Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik kom er net vandaan en heb meeega lekker gegeten bij Eilandkeuken in Den Burg. Wij zaten op een camping in De Koog en dat vonden we best kut omdat het enorm druk was en dat dorp echt mega toeristisch is. In Den Burg is Lokaal 16 ook leuk voor koffie en ontbijt/lunch.

Laatste tip: kijk uit voor roekeloze bejaarden op e-bikes die als echte coureurs over dat eiland crossen en denken dat ze het fietspad ownen.

1 like

RIGA! zou je ook nog kunnen combineren met een andere baltische stad

Sowieso Riga combineren met Cilnius en Tallinn! En als je tijd hebt, alle drie doen. Er gaan bussen tussen alle hoofdsteden die echt niks kosten en op tijd rijden. Voor die steden zelf vind ik 2 dagen wel max, riga kan je nog 3 dagen vermaken

Ik zei al eerder dat ik in oktober naar Bali ga. Heeft iemand tips qua accomodatie op Nusa Lembongan?! :slight_smile: Liefst een hotel en max 100e per nacht. Ik zie door de bomen het bos niet meer op booking

Ik sliep in The Jingga Vilas, was echt perfect en ongeveer 40 euro per nacht. Je kon er ook heerlijk eten! Ik heb daar voor het eerst kreeft gegeten, ze komen ‘s ochtends vragen of je dat wil en dan vangen ze die voor je en ‘s avonds wordt ie voor je klaargemaakt op een tijd die je zelf mag kiezen.

Geloof niet dat er op Lembongan veel echte hotels zijn, het zijn vaak huisjes rondom een zwembad die door een familie gerund worden, en ze regelen alles voor je. Was de beste accommodatie van onze reis (en we hebben verder in vrij luxe hotels geslapen).

Ik sliep in Kencana Garden Bungalows! Idd geen hotel en gerund door een familie. Mijn favo plekje van onze hele vakantie. 38pn incl ontbijt. :ok_hand:t5:

3 likes

Kiev! Echt onwijs vette stad met echt nog een rauwe sovjet achtergrond. Het is lekker goedkoop en naar mijn ervaring veilig. Uitstapje naar Chernobyl kan vanaf daar ook erg makkelijk en zeker aan te raden.

Interessant programma, ging ook over Chernobyl o.a. Vrij bizar

Iemand nog tips voor uitgaan op curacao? wij zoeken iets wat geschikt is voor 30+ers liefst een beach party of iets buiten. Beetje relaxt lounge/ licht dansen. Geen wilde taferelen en liefst ook niet te laat.

lekker wandelen in de slufter, den burg heeft wel schattige winkeltjes of met een kotter mee in de cocksdorp m zeehonden te spotten

1 like

Iemand tips om de zon op te zoeken in januari/februari? :grinning: hoe zijn de Canarische eilanden rond die tijd?

1 like

Welke wijk raden jullie aan om te verblijven marrakesh? De medina of hivernage?

1 like

Ik zou de medina doen. Heb welliswaar geen ervaring met die andere wijk, maar de medina vond ik absoluut bij de ervaring passen, helemaal als je een heerlijke riad hebt.

3 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Work&Holiday in Nieuw Zeeland? :relaxed: Kan je gemakkelijk geld sparen zoals in Australië? Of is het eerder werken om daar rond te komen? Ik hoor namelijk gemengde verhalen.

Ik ben twee jaar geleden op Lanzarote geweest, TUI Time to Smile hotel. Dat hotel was toen pas helemaal verbouwd en was echt heel modern en echt heel mooi. Is een kleinschalig hotel, vond ik zelf wel fijn. Omdat het toen net open was, was het goedkoper. Ik weet niet hoe de prijzen nu zijn. Maar wel echt een aanrader!

1 like

Volgens mij heeft @Oprah zo’n visum? Hoe dan ook, NZ is prachtig dus als je ook maar enigszins de kans hebt om te gaan: DOEN! :wink: Zelf drie maanden rondgereisd daar en zou zo terug willen.

3 likes

@suus Zuid-Italië rondom Napels is ook leuk!

Ik wil in de week van Nieuw Jaar op vakantie naar de zon aka hele week op het strand liggen + lezen. Wat vinden jullie de leukste/meest betaalbare optie (Curacao oid is qua kosten geen optie). Is dit überhaupt mogelijk haha.
Jaren geleden was ik met Nieuw Jaar in Fuerteventura maar dat was eigenlijk echt te fris. In mijn jeugd gingen we vaak naar Lanzarote, maar ook daar was het lang niet altijd strandweer. Ik ben eigenlijk ook beetje klaar met Canarische eilanden.
Ok ik heb veel noten op m’n zang, maar wie weet heeft iemand gouden tip!

Volgens mij kom je dan idd op Curacao, of Kaapverdische Eilanden. In Dubai is het ook warm dan. Maar echt dichtbij/goedkoop lijkt me lastig, als je zekerheid van hogere temperatuur wilt. Misschien in Egypte nog?

Haha dankjewel voor de infoooo! Je klinkt alvast MEGA enthousiast :smile: Heel veel plezier nog sowieso!

1 like

NZ is altijd een goed idee! :sunglasses: Doen dus!! :grin::grin:

2 likes