stad en 1 dag om een ferry naar 1 of 2 van de eilandjes te nemen en daar beetje rond te wandelen en op het strand te liggen, dan heb je het wel gezien. Faro is leuk, maar niet voor heel lang per se.
Geen hotel, maar heb in deze airbnb geslapen, echt prima, en heel centraal, genoeg ontbijttentjes e.d. in de buurt ook: https://www.airbnb.com/rooms/6445579?guests=1&adults=1
In de zomervakantie willen wij met 7 vrienden op vakantie naar de zon. Het hoeft geen sportieve vakantie te worden: alleen zon en strand is ook prima. Iemand een idee wat leuk is? En misschien tips voor een airbnb?
Welke sites vinden jullie fijn om een zonvakantie te boeken?
Als je inclusief vlucht wil vind ik de site van Tui altijd wel overzichtelijk maar het aanbod is dan wel minder groot dan als je de vlucht en accommodatie los boekt. Voor vluchten los kijk ik altijd op Skyscanner en voor hotels op Booking.com.
@Finko misschien Tenerife? Weet niet wat de leeftijd ongeveer is, maar op Tenerife is wel veel te doen (strand, natuur, uitgaan etc). Anders misschien een Grieks eiland?
Google op Penta hotel Praag. Die vond ik heel chill, megaLidl ernaast en bijna naast een metrohalte.