Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ugh oke ik heb al jaren last van hele erge paniekaanvallen wanneer ik met het ov reis, vooral in de trein. Voornamelijk het gevoel voor langere tijd opgesloten te zitten vind ik doodeng. Nu zijn mijn aanvallen veel minder geworden, ze komen vrijwel nooit meer voor. En nu wil ik toch graag een keer naar Rome met mijn vriend. Alles uitgezocht en al met al durf ik de reis dus niet te boeken omdat ik vliegen zo eng vind. Wat doen jullie tegen vliegangst?? Ik wil namelijk wel onwijs graag gaan.

Als je er echt overheen wil komen is een cursus misschien een goed idee? En anders zijn er vast ook wel boeken over geschreven!

Yes ! Heb 1.5 jaar geleden in de zomer in deze gezeten:

Dat bed is een tweepersoons en je hebt verder alles ook zelf : keuken, badkamer en zelfs een tuintje ! Ook supermarkt was om de hoek en een metrostation! Deze laatste was bij ons kapot haha dus wij moesten met een bus maar ook dat was dichtbij. Ik vond het een fijne in elk geval!

2 likes

Dit appartement is ruim, stil want het zit in zo’n gebouw met een binnenplaats, dichtbij de metro en het treinstation, 10 minuten lopen naar het Colosseum.

2 likes

Jaa @Bunnyslippers
Mijn favoriete steden zijn Verona en Milaan. (Milaan is echter wel een verhaal apart, mensen haten het of vinden het helemaal geweldig.)
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die Verona niet prachtig vond.

Bologna vind ik ook fantastisch. Ideaal als je van lekker eten houd (en een rechten-nerd bent zoals ik).

Voor een langere vakantie vind ik de Marken trouwens ook ideaal. Het ligt aan zee en veel Italianen gaan er zelf op vakantie maar je ziet er minder Nederlanders dan in bijv. Toscane.

1 like

Hij vindt hem zo niet, heb je toevallig een linkje? Heb al een paar andere opties gevonden inmiddels, maar het is iig de moeite hier ook nog even naar te kijken, vooral gezien het maar 10min lopen is vanaf daar!

https://abnb.me/KCPUv9Vh0T misschien kan je hem niet vinden omdat ie niet meer beschikbaar is in de periode dat jij wilt gaan

Thanks! Ik had de data wel verwijderd, maar alsnog vond ie 'm niet. Ga er eens naar kijken.

1 like

Deze! Loopafstand van Colosseum en erg ruim

De eerste dingen (die het recentst zijn) die ik lees zijn dat het er vochtig en schimmelig is en het er zo ook ruikt, dus deze sla ik maar niet op als optie :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vond het blackcountry living museum vlakbij Birmingham erg leuk, maar het zit niet in de stad zelf.

1 like

Iemand tips voor een hotel of airbnb in Berlijn? :biggrin:

Oh! Toen ik er was 3 jaar geleden gelukkig niet haha

1 like

In de meivakantie met mijn vriend ± 10 dagen ergens ver weg naartoe, iemand tips aanraders? Willen het een en ander doen maar geen super actieve vakantie zeg maar. Fijn als het lekker weer is +25 graden maar hebben geen idee waar we naartoe willen haha

Heeft iemand ervaring met het weer in Fortaleza/ Cumbuco in april? Of überhaupt met de bestemming?

Het is nauwelijks reizen te noemen maar wie weet een leuk maar toch ook budgetfriendly restaurant in Antwerpen? We zijn met een grote groep en graag iets in en om het centrum :blush:

Ik vlieg over 2 dagen naar Azië en ik bedenk me nu pas dat ik het stuk tussen mijn huis en Schiphol moet overbruggen zonder winterjas. Als het goed is word ik op de heenweg gebracht met de auto maar er is een kans dat dat niet lukt, en de terugweg moet ik sowieso met ov. Heeft iemand nog tips, naast een trui? (Ik ga met een backpack dus zo licht mogelijk)

Backyard misschien? Dat ligt op de grote markt en je kan er met grote groepen zitten. Als je van Aziatisch houdt is Camino ook een aanrader

1 like

Waar in Azië ga je heen? Ik vlieg vanavond naar Bangkok!

1 like

Java en Bali! Wat trek jij aan naar het vliegveld?