Ik weet niet hoe bekend je bent in Parijs? Misschien is alles wat ik nu zeg wel iets teveel de gebaande paden, maar als ik 1 dag in Parijs zou hebben, zonder een specifiek doel, zou ik naar de Marais gaan (place de Vosges is sowieso een plek waar ik even langsloop) en Saint Germain/Jardin du Luxembourg. In de Marais heb je een leuk foto museum, al hangt het natuurlijk wel af van de tentoonstelling of het je interesse heeft (en echt heel typisch Parijs-ig is het natuurlijk niet). Volgens mij vind je ook genoeg (relatief korte want het is niet zo’n groot gebied) historische wandelroute’s door de Marais als je zoekt via google.
Ook de huurfietsen (Velib geloof ik? Iig een variant op velo) zijn een aanrader als je in relatief korte tijd veel bezienswaardigheden wil kunnen zien in de stad. Wel alleen voor mensen die niet al te bang zijn aangelegd, vond het soms best spannend om te fietsen in Parijs. Maar zo hebben wij in twee dagen een groot deel van de stad kunnen zien, wat lopend nooit had gekund. We waren begonnen in Montmarte, en dan met de fiets naar beneden (andersom leek me een uitdaging haha).