Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ga dit jaar naar Maleisië en Singapore en ben op zoek naar food tips ed, shoutout naar @oversized! Kom maar door.

3 likes

Mijn favo restaurantje van heel Maleisië zit in Georgetown op Penang: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g298303-d1899837-Reviews-Tek_Sen_Restaurant-George_Town_Penang_Island_Penang.html?m=19905

Laat je niet misleiden door de rode plastic stoeltjes: het eten is HEERLIJK. Er staat ook vaak een rij (die niet lang duurt en sowieso de moeite waard is).

1 like

Thanks! Mijn familie woont wel meer in de buurt van Kuala Lumpur. Weet niet of we dit jaar langs Penang gaan. Maar gaat sowieso op mijn lijstje.

Heeft er iemand nog tips voor Thessaloniki? Ik ga er eind april naartoe en ben erg benieuwd!

Ik heb denk ik ong €1350 betaald aan ticket, hotels & huurauto. €650 voor het ticket, €500 aan hotels, €200 voor huurauto (betaalde die samen met 2 anderen)

1 like

Hebben jullie tips voor Colombia? Ik ga ik mei 3,5 week rondreizen.

1 like

Ik ga pas in mei maar wij verwachten rond de €3000 kwijt te zijn samen. Hadden wel hele goedkope tickets dus dat scheelt. Wij doen trouwens maar een klein stukje kust en vooral het krugerpark, daarna vliegen we van Durban naar Kaapstad voor een week Kaapstad dus wel een iets andere reis.

Andere vraag, wij twijfelen heel erg over malariaadvies voor Z-A bij de GGD. Bij eerdere reizen zijn we vooral heel erg bang gemaakt waardoor we alle aangeraden inentingen al hebben (inclusief rabies). Het gaat dus alleen om eventuele malariapillen. We zijn begin mei 5 nachten in malariagebied. Dan is het nog net malariaseizoen dus ik wil de pillen wel slikken. Ivm psychische klachten van mn vriend in het verleden willen we voor malarone gaan. Is er een andere manier om dit te krijgen naast de GGD? Ik vind het zo zonde om advies te vragen en een consult te betalen terwijl ik precies weet wat we nodig hebben.

Singapore

• Sungei road Laksa voor de lekkerste laksa ever :heart: (sowieso hebben veel hawkers stalls echt goede laksa voor maar een paar euro)
  • Todamgol is echt een hele goede Koreaanse restaurant
  • Le Bon Dunk is een super leuke wijnbar
  • Din Tai Fung is m’n favoriete keten ever, ik hou echt van xiao long bao. Gewoon alles op de kaart is lekker (must try: alle xiao long bao, wonton met chili olie en azijn, fried Rice met garnalen en ei, crab buns en custard buns)
  • Tim Ho Wan is een dim sum keten uit HK, ze hebben de lekkerste bbq pork buns
  • Ramen Matsuri voor de beste dry ramen
  • Maison Ikkoku: toffe cocktailbar
  • Atlas bar is ook een hele toffe bar
  • Montana voor de lekkerste wafels ooit
  • Eggs ‘n Things voor ontbijt
  • Fat Cat ice cream bar voor fancy ijsjes (hebben ook lekkere wafels)
  • Jumbo Seafood voor de beste chili krab

Als je nog hotel tips nodig hebt: Marina Bay Sands (gewoon tof om hier een paar nachten te verblijven) en Lloyd’s Inn (boutique hotel)

Wat betreft shopping malls waren Takashimaya, ION orchard, Wisma Atria, Marina Bay en Ngee Ann City favoriet

National Gallery is echt tof, Red dot design museum ook en deck en opera gallery zijn twee galeries die zeker wel de moeite waard zijn

2 likes

Ik ga in april 6 dagen naar Seoul :smiling_face_with_three_hearts: heeft iemand nog tips? Wil zoveel mogelijk zien/doen in die dagen - dus hoor ook heel graag wat ik over kan slaan!

1 like

@Zemraluani had in dit topic al een keer heel veel tips gegeven! In Bogota raad ik ook echt de Free Graffiti walking tour aan. Heb uren aandachtig geluisterd en was zo onder de indruk.

Bij San Gil kan je ook nog naar Barichara voor een dag(deel) vond het een leuk dorpje om rond te lopen. Voorderest sluit ik me aan bij de tips hieronder. Heel veel plezier, vond Colombia echt fantastisch <3.

Even naar het originele bericht gaan en dan ook nog naar beneden scrollen!

2 likes

Yes thanks! Willen heel graag goede krab eten dus blij dat die er ook bij staat, want las wisselende reviews en dan weet je nooit wat je moet geloven. Wil je juist naar de plek gaan waar locals gaan. We verblijven in het Grand Park Orchard hotel dacht ik. Wel maar paar dagen, rest in Maleisië maar Din Tai Fung zit ook daar overal. Heb honger nu.

Super thanks! Hebben jullie je backback destijds in santa marta gelaten voor het bezoeken aan tayrona park of in een hostel dicht bij het park?

Ik heb Mn backpack in SM gelaten, daar kan je ook pinnen! In Palomino, Tayrona en Minca zijn geen pinautomaten (je kan wel met cc betalen)

Ik heb hetzelfde gedaan en mijn backpack gewoon in Santa Marta gelaten!

Weet iemand een lekker restaurantje in Florence?

Oke! En ook doorgereisd naar palomino enzo?

Kijk even in een Facebook groep, daar wordt het dagelijks aangeboden door mensen die het niet hebben gebruikt!

1 like

Ben ik ook benieuwd naar! Heb jij al een route langs de kust voor ogen?

Voor een maand rondreizen door Zuid-Afrika met zijn tweeën in een auto waren wij in totaliteit 5000 euro kwijt (excl. vliegtickets van NL). Soms hebben we zelf een braai gedaan, maar ook vaak uiteten.

Ik heb bij een hostel naast Tayrona geslapen dat ik ook zeker zou aanraden: the journey hostel. Vanaf het hostel is het maar 10 minuten lopen naar de hoofdingang van Tayrona. In Colombia zou ik ook zeker het plaatsje Jardin aanraden. Het is een kleurrijk plaatsje wat echt nog authentiek is. Ik vond het erg leuk! Mijn route uit mijn hoofd voor 3.5 week was: 2 dagen Bogota - 3 dagen Salento (waarvan 1 dagtrip naar Finlandia, heel leuk!) - 2 dagen Jardin - 6 dagen Medellin (1 nachtje in Guatapa geslapen zodat ik 's ochtends in alle rust de rost kon beklimmen) - 1 nacht Santa Marta (enkel voor slapen) - 3 dagen Minca - 2 dagen Tayrona - 2 dagen Costeno Beach (ligt tussen Tayrona en Palomino in) en 4 dagen Cartagena (2 volle dagen is voldoende maar ik was ziek daar). Vanaf daar zesdaagse zeiltrip naar San Blas (Panama) gedaan. In Minca zou ik Casas Viajas aanraden als hostel. Je kan gemakkelijk je backpack meenemen naar Minca en Palomino vind ik!

1 like