Reizen / Vakantie (Deel 1)

Iemand nog tips voor Hamburg? Ben er al wel eens geweest dus de basisdingen ken ik vast wel, maar leuke eettentjes en dergelijk zijn altijd welkom :slight_smile:

Trouwens, tip voor mensen die willen bijhouden waar je overal geweest bent: op Google Maps kun je zelf een kaart maken en echt elke plek toevoegen (stad, land, café, specifieke waterval, snelweg, whatever). Dus dan ben je niet beperkt aan alleen een land/stad.

Mijn ‘Europa’ kaart ziet er nu zo uit:

#satisfying

8 likes

Ik moet een vriendinnenweekend organiseren en vind het best lastig. Weet een van jullie misschien een mooie/luxe accomodatie die op rijafstand is (max 4 uur rijden) voor 7 meiden? Vliegen + overnachting is ook een optie maar we gaan in het Pinksterweekend dus is best prijzig allemaal.

Ergens in Luxemburg misschien?

Ik ben net terug uit Israel en vond het echt tof! Auto rijden is prima te doen. Wij waren 9 dagen en hebben Petra er niet bij gedaan. Voelde nu al alsof we tijd tekort hadden en wilden niet nog meer haasten omdat we het gevoel hadden dat we dan zowel Petra als Israel tekort deden als het ware haha.

1 like

Ik kijk vaak eerst op vakantiediscounter naar wat het goedkoopst is. En dan probeer ik uit te vogelen bij welke aanbieder het is, dat staat er niet bij namelijk.
En als ik dat gevonden heb, ga ik nog even rechstreeks bij de aanbieder kijken of het daar goedkoper is haha. Ik heb er echt een sport van gemaakt om zo goedkoop mogelijk een pakketreis te kopen.
Maar vakantiediscounter is in mijn geval meestal wel de goedkoopste, al scheelt het vaak maar een paar tientjes.
Tui is ook wel favoriet trouwens, maar dit geldt echt alleen als je graag een compleet pakket boekt.

Hoe doe je dit? :grinning:

Google My Maps!

https://www.google.com/maps/d/?hl=nl

Oeh ik ga in juli (ben me al pyschisch aan het voorbereiden op de hitte), heb je leuke tipd? :slight_smile:

Interraillen door Slovenie en Kroatie! Je hebt dan mooie natuur, cultuur, prachtige meren en warme stranden en je hoeft niet zelf auto te rijden en is goedkoop.

2 likes

Ik ben het eens met @Rozevarken Slovenië heeft alles. Mooie natuur voor een roadtrip, bergen, leuke steden, wijnvelden, meren en kust met een mediterraanse sfeer voor dagjes strand.

3 likes

Oei haha. Nu was de temperatuur heel fijn! In Eilat rond de 25 graden en Tel Aviv rond 18. Ik vond Timna national park heel mooi en de red canyon. Verder hadden we een appartementje in Jaffa gehuurd en was zo leuk, zoveel leuke en hippe tentjes. Onza is een aanrader: plekje aan de bar vragen. De dode zee vond ik ook echt een bijzondere ervaring! Dan zou ik ook zeker naar Ein Gedi nature reserve gaan als je daar bent en de lange wandelroute daaropen.
In Jeruzalem hadden we de eerste ochtend een free walking tour van Sandeman’s gedaan en vond ik leuk qua achtergrondinformatie etc.

Aaah ik word weer helemaal enthousiast als ik dit zo type!

3 likes

Heeft iemand tips voor Milaan? Is dat leuk in juni? Ik ben alleen nog in Rome geweest dus ben een complete noob.

1 like

Happy hour! Vanaf een uur of 4 betaal je bij sommige tenten een euro meer voor je cocktail en dan krijg je er gratis buffet bij :heart: Ik ben dit zelf hoofdzakelijk tegengekomen in de buurt van Porta Ticinese/Naviglio Grande. Op zondag is er daar langs het water ook een leuke vlooienmarkt. Verder vond ik de Cimitero Monumentale erg indrukwekkend, en Parco Sempione fijn om doorheen te lopen. En love La Rinascente maar dat moet je ding zijn. De overdekte tussenstukken van de galerij naast de Duomo zijn ook echt super mooi, zelfs als je niet perse wil winkelen wel de moeite waard om even door te lopen.

1 like

Ik heb in deze Airbnb gezeten en dat vond ik echt heel fijn, heel centraal en het appartement zelf is ruim en super netjes. Wel 5 trappen ofzo op, maar als je 2 nachten gaat heb je geen kilo’s bagage mee denk ik.

Oh die ziet er ook goed uit. Ik kijk eigenlijk nooit op AirBnb omdat ik dacht dat je daar alleen met creditcard kan betalen maar ik zie nu dat het ook met iDEAL kan.

Ik heb net vanmiddag een super centraal gelegen en (volgens mij) mooi en fijn hotel geboekt waar ik blij mee ben. Ik heb een zwak voor hotelontbijtjes dus alleen om die stomme reden heb ik meestal liever een hotel dan een appartement. Ik kijk er nu al naar uit haha.

Weet niet of die ook in Rome zit, maar in Milaan heb je o.a. naast de Duomo een mozzarella bar dar Obica heet. Die locatie heeft een dakterras.

1 like

Ik vond Milaan wel de minst leuke stad van Italië eigenlijk. Maar het blijft wel Italië natuurlijk :heart_eyes:.

2 likes

Wat vond je er ‘minder’ aan? Ik zoek namelijk eigenlijk iets voor mijn moeders 60e verjaardag. En ze is echt een luxepoes, dus winkelen en eten en ook niet al te ver lopen haha.

Ik vond het juist minder doordat het zo gericht is op winkelen en consumeren. Het is dus juist de perfecte bestemming voor je moeder :sweat_smile:. De stad is niet al te groot, je kan er super goed (luxe) winkelen en er zijn wel hele goede restaurants (wel even zoeken hoor, tussen de massa!).

1 like