Ik ga 28 oktober 4 dagen naar Florence en pak vanuit daar de trein naar Rome. Iemand nog tips voor beide steden? Naast de standaard bezienswaardigheden natuurlijk
Naar mijn idee worden sommige vluchten ook niet goedkoper. Ik heb eens een ticket naar Japan gekocht 9 maanden van tevoren, en die is daarna niet meer goedkoper geweest. Als je met KLM wilt zou je misschien de werelddealweken in september af kunnen wachten?
iemand een tip voor verblijf in Marbella? niet al te duur
Ik ben toevallig net twee weken terug in Florence geweest! Boek in ieder geval een ticket om de Dom te beklimmen, hiervoor moet je online een tijd reserveren, dat kan niet bij de verkooppunten in de stad. Daar heb je echt prachtig uitzicht! Verder hebben wij fietsen gehuurd en zijn we naar Piazzale Michelangelo gefietst, dat was een leuk stukje fietsen en vanaf dat plein heb je ook heel erg mooi uitzicht.
Verder vond ik qua eettentjes SimBIOsi heel erg lekker! Ze hebben een pasta restaurant en een pizza restaurant, het zit naast elkaar, maar het zijn wel echt twee losse restaurants. ObicĂ mozzarella bar vond ik ook echt een aanrader! De naam zegt waarschijnlijk al genoeg haha
Oh en schrik niet als je op het station van Florence komt, het is nogal chaotisch. Het was er nu door de zomervakantie ook super druk, dus dat zal bij jou wellicht meevallen. Maar het is één grote hal waar een aantal elektronische borden staan met de vertrekkende treinen. Ongeveer 10 minuten voor de trein vertrekt komt er pas op het bord te staan vanaf welk perron hij gaat, maar die perrons grenzen allemaal aan die hal, dus je kunt ze wel al zien. Het is op zân Italiaans geregeld zal ik maar zeggen haha.
Ik ga eind september naar Bali! Super veel zin in. We starten in Canggu, dan naar Ubud en dan naar de Nusa-eilanden. Heb al een paar tips opgeslagen uit dit topic, dank daarvoor! Ik twijfel nog of we een scooter moeten huren⊠Lees en zie dat iedereen dat doet, maar lijkt me toch wel een beetje tricky. Mân vriend heeft wel veel scooter-rij-ervaring, dus misschien laat ik hem wel rijden haha
Bedankt voor al je tips. Ik ga gelijk een ticket boeken om de Dom te beklimmen! Heb je de fietsen wel gewoon ter plekke gehuurd of heb je dat ook van te voren gedaan?
En heeel erg bedankt voor je tip betreft het station. Dan hoef ik in ieder geval niet meer te stressen wanneer ik geen tijd of perron aangegeven zie staan, haha
Haha ja ik zat precies zo te stressen op het station, dus die ellende wil ik je besparen! Wij sliepen in The Student Hotel en daar verhuren ze fietsen bij het hotel, maar ik heb wel meerdere verhuur bedrijfjes gezien in de stad, dus dat moet denk ik zo ter plekke kunnen!
Als het echt de meest ideale tijden zijn dan zou ik boeken! zeker als je vast zit aan schoolvakanties
Is er iemand al eens solo in Costa rica en/of Nicaragua geweest? Ik ben benieuwd hoe het is om daar alleen als westerse vrouw naartoe te gaan. Ik wil er wellicht binnenkort heen gaan, maar door de âNederland Wereldwijdâ website ga ik altijd twijfelen
Als je vriend veel scooter ervaring heeft kan je het wel doen! Let alsjeblieft wel goed op, de eerste dagen is het aanpassen met links rijden en de manier van invoegen. Je ziet zoveel toeristen met enorme schaafwonden die ook nog eens snel kunnen ontsteken door de luchtvochtigheid. Het is makkelijk starten in canggu omdat het eigenlijk bestaat uit 3 parallelle straten, dan kan je goed oefenen! Als je eenmaal in ubud bent kan je lekker toeren naar de tempels en rijstvelden.
Heel veel plezier alvast! Ik ben net terug van de 3e keer Bali, ik zou zo weer met je meegaan haha.
Ik ben alleen in Nicaragua geweest een klein jaar na de opstanden en ondanks het negatief reisadvies, heb ik me er niet onveilig gevoeld. De eerste weken heb ik er rondgereisd met een jongen die ik onderweg had leren kennen, maar ook toen hij weg was vond ik het prima te doen alleen. Werd er wel meer nageroepen op straat dan in de buurlanden maar verder nergens last van gehad. Schrijnende situatie wel hoor, wat ik van locals hoorde pfoe.
In Costa Rica ben ik een aantal jaar geleden geweest met een vriendin, maar dat is zooo Amerikaans/toeristisch, dat ik me hier ook totaal geen zorgen over zou maken als solo-reiziger.
Wij gaan 2 weken rondreizen met alleen handbagage en een rugzak. Nu heb ik een linnen shopper die ik wilde gebruiken als tas voor savonds of als ik mijn rugzak niet mee wil nemen. Mijn vriend vind dit een heel stom idee en zegt dat ik een normale handtas mee moet nemen. Maar eigenlijk heb ik daar geen ruimte voor. Wat zouden jullie meenemen als extra tasje ?
Waarom vindt hij het een stom idee? Ik doe het ook soms op die manier.
Zou inderdaad gewoon een linnen tasje meenemen, kan je makkelijk opvouwen en is heel licht.
ja vind hij niet mooi. Maar ik denk dat ik wel een linnen tasje meeneem en geen handtas. Die ga ik toch niet gebruiken denk ik.
Ik zou gaan voor de meest praktische optie en niet de meest mooie. Dus ook het linnen tasje.
Oh. Naja, soms moet je concessies doen bij het reizen en gaat praktisch boven mooi, zeker als je licht wil reizen.
En anders moet hij jouw handtas maar in zijn bagage steken, als hij zo graag wil dat je die mee hebt .
Ik had onlangs eens géén linnen tasje mee en heb dat echt gemist eigenlijk. Zo handig!
Zou het gewoon meenemen hoor!
Een linnen tas is altijd mijn handtas haha. Ik zou dat sowieso meenemen, is super handig
Ja ehh dan gaat hij zelf met een mooie handtas lopen