Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja klopt kan zelf niet rijden maar mijn broer is vroeger als backpacker langs allemaal kleine dorpen gegaan. Waren mooier dan rome enzošŸ˜†

1 like

Heeft iemand nog andere tips voor een lang weekend Duitsland? Hierboven is München genoemd, maar dat is net te lang rijden… Max 5 uur vanuit NL is haalbaar. We zijn al in/richting Cochem, Koblenz, Sachsische schweiz geweest. Op internet het 1 en ander gevonden, maar mehhh allemaal net niet

Ik ben vorige zomer gaan rijden in Andalusiƫ (Granada, cordoba, Sevilla, Malaga) en vind dat echt een enorme aanrader! Denk dat juni nog net te doen is qua hitte (ik was er in augustus en dat was echt te warm) en makkelijk te doen in 2 weken. Of misschien eilandhoppen op de Griekse eilanden?

2 likes

Stuttgart vond ik erg leuk, maar is 6 uur vanaf Midden-Nederland. Leuke stad, mooie omgeving en iets daaronder ligt de Rittersportfabriek (met kunstmuseum en winkel). Anders is de Vulkaneifel erg mooi. Kun je goed wandelen en fietsen.

1 like

Ja dat is wel een goeie, griekland zat ik al aan te denken. Lijkt me een heel mooi land.

1 like

Ik heb dat in april gedaan, is idd een aanrader! Hou er wel rekening mee dat Italianen als gekken rijden. Ik ben Frans roekeloos rijgedrag gewend, maar dit was next level haha

omgeving tussen karlsruhe en stuttgart? misschien net te ver rijden maar ik vind het zelf een leuke omgeving, leuke dorpjes en lekker eten!

1 like

FF has spoken

Heb een ticket geboekt o-m-g waaaaah
(@Puzzelmeiske heb nog een keer uitgebreid met die vriendin besproken dat ik een reisnoob ben maar geen probleem, ze vond het heel leuk en heeft me toch over de streep getrokken)

23 likes

Heeft er iemand ervaring met treinen door Frankrijk en Spanje? Ik vertrek 15 juli naar Berlijn en wil vanaf daar nog doorreizen maar ik denk dat ik naar Parijs en daarna naar bijv Valencia wil ipv naar het Oosten, daar ben ik al twee keer geweest. Iemand ooit gedaan?

Ik ga over 2 weken naar Londen. Hebben jullie nog restaurant tips? We wilden weer graag naar Jamie’s Italian, maar die is dus blijkbaar bijna failliet.

Caravan, duck & waffle, vermuteria, luca, Two lights, lyle’s en brat

1 like

Iemand nog tips voor Valencia?

Hallo meiden, is er iemand die dit jaar nog naar Laos op vakantie gaat?
Ik heb nog wat Laos kip over die ze in Thailand lastig/niet accepteren omdat het geen ā€˜vaste’ valuta is. Het gaat om een paar tientjes in euro’s die ik dan met je voor een vriendenprijsje wil inwisselen:)

Pm me als je geĆÆnteresseerd bent aub binnen 2 dagen anders ga ik toch hier in Thailand wat proberen te regelen.

Een fiets huren is zó leuk! Wij hebben daardoor lekker veel kunnen zien.

Dit is een Nederlandse uitbater, heel geinig: https://www.verrassendvalencia.nl/fiets-huren.html

2 likes

Bala baya, echt heerlijk

1 like

Ik zie vrij vaak de vraag om tips voor dezelfde steden terugkomen. Wat ik dan doe is dat ik zoek op de betreffende plaats via de zoekbalk rechts bovenin. Daar krijg je dan vaak hits waar het Reistopic ook tussen staat. Misschien een tip voor iedereen?

6 likes

Ik vond het nog meevallen. Ik heb 1 restaurant kunnen opschrijven haha. Dus mocht iemand nog briljante eettips hebben in Lissabon (ook iets met vis, en sfeervol) kom maar door. Of in Sintra trouwens, want ben wel enthousiast geworden door tips.

Ik ben van plan in september te gaan! Ik zag dat jij helaas geen tips hebt gekregen hier destijds, maar mogelijk heb jij wel tips voor mij nu je bent geweest?

Ik ben nog nooit naar Spanje geweest met de trein, maar in Frankrijk vind ik de treinen zeker naar grote steden erg goed! Maar ook op meer afgelegen plekken kun je prima komen vaak, alleen dan zit je wel het laatste stuk in boemeltreintjes. Je moet alleen wel plekken reserveren voor de grote lijnen, dat kost ook met interrail wel best wat geld (ik geloof 20 euro ofzo?). Je kan ook niet-reserveren treinen pakken geloof ik, dat duurt alleen ietsje langer vaak. Zal allemaal ook wel van het traject afhangen.

1 like

Iemand leuke plekjes voor 3 daagjes weg met de auto in de Benelux? Zijn vorig jaar al richting Cochem/Moezel geweest in Duitsland.