Leuk dat je die reis gewoon gaat maken met je dochter! Als je een appartementje boekt, kan je vast wat rustmomenten voor haar inplannen. Woon je in Finland trouwens?
Zou het zeker doen! Je hebt voor 60 euro drie dagen langer de auto tot je beschikking. Naar alle waarschijnlijkheid is het niet druk op de weg zo in de avond en kan je op je rustig en op je gemak rijden naar de plaats van bestemming. Je hoeft niet te wachten op de transfer en afzetten van je mede passagiers bij verschillende hotels. Even de google maps kaart downloaden op je telefoon en als je het fijn vind misschien al even op streetview het laatste stukje van je route bekijken?
In Slovenie zijn we naar de Skocjanske Jama geweest. Staat ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO. We zijn ook naar de Postonja caves geweest, maar die vonden we uiteindelijk best prijzig voor wat je krijgt en heeeeel toeristisch. Verder Bled natuurlijk, maar we vonden het meer van Bohinj veel mooier en rustiger. Bij Bled moet je wel even naar het uitzichtpunt hiken. Mooiiii. Verder de Soca river, zoooo mooi helder water. Als je met de auto gaat en je rijdt langs de rivier, probeer dan ook te stoppen langs de weg. Je hebt soms echt mooie plekken die je anders niet zou zien. In Ljubljana heb je ook een kunstwijk Metelkova. Ook apart om te zien. Piran is ook leuk om langs te gaan. Mooi stadje aan zee. Je moet een flink stuk langs de boulevard lopen. Dan kom je ook op zulke mooie stukken.
Verder hebben we in Ljubljana lekker gegeten bij cafƩ Romeo (Mexicaans).
Niet duur. Cocktails gedronken bij Chill Out.Oh en als je nog geen verblijf hebt in SloveniĆ«: wij zaten 1 nacht op ZOāN MOOIE LEUKE Glamping. Echt spijt dat we er niet 2 nachten zijn gebleven.
Sloveniƫ heeft ons echt verbaasd. Zou zo terug willen
Mountain View Glamping
Je verhaal is prachtig hoor, maar schildpadden aangeraakt? Waarom wil je dat doen? Op Hawaii riskeer je zelfs een boete als je een schildpad aanraakt. Het leven onder water is zo mooi, maar laten we er alsjeblieft allemaal met onze ogen van genieten.
Iemand nog tips om mee te nemen uit Frankrijk qua spullen uit een supermarkt/drogisterij?
We willen volgende week graag een paar dagen weg naar een zonnige plek waar het niet TE heet is. Het is vrij kortdag en we zijn er nog niet zo goed uit welk land of welke plek. Hebben jullie tips? Gran Canaria of zo lijkt ons wel leuk maar kan weinig mooie toch betaalbare vakanties vinden. Wat is vergelijkbaar? Hebben ook aan Valencia gedacht maar zijn er nog niet uit.
Biafine creme, Klorane shampoo, Nuxe lippenbalsem en olie, Avene eau thermale
Dankjewel!! Ga morgen of overmorgen nog even op zoek naar wat van je aanraders
Deze zijn allemaal te halen in de pharmacie! Online kan je nog veel meer lijstjes met aanraders vinden trouwens. Ik moet echt weer naar Frankrijk want mijn avene water is bijna op en hier is het zo duur
valencia is superleuk! hele leuke stad + mooi strand dus wat mij betreft de perfecte combi. kan je ook fietsen huren en dan op je gemakje de stad rondfietsen en door het turia park (aangelegd park in een droge rivierbedding) heen. ben al 2x in valencia geweest en ben echt verliefd
@I_like_all_dit zag dat je Sunnycars aanraadde een tijdje terug in dit topic. De prijs die ze geven is all-in zei je, wat zit daar allemaal precies bij in? Als in; overal voor verzekerd / navigatie etc.? Vriend en ik zijn autobedrijven aan het vergelijken maar vind de site van SC niet zo duidelijk moet ik zeggen dus weet niet goed wat ik voor die prijs kan verwachten, maar wel prettig dat āt NLās bedrijf is⦠we twijfelen dus nog een beetje.
Volgens mij zit navi er niet bij maar verzekering wel. Mocht je schade hebben dan wordt alles vergoed door Sunnycars. Door verandering van onze vluchttijden moest ook de autohuur aangepast worden en dat was super snel geregeld zonder extra kosten. Ook heb ik het idee dat zij alleen samenwerken met ānetteā verhuurbedrijven (nieuwere autoās, geen verkooppraatje voor meer verzekeringen etc.)
@Twijfelkont dit ja! Wij vonden het de eerste keer ook een beetje verdacht of onduidelijk ofzo, maar het is echt heel chill. Volgens mij is hun prijs zoveel beter omdat ze de ārestautoāsā afnemen van andere huurmaatschappijen, die dus niet verhuurd zijn. Omdat ze een heel grote pool hebben is er altijd aanbod. Als je bij ze huurt krijg je een heel duidelijke mail waar ook expliciet in staat dat je absoluut geen verdere verzekering af moet nemen en dat alles inclusief is. Daar nu 3x gehuurd en alledrie de keren een heel nieuwe auto bij hertz opgehaald.
Er komen wat tripjes voor mij aan, heeft er iemand nog tips?
Volgende maand ga ik een weekend naar Napels, heeft iemand tips naast pizza, Vesuvius en Pompeii?
In oktober ga ik 3 dagen met vriendinnen naar Basel, wat mag ik daar niet missen?
En in het voorjaar is het de bedoeling om met mijn schoonouders, -zusje + vriend, mijn vriend en dochter een groot huis te huren ergens in Europa waar het mooi weer is⦠Spanje/Italië/Griekenland. Iemand een tip voor een betaalbaar huis wat veilig is voor een peuter?
Oeh dat klinkt goed, heb het meteen opgeschreven, thanks!
Heeft iemand tips voor Cyprus / Ayia Napa? Wij gaan over 1,5 week en zou graag wat tips willen. Ik wil ook een auto huren alleen ik weet nog niet of ik 'm vanaf het vliegveld zou willen huren voor de hele week (hebben al een transfer gratis naar hotel) of bij Ayia Napa en dan voor 4 dagen. Scheelt niet heel veel geld, maar we landen 's avonds en dan moet ik gelijk links rijden in het donker (ik kies wel voor een automaat). Aan de andere kant moet ik anders de auto ophalen in het centrum van Ayia Napa op een zaterdagmiddag, ook niet ideaal. We willen vooral een beetje op strand liggen en wel wat dingen zien maar geen 7 dagen continu rijdenā¦
- Vanaf het vliegveld huren
- In het stadje zelf huren
0 stemmers
Een beetje laat maar ik heb net een rondreis gedaan door midden Europa en ik kan dit alleen maar beamen! SloveniĆ« was echt mān favoriet denk ik, wel grappig hoe ik in verhouding nog best veel Nederlanders en Vlamingen tegenkwam.
Zou de volgende keer denk ik nog verder willen afzakken naar Bosniƫ/Montenegro/Albaniƫ/Griekenland denk ik. Nu ben ik geƫindigd in Hongarije (nog ff Sziget meegepakt), en alles was echt prima te doen met de trein/Flixbus. Iemand ervaring met alleen reizen zonder auto in de andere bovenstaande landen? Is het te doen? Van hoofdstad naar hoofdstad gaat vaak nog wel, maar dagtrips/kleinere stadjes is soms wat ingewikkelder Griekenland geloof ik wel, maar bijv een Albaniƫ?
In Montenegro wordt nu pas de eerste snelweg aangelegd. Maar ik denk dat je vanaf Dubrovnik wel naar de baai van Kotor kan. Echt een aanrader, ZO mooi!
Als je een heel specifieke vlucht wilt, zou ik denk ik niet wachten. Van de kortingsacties weet ik in ieder geval wel dat ze vrijwel nooit tijdens schoolvakanties geldig zijn. Dat is misschien nog iets om rekening mee te houden.