Klinkt goed! Thanks!
Heeft iemand ervaring met een taalreis? Bijvoorbeeld met ESL taalreizen?
Lijkt me namelijk heel leuk, maar moet natuurlijk ook wel goed geregeld zijn enzo
Ik vond Montenegro echt prachtig. Zeker een auto huren!
@kali @Mila ik plaats het costa rica verhaal even hier haha!
Als je meer natuur wil zien is Monteverde idd leuk en Cahuita national park is mooi en eenvoudig te doen vanuit puerto Viejo!
Openbaar vervoer in costa rica is best ingewikkeld omdat veel busverbindingen via san jose gaan en om te voorkomen dat je 10x langs san jose komt moet je even goed nadenken over de logische route. In san jose heb je ook nog eens meerdere busstations dus bij een overstap moet je soms door de stad om te wisselen… anyhow het is te doen hoor, maar wel even goed bekijken! Dit is een soort 9292 van costa rica en heb ik veel gebruikt: http://thebusschedule.com/cr/
Je hebt overigens ook shuttlebussen tussen de standaard toeristenbestemmingen, die zijn chill en easy en bij ieder hostel te boeken maar wel 10x zo duur als de normale bus.
Panama ben in ook geweest en is dan weer veel eenvoudiger qua ov! Zou daar echt naar lost and found jungle hostel gaan
Groetjes uit de Filipijnen, lovin it
Iemand tips? Mijn zusje en haar vriend plus baby en hond willen weg op rijd afstand. Budget is ongeveer €400, lengte niet helemaal duidelijk, maar sowieso een week. Ze willen vooral mooie natuur. Overnachtingen kamperen of airbnb. Iemand tips wasr ze heen zouden moeten gaan.
Normandië, Sauerland of de Eifel in Duitsland
Ja, ze zouden Luxemburg en Duitsland kunnen combineren. In Luxemburg heb je de prachtige Müllerthal trail en in Duitsland hebben we Trier bezocht en is er ook veel mooie natuur in die omgeving.
Wat voor plekken raad jij aan in Italië? Ik neig ernaar om gewoon Parijs te doen met haar verjaardag en dan zelf een keer naar Italië.
De regio Umbrië is erg mooi! Voor de rest vind ik Napels en Venetië heel leuk. Napels is op zich wel een “vuile” stad, maar er hangt een goeie sfeer. Wel redelijk chaotisch. Venetië is nogal toeristisch, maar zó mooi. Mocht je daar gaan, raad ik aan om een hotel te zoeken op Lido. Het is een eiland op 5 minuten met de boot van Venetië, maar de hotels zijn er een pak goedkoper. Van daaruit kan je bijvoorbeeld ook naar Burano gaan. Dit is een superleuk eilandje met allemaal gekleurde huizen
Dan zou ik 3 weken costa rica en 2 weken (of 10 dagen) panama doen! Ik ben zelf niet in Corcovado national park geweest, maar heb van anderen gehoord dat dat echt de moeite waard is. Omdat dat lastig te bereiken is heb je er wel wat tijd voor nodig. Dus dan kun je denk ik beter wat langer in costa rica spenderen en wat korter in Panama, aangezien je bocas del toro misschien niet zo interessant vindt als je niet zo op zoek bent naar stranden.
Weet je al beetje welke plekken jullie willen bezoeken?
Ik raad je aan om bij zoiets zsm te boeken. Qua prijs zal het bijna nooit heel erg verschillen en zulke rondreizen zijn best populair en er is altijd een maximum aantal deelnemers bij zo’n reis.
Ja we zijn als puber al een keer naar Luxemburg geweest, maar ik denk dat ze het nu wel meer zal waarderen. Ik ga de tips doorgeven! Suoer bedankt!
Is Stockholm een aanrader in februari?
Ik wil rond Valentijn samen met man heel graag een weekendje weg binnen Europa. Mag beetje romantisch zijn en vooral chill aangezien ik dan 26 weken zwanger ben. Kan nog best prima lopen dus een beetje shoppen met veel tussenstops voor koffie gaat goed, maar ik moet geen kilometerslange natuurwandelingen meer maken.
Oh ja en ik dacht zelf aan Scandinavië omdat ik we daar allebei nog niet echt geweest zijn (alleen Lapland een x) en het in februari niet echt de tijd is voor een zonvakantie binnen Europa.
Maar nogmaals alle tips zijn heel welkom!
Stockholm vond ik wel erg romantisch, maar wij waren er in mei en het was nog steeds zo kouddddd. Dat zou het enige zijn wat mij tegen zou houden haha
Stockholm is een super leuke stad! Ik zou me niet tegen laten houden door koud weer, in Nederland is het ook koud in februari. Ik vind het ook bij de sfeer passen van Scandinavië, lekker koud weer, winterwonderland. Ik ben in december geweest en het was koud maar met een sjaal, muts en handschoenen prima gehad daar, vond het helemaal niet erg.
En Frankrijk? Omgeving Dijon - Besançon - Karlsruhe (Duitsland) is ook mooi, vanuit Utrecht ongeveer 4,5 uur rijden.
@seveneleven en @Revelry thanks!! Koud vind ik niet erg. Daar kunnen we ons inderdaad prima op kleden (ga ook op wintersport dus genoeg thermo shirtjes etc in de kast).
Heb een leuke aanbieding gevonden in een hotel met ijsbar, wellnes met sauna én Hästens bedden (vooral laatste is belangrijk ivm zwangerschap haha)
Nog tips voor Edinburgh hier?
Heeft iemand een aanrader voor een fijne airbnb in Rome waarbij je geen ruimtes hoeft te delen?