Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ga woensdag 1 dag naar Parijs. Wat is de gouden tip?

Wat doe je graag? Wil je wandelen, cultuur bekijken, winkelen?

Goede! Ik vind zelf wandelen en cultuur het interessants. Mijn gezelschap houdt wat minder van wandelen, dus grote afstanden per voet gaat hem niet worden denk ik.

Ik weet niet hoe bekend je bent in Parijs? Misschien is alles wat ik nu zeg wel iets teveel de gebaande paden, maar als ik 1 dag in Parijs zou hebben, zonder een specifiek doel, zou ik naar de Marais gaan (place de Vosges is sowieso een plek waar ik even langsloop) en Saint Germain/Jardin du Luxembourg. In de Marais heb je een leuk foto museum, al hangt het natuurlijk wel af van de tentoonstelling of het je interesse heeft (en echt heel typisch Parijs-ig is het natuurlijk niet). Volgens mij vind je ook genoeg (relatief korte want het is niet zo’n groot gebied) historische wandelroute’s door de Marais als je zoekt via google.

Ook de huurfietsen (Velib geloof ik? Iig een variant op velo) zijn een aanrader als je in relatief korte tijd veel bezienswaardigheden wil kunnen zien in de stad. Wel alleen voor mensen die niet al te bang zijn aangelegd, vond het soms best spannend om te fietsen in Parijs. Maar zo hebben wij in twee dagen een groot deel van de stad kunnen zien, wat lopend nooit had gekund. We waren begonnen in Montmarte, en dan met de fiets naar beneden (andersom leek me een uitdaging haha).

1 like

in Atelier des Lumières is nu een toffe tentoonstelling van van Gogh, mocht je daar van houden.

1 like

Goed idee om een fiets te huren, en @Roguee die tentoonstelling ga ik even opzoeken. Dankjulliewel voor de tips :blush:

1 like

Ik ga voor het eerst in jaren weer naar Frankrijk op vakantie.

Wie heeft er nog goede tips voor de Provence, en wat MOET ik uit de Franse supermarkt mee naar huis nemen?

Een vriendin van mij haalt altijd droge worsten in Frankrijk haha.

Franse gezichtscrème misschien (apotheek)?

Jaaa de pharmacie ga ik sowieso plunderen! Maar ging me nu vooral om voedsel.

1 like

Spokenchips

Wij zijn in Toscane en de komende dagen is er regen voorspeld. Heeft iemand tips voor overdekte activiteiten? Ik zou wel naar het Uffizi willen, maar mijn vriend wil niet “de hele dag naar schilderijen kijken”. Overdekte markten vinden we niet leuk en winkelen vind ik zonde want dat kan in NL ook. Tips zijn welkom!

Kan je niet een tour doen in het Uffizi? Toegegeven het zijn schilderijen maar wat voor :heart_eyes:! Er hangen echt parels. Het maakt het misschien leuker om de achtergrond te kennen.
En in Florence kun je ook de david van michelangelo bekijken (die is binnen). Misschien een leuke lunchtent uitzoeken en dan ben je makkelijk een dag zoet. Of zit je sowieso al in Florence :stuck_out_tongue: ?

Misschien is er ergens een mooie wellness? Of een wijnproeverij plannen? Of de grotten bezoeken? En de steden zijn ook nog prachtig als het regent denk ik: siena, lucca, san gnimiano

Ik vond Kanazawa erg leuk! Onze route was Tokyo, Kanazawa, Kyoto, Nara, Hiroshima, Osaka, Tokyo. Verder ben ik dus in dezelfde plekken als jij geweest maar ik kan Kanazawa zeker aanraden. Wel een stuk rustiger (wij konden om 20.00 uur al nergens meer eten haha) maar de samoerai huisjes zijn leuk om te zien, er is een mooi kasteel, leuke markt, geisha wijk etc.

3 likes

Ik ga pas in oktober, maar heb ook de Japanse Alpen in mijn route opgenomen. Ga naar Takayama en vanuit daar wat tripjes maken in de omgeving. Misschien is zoiets een optie?

3 likes

Ik ga over 2 weken! Onze route is Tokyo, Takayama, Kanazawa, Kyoto, Osaka. En dan blijven we in Kyoto wat langer om dagtrips te doen naar Hiroshima en Nara.
Wij hebben ook lang getwijfeld over Kanazawa, ik kwam ook wat websites tegen die zeiden dat het niet zo boeiend was. Wij gaan er heen omdat we graag 2 stops wilde in de Alpen. Wij hebben ook een studio met fietsen, dus wij kunnen eventueel ook wat meer de omgeving verkennen.
@anon37686689 leuk om te lezen dat jij Kanazawa de moeite waard vond!

2 likes

Wij waren er maar twee nachten, dus één volledige dag en nog één ochtend voor de met de trein verder gingen. Zou aanraden om er drie nachten te blijven, dan kan je alles op je gemak bekijken en hoef je niet te haasten.

Mijn route was ongeveer hetzelfde als die van jou, dus ik kan niet echt tips geven. Ik ben wel in Nikko geweest, toen wij er waren regende het en ik vond het niet enorm bijzonder. Een bos met wat tempels en een rode brug, die je vast al eens ergens anders gezien hebt.

1 like

Ik ga aankomend weekend naar Texel. Wat zijn leuke plekjes?

Paal 17 was m’n favo strandtent qua eten en drinken! Verder vond ik de Koog en Den Burg wel leuk om doorheen te wandelen. Even bij de vuurtoren kijken is ook wel leuk, vanuit daar kun je Vlieland goed zien liggen. Verder is blowkarten wel heel tof om te doen, maar dat heb ik op Ameland gedaan maar dat kan ook vast wel op Texel.

1 like

Heeft iemand tips voor een leuke (Oost) Europese stedentrip voor volgend jaar in april? Lijkt mij leuk om eens iets heel anders te zien🤗