Heb een lange dunne broek aan en dan een shirtje zonder mouwen, daar overheen een met mouwen en daar overheen een hoodie. Ik ga wel met de auto!
Wij hadden een trui aan, en doordat we met het OV reisden kwamen we niet zoveel buiten. Het is even koud, maar best te doen met een dikke trui. Tips heb ik verder niet, ik wilde nog uitzoeken of er eventueel kluisjes zijn op Schiphol om een jas in achter te laten, maar daar was ik niet aan toe gekomen.
@Opheliac @Freya oké dan ga ik toch iets soortgelijks aandoen denk ik. Wordt even doorbijten eerst met de metro en wachten op de trein maar daarna blijf ik binnen of ondergronds inderdaad. En dan heb ik meteen een dikke trui mocht ik nog een vulkaan op willen rennen.
Ik had trouwens een vrij warme legging aan, was ook prima in het vliegtuig en daarna gewisseld voor een meer zomerse outfit. Dat in combinatie met een trui was eigenlijk helemaal niet zo koud (wij reisden in januari dit jaar). Veel plezier!
Ah ja ik doe een sportlegging aan en dan wat shirtjes onder m’n trui zodat ik snel kan wisselen. Het idee van zonder dikke jas naar buiten blijft raar in m’n hoofd maar je bericht geeft me goede moed haha
Ik ben zelf met srprs me in Liverpool geweest en vond het heel leuk. Veel musea zijn gratis en de mensen zijn heel aardig. Je kunt alles lopen en het uitgaan is er ook leuk. (Ik was met mijn moeder dus niet wild uit geweest maar we hebben wel drankjes gedaan haha.)
Vandaag mijn reis voor dit jaar gepland: 1 maand motorrijden door Vietnam, ik kijk er al 3 jaar naar uit
Goed om te horen. Ik heb geboekt en pas daarna ging ik naar de weersvoorspelling kijken. En dan komt Fortaleza er niet echt goed af want het is dan regenseizoen en april is de maand dat er het meeste regen valt. En ze zeggen dat er ook maar 5 zonuren per dag zijn, dus nu twijfel ik toch of ik niet moet annuleren. Moeilijk, ik wil wel echt een zonvakantie haha.
Als je van plan bent een vulkaan op te gaan is het geen overbodige luxe een echt dikke trui en laagjes (hemd, shirt, longsleeve, legging/panty) aan te trekken. Ik zie dat je naar Java gaat en op de Bromo en Ijen is het ongeveer even koud als hier nu.
@9000 @traveljunkie oh dan is een sjaal geen overbodige luxe inderdaad! (en ook daar dus) Bedankt voor de tips!
Ijen
Laagjes zijn sowieso fijn daar @Okapi, midden in de nacht naar boven is het nog best fris, maar als de zon opkomt wordt het ook heel snel heel warm en is het fijn als je wat uit kunt trekken
Ik heb geen inhoudelijke tip, maar je naam staat op het document. Mocht je dat niet interesseren, dan heb ik niets gezegd!
Is iemand ooit met 2 vrouwen in Marrakech geweest? Wil binnenkort 4 dagen met m’n zus samen gaan. Uiteraard netjes kleden dan etc. Wij hebben er vertrouwen ik dat het gewoon moet kunnen, maar vooral de mannen in onze omgeving lijken het ineens uit ons hoofd te willen praten? Iemand ervaring?
Ik ben er in mijn eentje geweest, nul problemen gehad. Verkopers kunnen wat opdringerig zijn, maar dat is om je wat aan te smeren, niet om je wat aan te doen.
Geniet ervan, supermooie stad! Zou zeker een uitstapje naar het Atlasgebergte doen als je de kans krijgt, en ik vond de Jardin Majorelle ook echt een aanrader.
Goed om te horen! Zus en ik zijn beide niet snel bang en zouden ons juist echt netjes kleden etc. Om niks uit te lokken, maar ook omdat we die cultuur gewoon respecteren. Denk ook dat we gewoon lekker gaan boeken! En oppassen moet je sowieso overal.
Hahah heerlijk. Zulke dingen kan ik wel om lachen! Denk dat we er gewoon voor gaan. Komt vast wel goed.
Mocht iemand nog tips hebben, altijd welkom!
Wij zijn ook aan het kijken richting die kant! Heb je al iets op het oog?
Net een vrij goedkoop ticket naar Bangkok op de kop weten te tikken. Ga pas in november maar zo lekker dat het nu al geboekt is. Voelt ineens ook best dichtbij!
In Marrakech zeker wel is vooral een groot toeristenparadijs. In andere gebieden niet perse. Zorg wel dat je niet verdwaalt en laat je dan niet chanteren door jongemannen die je de weg zullen wijzen maar enkel geld eisen (is mij helaas wel overkomen door onnozele vrienden) Wees je er ook van bewust dat er veel oplichters rondlopen, ook leuke!
Wij zijn in november in Marokko geweest, je moet er van tevoren gewoon een beetje vanuit gaan dat je een aantal keer opgelicht gaat worden, en dan moet je maar hopen dat het voor niet teveel geld is. Taxi’s waarvoor je 3x teveel betaalt, aankopen in winkels die om de hoek ineens de helft goedkoper zijn, mensen die je de weg wijzen en dan geld eisen, etc.
Ik heb me nergens echt onveilig gevoeld, maar ik was met m’n vriend en het was geen hoogseizoen, dus overal wat minder druk, dat scheelde denk ik wel.