Reizen / Vakantie (Deel 1)

Welk hotel heb jij gevonden? Ben ook op zoek :grinning:

Ik ben hier vorig jaar geweest. Het stelt niet heel veel voor, maar er staat een prima bed en de badkamer is schoon. En het is echt mega centraal gelegen. Een minuut van het grote plein.

1 like

Ik heb een top 3 gemaakt, allemaal heel centraal gelegen en voor de periode waarin ik ga uit mn hoofd tussen de 150 en 200 voor 2 nachten. Ik ga wel alleen dus als je mn zn 2en gaat ben je goedkoper uit (p.p. iig). Naar appartementen heb ik verder niet gekeken. Mijn ā€˜eisen’ waren hotel in het centrum, netjes, schoon, goede reviews, goed ontbijt en niet te gedateerd.

1. Hotel Salvator
  2. Salvator Boutique Hotel
  3. Clarion Hotel Prague Old Town
1 like

Iemand tips voor Thailand? (Leuke plaatsten om te overnachten/eten etc?) We zouden in het najaar gaan. Eerst een paar dagen Bangkok, dan Chiang Mai en eindigen in het zuiden!

Ik vond Milaan persoonlijk ook niet veel aan… Niet het ā€œechteā€ ItaliĆ« gevoel en geen lekker eten.

4 likes

Het wordt langzaamaan tijd om m’n eerste reis buiten Europa te boeken: Japan. Het grote dilemma: wel of niet met een reisorganisatie. Ik zou het wel een fijn idee vinden om af en toe terug te kunnen vallen op een organisatie, maar we willen daar niet 24/7 mee optrekken. Lijkt me anderzijds ook lastig om zelf alles te organiseren/plannen zonder organisatie… Iemand hier ervaring?

Ik sluit me aan bij @Suvi, Japan is geweldig en prima zelf te regelen! Het is wel even wat uitzoekwerk, maar ook daar zijn genoeg websites voor. Hoe lang gaan jullie? Je kan dan googlen op ā€˜Japan 3 week itinerary’ bijvoorbeeld, dan krijg je voldoende tips voor routes en kan je zelf kijken en combineren en zo tot je eigen ideale route komen. In dit topic zijn volgens mij ook al heel wat mensen die kant op gegaan, dus wij kunnen je ook prima helpen. Tickets kun je zoeken via skyscanner.nl, je hotels kun je (van te voren of ter plekke via de wifi) boeken via booking.com, je rail pass is ook online te regelen.

Als je het geen fijn idee vindt of er geen zin in hebt, zijn er volgens mij ook privƩ rondreizen te boeken via de grotere reisorganisaties

1 like

Weet iemand of 3 weken Vietnam te doen is in je eentje of is het te groot

prima te doen maar dat wordt wel keuzes maken, maar eigenlijk moet je dat altijd wel doen. wij waren er 3,5 week en zijn wel helemaal van noord naar zuid gegaan maar ook wel dingen moeten skippen. het is zo’n uitgestrekt land dat het in het noorden kan vriezen en in het zuiden hoogzomer dus daar kan je prima ook je keuzes op baseren. ik zou zeggen, doen!

Goed te doen, heb ik drie jaar geleden ook gedaan! Mijn route was: Hanoi - Ha Long Bay - Hanoi - Phong Nha - Hue - Hoi An - Dalat - Mui Ne - Ho Chi Minh. Ik had nog wel richting Sapa willen gaan en de Mekong delta willen bezoeken, maar ik heb daar inderdaad keuzes moeten maken vanwege tijd en slecht weer.

enorm genant…maar ik heb dus gewoon ha long en sapa overgeslagen :joy: het was enorm koud en we wilden graag op een tropisch eiland eindigen dus wij zijn helemaal naar het zuiden afgereisd, mooiste strand ever dus het was het waard haha

1 like

Ik heb 2 leuke tripjes in het vooruitzicht! Volgende week Valencia en volgende maand Rome :sunglasses: Iemand nog aanraders, ook qua eetadresjes?

1 like

Aw, ik heb een mooie aanbieding gezien voor een hotel in NY, maar dan heb je geen evt. kosteloze annulering erbij. Dekt de reisverzekering dit mocht er iets onvoorziens gebeuren? Heb hier vrij weinig verstand van haha.

Oooh die hebben we net afgesloten!

1 like

Lees wel de voorwaarden van je verzekering! Niet alles is natuurlijk gedekt

Vraagje, wij zijn ook van plan om precies dezelfde route te doen! Hoelang ben je onderweg geweest en was dat voldoende? Hoeveel hebben jullie aan autohuur uitgegeven? Wij komen steeds op de €600 en vinden dat toch erg veel. Zou je bv aanraden om van porto naar lissabon met een trein te gaan, of zijn daar echt veel leuke dingen te zien tussendoor? (kortom elke tip is welkom hahaha)

1 like

Aaaah ik heb er zoveel zin in!! Naar welke plekken ben je allemaal geweest? En hoe lang was je er?

Heeft er iemand ervaringen met Montenegro? Is het leuk om met een auto te verkennen?

Dat snap ik! Ik was 9 dagen. Wij zijn via Eilat naar Jeruzalem gegaan en toen naar Tel Aviv, dode zee (o.a. ein boket) en terug naar Eilat. Als we langer de tijd hadden was ik ook graag naar het Golan gebergte gegaan maar helaas.

Zeker! Is best wel een klein land, maar erg mooi en heel groen. Ook afwisselend met warme plaatsen aan zee (bijvoorbeeld baai van Kotor) en schattige bergdorpjes. Wij hebben er geraft, gezwommen, gehiked, gewandeld door dorpjes… was heel afwisselend en overigens ook goed te combineren met omringende landen. Wij zijn ook in KroatiĆ« en ServiĆ« geweest toen in twee weken met de auto.

1 like